Anasayfa » Aktüel » “Salgın döneminde ana stratejimiz; teknolojik imkanların kullanılması ile hizmetlerimizin devamını sağlamak”
KSB Pompa Armatür San. ve TİC. A.Ş Satış Müdürü Mithat Ermeç

“Salgın döneminde ana stratejimiz; teknolojik imkanların kullanılması ile hizmetlerimizin devamını sağlamak”

“KSB Türkiye olarak global pazarın bazı ihtiyaçlarını karşılayan Türkiye üretim hatlarımızın çalışmaya devam etmesi bu pazarlarda daha rekabetçi olmamıza olanak vermiş ve müşteri memnuniyetinde ciddi etken olmuştur.”

KSB Türikye, Ankara’da bulunan 14.000 m2 açık, 8.000 m2 kapalı alana sahip fabrikası ile yatay norm tip, çok kademeli, inline tip pompa ve hidrofor üretimi yapmakta. Ayrıca firma, Ankara ve İstanbul’da bulunan Merkez servisleri ve Türkiye çapına yayılmış yetkili servisleri ile tüm tesislerde tamir, periyodik bakım, devreye alma, montaj süpervizörlüğü vb. tüm hizmetleri vermekte.

KSB Pompa Armatür San. ve TİC. A.Ş Satış Müdürü Mithat Ermeç ile içerisinde bulunduğumuz olağanüstü süreçle ilgili alınan tedbirler ve gerçekleştirdikleri faaliyetleri konuştuk.

Halihazırdaki iş modelinizde salgın hastalık döneminde ne tür değişiklikler gerçekleştirdiniz?

KSB Türkiye olarak, sektörün ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde son teknolojiye yatırım yapmakta ve yıldan yıla sürekli olarak büyüme gerçekleştirmekteyiz. Fabrikamız Türkiye’nin 301. Ar-Ge merkezidir, Ar-ge harcamalarında 2019 yılında Türkiye 283 üncüsü olmuş, Inovalig (İnovasyon değerlendirmesinde) sıralamasında Türkiye 81nci olmuştur. Ayrıca Ekonomi bakanlığı 5. Bölge teşviği kapasamındadır. Ülkemiz için yerli ve milli son teknoloji ürünler ve hizmetler üretmekte ve ülkemize ciddi katma değer ve istihdam sağlamakta ve ileri teknoloji ürünlerini başta Almanya olmak üzere özellikle gelişmiş ülkelere artırarak ihraç etmektedir Türkiyede pompa ,hidrofor üretim hatlarımız ayrıca tersine mühendislik çalışmaları yapan ayrı bir departmanımız da bulunmaktadır. Bunun yanısıra firma bünyesinde Arge,Kalite Kontrol,Servis ve Satış Merkezleri mevcuttur. Covid-19 Salgının Türkiyede görülmesi ile birlikte çalışanlarımızın bir kısmı evden bir kısmı ise ofislerimizden çalışmaya başladı.

Arge bölümümüzün çalışanları uzun bir süre evlerinden çalışmaya devam etti. KSB-Türkiye endüstri 4.0 uygulamalarına yıllar önce geçtiğinden dolayı, uzaktan kontrol, otomasyon ve bilgisayar sistemli organizasyonlar için altyapısı hazırdı. Çünkü yurtdışında pekçok müşteri ile online iletişimimizi kuvvetlendirmek için yaptığımız fiber altyapı yatırımı ve dijital görüntü teknolojileri ile önceden hazırlanmıştık. Bu uygulamalar için pandemi döneminde herhangi bir yatırım yapmadan mevcut gelişmiş altyapımızı daha etkin ve yoğun olarak kullanmaya başladık. Bu sayede satış ekibimizin birbiriyle ve müşterilerimizle kolay bir şekilde iletişim kurabilmesi ve tüm ekibin müşterilerimizin taleplerine cevap verebilmeleride hızlı ve kolaylıkla sağlandı. Bu süreçte üretim bölümümüz tüm hijyen ve sosyal mesafe kurallarına uyarak üretim yapmaya devam etti. Özellikle Satış bölümünde evden çalışacak kişiler için, salgının durumu anlık takip edilerek gerektiğinde planlarımız güncellendi. Özellikle salgın vakalarının daha yoğun görüldüğü İstanbulda, ofis çalışanlarımızın tamamı için ofise kısmi olarak gidip geldiği zamanlarda toplu taşıma araçlarını kullanmamaları için şirket araçları ile ulaşım imkanları sağlandı.

Geliştirdiğiniz yeni modellerde ana stratejiniz ne oldu?

Salgın döneminde ana stratejimiz; tüm çalışanlarımızın hijyen kurallarına en üst düzeyde uyumunun sağlanarak kendi içimizde ve müşterilerimizle iletişimde teknolojik imkanların kullanılması ile hizmetlerimizin devamını sağlamak şeklinde oldu.

Bu süreçte müşterilerinize ve iş ortaklarınıza sunmuş olduğunuz yeni hizmet modellerinden biraz bahseder misiniz?

Müşterilerimizle firmamız bünyesinde de kullandığımız video konferans programları ile veya müşterilerimizin kullandığı benzer programlarla toplantılar düzenlenip, canlı olarak iletişim kurabilme fırsatları oluşturuldu. KSB Türkiye olarak global pazarın bazı ihtiyaçlarını karşılayan Türkiye üretim hatlarımızın çalışmaya devam etmesi bu pazarlarda daha rekabetçi olmamıza olanak vermiş ve müşteri memnuniyetinde ciddi etken olmuştur. Salgın sonrası herkesin umutla beklediği ve bir kısım sektörün adım adım geçmeye başladığı ‘Yeni Normal’ dönem için ne tür hazırlıklarınız bulunuyor? Yeni normalde salgın döneminde başlayıp sıklığını arttırdığımız video konferans görüşmelerini devam ettireceğiz. Bu toplantılarla salgın öncesi ofislerimizde veya müşteri adreslerinde fiziksel olarak gerçekleştirdiğimiz seminerleri webinar üzerinden devam ettirip geliştireceğiz.

Bence bu yeni döneme sizlerin olduğu kadar iş ortaklarınız da aynı şekilde hazırlıklı başlamaları gerekmekte. Bu anlamda iş ortaklarınızla ortak geliştirdiğiniz çözümler var mı?

İnternet aracılığı ile mevcut online toplantı platformları üzerinden programlar üzerinden düzenli iletişim kurduğumuz firmalara daha fazla firmanın ekleneceğini söylemek mümkün. Bunun dışında müşterilerimizin kullandığı ürünlerin çalışma performanslarını pompaların yanına gitmeden 7/24 takip edebildikleri ve uzaktan müdahale edebilecekleri ,kapsamlı olarak kontrol altında tutabilecekleri bulut tabanlı “KSB Guard” cihazı gibi bir çok ürünümüz bu süreçte fayda sağlayacaktır. Böylece daha güvenli, daha kontrollü dolayısıyla daha verimli sonuçlar elde edebilmek mümkün olacaktır. Yaşanılan her kriz bazı fırsatların da ortaya çıkmasına sebep oluyor. Sizce global boyutta yaşanılan bu salgın sonrası sektörde ne gibi fırsatlar meydana gelebilir? Şirket olarak beklediğiniz fırsatlar için geliştirdiğiniz bir planınız bulunuyor mu? Sektörümüzde global pazara hizmet veren pazar oyuncularının üretim merkezlerinin genellikle üretim yapmakta zorlanması ve bizim Türkiye’de üretim yapmaya devam etmemiz ve global pazardaki müşterilerin taleplerine hızlı ve güvenilir bir şekilde cevap verebilmemiz çok önemli bir husus. Dünyada tedarik zincirinde yaşanan sıkıntılar özellikle Avrupa’da yeni müşteriler kazanmamıza olanak sağlamıştır. Bunun sebebi ise müşterilere daha hızlı yanıt ve çözüm sunabilmek ve elimizde planlanandan daha fazla stok bulundurmamız vesilesi ile olmuştur.

Son olarak eklemek istedikleriniz?

Şirket olarak en önemli kaynağımızın insan gücü olduğunu biliyoruz. Türkiye’de arge, üretim, kalite kontrol, satış, servis ve tersine mühendislik bölümlerinden oluşan ve üst düzey teknoloji kullanarak hizmet verebilen ciddi bir yapılanmaya sahip olmamız bizim en büyük farkımız…

Hedefimiz ise dünya pazarıdır.

 

 

 

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: