Anasayfa » Aktüel » İNTEK, Marmara Bölgesi’nin ulaşımını rahatlatacak Kuzey Marmara Otoyol projesinde

İNTEK, Marmara Bölgesi’nin ulaşımını rahatlatacak Kuzey Marmara Otoyol projesinde

Projenin adı                                        : Kuzey Marmara Otoyolu Kurtköy-Akyazı Kesimi (İzmit Kavşağı-Akyazı K06  Anayol Köprüsü Kesim 6)

Yatırımcı                                              : T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, KGM

Ana Yüklenici                                     : Kalyon – Kolin – Cengiz – Limak – RSY – Pak Yatırım

Alt Yüklenici                                       : Kurular Nakliyat Taş. ve İnş. Ltd. Şti.

Yer                                                        : Sakarya

Köprünün Tamamlanması              : 30 Mayıs 2020

Otoyol İnşaat Faaliyetleri : Aralık 2020

İntek Kalıp ve İskele, Asya ve Avrupa kıtasını birbirine bağlayan Kuzey Marmara Otoyolu projesinin çözüm ortağı oldu. Proje, ülkemizin en büyük sanayi bölgelerini barındıran Marmara Bölgesi’nin ulaşımını rahatlatacak olmasının yanı sıra 4 şeritli tünelleri ile dünyanın en geniş tünelleri olma özelliğini taşımaktadır.

(ÖZEL) KUZEY MARMARA OTOYOLU YIL SONU BİTİRİLMEYE ÇALIŞILIYOR KUZEY MARMARA OTOYOLU, KOCAELİ-SAKARYA BÖLÜMÜ DE TAMAMLANDIKTAN SONRA HİZMETE AÇILACAK YOĞUN BİR ŞEKİLDE DEVAM EDEN ÇALIŞMALAR HAVADAN GÖRÜNTÜLENDİ KOCAELİ-SAKARYA ARASINDA KALAN VE 4’E BÖLÜNEN 40 KİLOMETRELİK BÖLÜMDE ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR

Proje Hakkında Genel Bilgi:

Asya ve Avrupa kıtasını birbirine bağlayan Kuzey Marmara Otoyolu, ülkemizin en büyük sanayi bölgelerini barındıran Marmara Bölgesi’nin ulaşımını rahatlatacak yüksek standartlı, güvenli, kaliteli ve kesintisiz bir ulaşım yatırımıdır. Kuzey Marmara Otoyolu’nun 4 şeritli tünelleri ise dünyanın en geniş tünelleri olma özelliğini taşımaktadır.

Tamamlandığında bağlantı yolları dahil toplam 400 kilometrelik yola sahip olacak Kuzey Marmara Otoyolu’nun ana mühendislik yapıları, viyadük, tünel, üst geçitler, alt geçitler ve menfezlerdir. Buna göre; projenin Avrupa kesimlerinde toplamda 14 viyadük, 37 köprü, 3 tünel, 19 üst geçit, 43 alt geçit ve 118 adet menfez; Asya kesimlerinde ise toplam 16 viyadük, 106 köprü, 5 tünel, 54 üst geçit, 53 alt geçit ve 481 adet menfez yapılmaktadır.

Projenin tamamlanması ile; Kuzey Marmara Bölgesinde Doğu – Batı istikametindeki ana ulaşım arterleri civarında gelişerek büyüyen, kentleşme ve sanayileşmenin oluşturduğu bölgesel trafik ile bölgeden geçen şehirler arası ve uluslararası trafik birbirinden ayrıştırılarak ulaşımdaki hizmet kalitesinin ve güvenliğinin artırılması hedeflenmektedir.

Kuzey Marmara Otoyolu, tüm kısımları tamamlandığında Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu ile birleşerek Marmara Bölgesini, Ege ve İç Anadolu Bölgesi’ne otoyol ağıyla bağlayacak, bu sayede İstanbul’dan Bursa’ya ulaşımın 1,5 saate, İstanbul’dan Eskişehir’e ulaşımın 2,5 saate, İstanbul’dan İzmir ve Ankara’ya ulaşımın 3,5 saate inmesi planlanmaktadır.

Tekirdağ ve Sakarya arasında, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve İstanbul Havalimanı bağlantı yolları ile birleşen otoyol güzergahımız, mevcut ulaşım ağları ve özellikle İstanbul Boğazı geçişlerinde kapasitenin üzerinde olan trafik yükünü önemli ölçüde azaltacaktır.

Artan yakıt tüketimi, araç bakımı ve onarım giderleri gibi ekonomik kayıplar, trafik yoğunluğunun neden olduğu gürültü, çevre kirliliği ve emisyon salınımı en aza inecektir.

Kuzey Marmara Otoyolunun birçok kesiminde olduğu gibi K06 Anayol Köprüsünde de İntek Kalıp ve İskele sistemleri tercih edilmiştir.

Projede Kullanılan İntek Kalıp ve İskele Sistemleri ve Miktarları:

5 açıklıklı, toplam uzunluğu 285,42 metre olan K06 anayol köprüsü ard germeli yerinde dökme beton sistemi ile tasarlanmıştır. Kutu kesite sahip olan köprü döşemesinin betonu üç aşamada dökülmüştür. Birinci aşamada kutu kesitin alt tabliyesinin kalıbı ve iskelesi kurulmuş ve alt tabliyenin betonu dökülmüştür. Alt tabliye döküldükten bir gün sonra, priz almaya başlayan tabliyenin üzerinde çalışmaya başlanmış ve kutu kesitin kiriş yan kalıpları kurularak betonu dökülmüştür. İkinci beton döküm aşaması olarak adlandırılan bu kısımdan sonra üçüncü aşamada, alt tabliyenin üzerine kalıp ve iskeleler kurulmuş ve üst tabliyenin betonu dökülmüştür.

Alt tabliye ve üst tabliye için tek seferde kurulan kalıp ve iskele miktarı, 2 açıklık ve ¼ açıklık olmak üzere toplam 142 metredir. Düşey kalıp olarak sınıflandırılan kiriş yan kalıplarının çevrim hızı, yatay kalıp olarak sınıflandırılan döşeme kalıplarına göre çok daha yüksektir. Düşey kalıplar, beton döküldükten sonra bir ya da iki gün içinde sökülebilirler. Yatay kalıplarda ise söküm süreleri çok daha uzundur. Bu nedenle 142 metrelik bölümde, en kesitten baktığımızda görmüş olduğumuz 5 adet kiriş için sadece 1 takım kiriş yan kalıbı yapılmış ve kutu kesitin kirişleri 5 aşamada dökülmüştür. Bu durum, düşey kalıplarda “yüksek çevrim hızları nedeni ile miktar açısından tasarruf sağlanması” ilkesine çok tipik bir örnektir.

Alt tabliye ve üst tabliyede HD 150 kalıp iskele sistemi, kutu kesitin kiriş yan kalıplarında ise İNTEVA ahşap kirişli perde kalıbı sistemi tercih edilmiştir.

Kurular İnşaatın elinde bulunan kalıp ve iskele stokları, işin süresi dikkate alınarak, bir takım çalışması ile en verimli şekilde bu projeye adapte edilmiş, ilave ihtiyaçlar en aza indirilerek ciddi anlamda bir ekonomi sağlanmıştır. Ayrıca, gerek iş programında ara terminleri yakalayabilmek amacı ile gerekse ana ve alt yüklenicilerin tercihleri doğrultusunda ortaya çıkan kısa dönemli kalıp ihtiyaçları “kiralama” yöntemi ile karşılanmıştır.

 

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: