Anasayfa » Aktüel » “2021 hedefleriyle ilgili çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor”

“2021 hedefleriyle ilgili çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor”

“Şu anda aralıklı üretimlerimiz devam ediyor. Pandemiyle ilgili alınan tüm önlemler aynı şekilde Manisa’daki fabrikalarımızda da uygulanıyor. Bunun haricinde piyasanın en geniş bayi ağına sahip şirket olarak bölge müdürlüklerimiz bölgelerindeki bayilerin stok durumu ile ilgili pazarın ihtiyaçları doğrultusunda anlık planlamalar yapıyorlar. Online, perakende ve proje satış tiplerine göre sevk süreçleri planlanıyor.”

Yapı sektöründe, Elginkan Topluluğu’na ait bir kuruluş olarak 1955 yılından beri faaliyet göstermeke olan Elmor, bünyesined bulunan; E.C.A. Armatür ve Aksesuar ve SEREL Seramik Sağlık Gereçlerinin satış ve satış sonrası servilerini gerçekleştirmekte.

Salgın sürecinde “önce müşterilerimizin, iş ortaklarımızın, ekibimiz ve ailelerinin sağlığı” mottosuyla çalışmalarına yön veren Elmor’daki güncel gelişmeleri Elmor A.Ş. Genel Müdürü Enver Öz’den dinledik.

Elmor A.Ş. Genel Müdürü Enver Öz

Tüm dünyayı etkisi altına alan salgın hastalık şirket faaliyetlerinizi nasıl etkiledi?

Dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını, pek çok şirketin evden çalışma modelini hayata geçirmesine neden oldu. Biz de Elginkan Holding olarak “önce müşterilerimizin, iş ortaklarımızın, ekibimiz ve ailelerinin sağlığı” diyerek 23 Mart 2020 tarihinden itibaren evden çalışma sistemine geçmiştik. Pandemi süreci dijital altyapılara yapılan yatırımların önemini tüm dünyaya gösterdi. Elmor olarak evden çalışma sistemine geçtiğimiz andan itibaren sürece çok hızlı adapte olduk ve iş süreçlerimizin akışında hiçbir problem yaşamadık. Bu süreçte Manisa’daki fabrikamızda üretim devam etti. Hem ülkemizdeki hem de dünyadaki gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Hükümetin açıkladığı normalleşme planı doğrultusunda üretim ve hizmet süreçlerimizi de ayrıca planlıyoruz. Çalışanlarımız için kademeli bir işe dönüş planı üzerinde çalıştık. Kapalı ortamda alınacak tüm tedbir ve önlemleri değerlendirip, bu doğrultuda ofise dönüşü gerçekleştireceğiz.

Üretim, sevk ve yeni ürün çalışmaları noktasında şu anki çalışma yapınızdan biraz bahseder misiniz?

Şu anda aralıklı üretimlerimiz devam ediyor. Pandemiyle ilgili alınan tüm önlemler aynı şekilde Manisa’daki fabrikalarımızda da uygulanıyor. Bunun haricinde piyasanın en geniş bayi ağına sahip şirket olarak bölge müdürlüklerimiz bölgelerindeki bayilerin stok durumu ile ilgili pazarın ihtiyaçları doğrultusunda anlık planlamalar yapıyorlar. Online, perakende ve proje satış tiplerine göre sevk süreçleri planlanıyor. Yeni ürün geliştirme süreçleri pandemiden etkilenmekle birlikte online alt yapı sayesinde 2021 hedefleriyle ilgili çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor.

Satış ve pazarlama noktasındaki faaliyetlerinizi nasıl gerçekleştiriyorsunuz?

1955’ten bu yana Elmor, yapı malzemeleri sektöründe bayi kanalı dağıtım sistemiyle yurt içi satış süreçlerinde bir ekol olan satış ve pazarlama şirketidir. 1955’lere dayanan bu alt yapı, bugünkü pandemi koşullarında satış ağı ve dağıtım süreçlerinde online sistemin desteğini de ekleyerek sağlıklı bir şekilde ilerliyor. Bu dönemde bayi kanalımızla birlikte yürüttüğümüz stratejik iletişim yöntemleriyle, talep ve ihtiyaçlar yönünde piyasada karşılık bulacağını düşündüğümüz doğru ürünü, doğru zamanda, doğru ve sağlıklı kanallarla tüketiciye sunuyoruz. Online da olsa, toplantılar ve bayi ziyaretleri devam etti.

Bu dönemde evde kalan tüketici banyo ve mutfağında yenilemelere gitti. AVM’lerin kapalı oluşu cadde üzerindeki perakende noktalarını hareketlendirdi. Özellikle cadde üzeri malzeme satış noktalarına yürüttüğümüz bir sadakat sistemi ile E.C.A. SEREL markalı ürünleri sattıkça puan kazanan, kazandığı puanları çeşitli hediyelere dönüştüren bir sistemin atılan alt yapıları sayesinde perakende noktasını daha da hareketlendirdik.

Önümüzdeki döneme dair öngörünüz nedir?

Tüm Dünya’da görülen pandemi sanayi ve hizmet sektörlerini hiç kuşkusuz derinden etkiledi. Yaşanılan bu salgın sırasında, karşılıklı toplantıların yerini online görüşmeler aldı; perakende sistemleri dijitalde daha da yaygınlaştı. Evlerin bahçe katı değerlendi, kalabalık servisler yerini butik işlere bıraktı.Uzmanların yaptığı açıklamalara bakıldığında bu yeni “yeniler”i artık hayatımızın bir parçası haline getirmemiz gerekecek. Haliyle bu yenilikler ve gelişmeler de yeni ihtiyaçları, yeni talepleri beraberinde getirecek.

Haziran sonuna kadar planlanan normalleşme adımlarıyla piyasalar yeni alışkanlıkların getirisi ve artan taleplerle ciddi bir hareketlenmeye gireceğini öngörüyoruz. Kişiye özel, hijyenik, sağlıklı gibi kavramlar önümüzdeki dönemin başlıkları arasında yer alacak. Yapı malzemesi sektörü için de finansal gücü ve Ar-Ge yatırımı devam eden markalar yeni alışkanlıklar çerçevesinde tüketici taleplerine cevap verebilecekler. Özellikle turizmde ciddi bir dönüşüm bekliyoruz. Turizmdeki hareketlilik bizim işlerimizi de doğrudan etkileyecektir. Ayrıca yeni yaşam tarzı pek çok sağlık ve alt yapı yatırımını beraberinde getirecek, bu da yapı malzemesi sektörüne ayrıca ivme kazandıracaktır.

Bu yıl için tasarladığınız plan ve projeleriniz var mı?

Elmor olarak 1955 yılından bu yana yapı sektörünün lider markası olarak faaliyet gösteriyoruz. Geçmişte olduğu gibi şimdi de sürdürülebilir teknolojilerimiz ile gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmayı hedefliyoruz. Çevre ve gelecek bilinciyle, üretim sürecinden itibaren, yenilenemeyen doğal kaynak tüketimini en aza indirerek enerji ve hammadde tasarrufunu teşvik eden ürünler tasarlıyoruz. Geliştirilen ürünlerde su tasarrufu standart bir uygulama olarak benimseniyor, geliştirilen teknolojiler ve tasarımlar bu doğrultuda şekillendiriliyor. SEREL markalı tüm vitrifiye ürünlerimiz ise “Hygiene Plus” teknolojisiyle üretimden tüketime sağlıklı ve doğaya saygılı seramik sağlık gereçlerini fiyat farkı gözetilmeksizin tüketicinin beğenisine sunuyoruz. SEREL, Hygiene Plus teknolojisi ile maksimum temizlik ve maksimum tasarrufu bir arada sunuyor; su ve deterjan kullanımı da en aza indirgeniyor. Böylelikle hem tasarruf sağlanıyor hem de kimyasal kullanımı azaldığından ekolojik denge korunuyor.

E.C.A. ve SEREL, geliştirdiği “ECOLOGIC” ürünler ile yenilenemeyen doğal kaynakları korumayı hedefleyen bir yaklaşımla doğa dostu teknolojileri tüketiciyi buluşturuyor. Üç kişilik bir aile standart bataryalar kullanıyorsa yılda 97 bin litreden fazla su harcıyor. Aynı aile E.C.A. ve SEREL’in ECOLOGIC ürünler serisinde yer alan E.C.A. batarya ile bu tüketimi yüzde 50’den fazla azaltıyor. E.C.A. bataryaların sağladığı yıllık 54 bin litre su, bir bulaşık makinesinin 4.500 kez çalıştırılmasına denk geliyor. Koronavirus salgınıyla mücadele ettiğimiz bugünlerde temizlik ve hijyen kavramlarına daha da hassasiyetle yaklaşıyoruz. Sağlık ve hijyen konularında farkındalık yaratan ürünlerimizle pazardaki talebi farklı yönde etkiliyoruz. Krom malzemeli armatür ürünlerinde nano teknoloji kullanılarak sağladığımız hijyenik kaplamalı armatürleri ilk üreten firma olmanın gururunu ayrıca yaşıyoruz.

Banyolarımızda hijyen esasıyla geliştirilen diğer SEREL ürünleri ise, Pure Wash olarak tanımladığımız, klozet iç yüzeyinin kolay temizlenmesini sağlayan ve pazarda kanalsız klozet olarak bilinen vitriye ürünlerimiz ve sektöre yine markamızın kazandırdığı Easy Wash kendi kendini temizleyen lavabolarımız. Öte yandan, yüzey temasını sıfırlayan fotoselli armatürler de içinde bulunduğumuz kritik dönemde tercih edilebilecek önemli ürünlerimizden biri. Bütün bu örneklerde görüldüğü gibi, kuruluşumuzdan bu güne ürün ve hizmetlerimizde kalitemizi artırmak üzere etkin şekilde kullandığımız teknolojiyi gelecekte de kullanmaya devam edeceğiz.

 

 

 

 

 

 

#serel #ECA

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: