Anasayfa » Mimari-Dekorasyon-Tasarım » “Yurtbay Seramik dinamik bir kurum kültürüne sahip”

“Yurtbay Seramik dinamik bir kurum kültürüne sahip”

“İşimizi takip ediyoruz, trendleri bilen, araştıran ve gerekli argümanlarla donanımlı yoluna devam eden güçlü bir markayız. Açık fikirli, yenilikçi bir kurum kültürüne de sahip olmamız her zaman bir adım önde olmamız için gerekli esneme payı bırakarak çok daha keyifli projelerin hayata geçmesine imkan tanımıştır.”

Melis Yurtbay / Yurtbay Seramik Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Direktörü

 

‘Önce Kalite’ misyonuyla seramik pazarında iş ortakları ve müşterileri nezdinde saygın  bir yer edinmiş olan Yurtbay Seramik, teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek sürekli geliştirdiği yeni çözümleriyle birlikte pazardaki faaliyetlerini sürdürmekte.

Firma Türkiye’de sergilediği yüksek performansın yanı sıra,  uluslararası pazarda da öncü bir marka konumunda.

Yurtbay Seramik Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Direktörü Melis Yurtbay ile gerçekleştirdiğimiz röportaj çalışmamızda, pazardaki gelişmelerin yanı sıra yeni ürün grupları, satış ve bayi çalışmalarının  yanı sıra önümüzdeki döneme dair planlarını ele aldık.

Öncelikle şirketiniz hakkında kısaca bilgi verir misiniz? 

Yurtbay Seramik Ailesi olarak, 2017 yılını % 35 gibi ciddi bir büyüme göstererek kapatmak bizleri gelecek projelerimiz için yüreklendiriyor. Yaptığımız çalışmalarda daima ileriye doğru hareket eden, tasarımdan aldığı gücü doğanın renkleri ve çarpıcı dokusuyla buluşturan sektöründe öncü ve yenilikçi bir markayız. 2017 yılsonu verilerine baktığımızda İSO 500’de yer alarak kaliteli ve güvenilir bir marka olduğumuz duygusunuz tazeledik, sektörümüzdeki itibarlı duruşumuzu da yinelemiş olduk. Bu gelişmeler bizleri Yurtbay ekibi olarak çok mutlu ediyor, çalışmalarımızda daha iyi ne yapabiliriz? Sorusunu sormamıza vesile oluyor. Geçtiğimiz yılı ihracatta %17,4 iç piyasada ise % 35,3 gibi bir büyüme ile tamamlamış bulunmaktayız. Bunda ‘‘Sadece en iyisi’’ vizyon anlayışımızın da büyük payı var. Şuan 1000’den fazla bizimle aynı ortak payda ve değerlerde buluşan, Yurtbay a değer katan ekip üyemizle yolumuza devam etmekteyiz. Umarım, istihdam kaynaklarımız gittikçe artacak bizlerde bu mutluluğumuzu daha çok bireylerin hanelerine bölüştürüp, paylaşacağız. Tek temennimiz ailemizden aldığımız iç disiplin ve öz kaynak yönetimi ile daha çok bireye istihdam sağlayabilmek. 

Şirketiniz bugün hangi marka değerleriyle anılıyor? 

Bu sorunuz çok kıymetli. Son 1 yıldır gündem maddelerimizden biri diyebilirim. Her markanın kendini ileriye taşımak için hedeflediği sektörünün dinamiklerine uygun kaynak yönetimi yapması gerekliliğine inanıyoruz ve bu kaynak yönetimini de şirketimizin marka kültürü ve markasına anlam katan değerleri ile bir bütün olduğunun bilincindeyiz. Yoğun araştırmalar, sektörel analizler ve Yönetim toplantılarımızdan sonra web sitemizi yenileme projemizin de gündeme alınmasıyla değerlerimizi daha öz bir hale getirmeye karar vererek, önemli bir yenilenme adımı attık. Ve dedik ki; Çağdaşız, Tutkuluyuz, İddaalıyız ve Güveniliriz. Bu değerlerin alt başlıklarını açtık ve uzun, uzun münazarasını yaptık, çünkü bizler hem kamuoyunda, hem nihai tüketicinin gözünde hem de paydaş ve ekip üyelerimizle araştırmalarımızın sonucu bu değerler ve bu değerlerimizi besleyen alt kırılımlarla bir bütünüz. Yenilikçi, özgün, samimi, çağdaş, dinamik, işini takipte tutkulu & araştırmacı, öncü ve yaşam alanlarına renk katmayı hedefleyen sektöründe saygın bir markayız. Bu değerlerimiz bizi biz yapıyor, Yurtbay Ailesi değerleriyle tam anlamıyla bir bütün. 

Firmanızı farklı kılan en belirgin özellikler neler?

Yurtbay Seramik dinamik bir kurum kültürüne sahip. Bütün çalışanların aile sıcaklığı yakalayabildiği, fikirlerine saygı duyulduğu ve ilerleme göstermesine gerekli donanımlar ve imkanlar sunularak fırsat tanındığı değerli bir kurum kültüründen oluşuyor. Aslında hangi özelliklerle ayrışmak demek yerine Yurtbay Kültürünü iyi analiz etmek daha doğru ve yapıcı bir yaklaşım olacaktır. Her markanın kendi içinde çok kıymetli yol haritaları ve markasını yukarıya taşıyan anahtar noktaları vardır, ama bir Markada hayal ettiklerinizi yaptıran sizin içinizdeki tutku, çoşku ve hadi yapmalıyız bu işi başarabiliriz dediğinizde sizlerle aynı heyecanı ve arzuyu hisseden ekip arkadaşlarınızdır. Biz ekipçe öncü ve özgün olmayı çok seviyoruz. İşimizi takip ediyoruz, trendleri bilen, araştıran ve gerekli argümanlarla donanımlı yoluna devam eden güçlü bir markayız. Açık fikirli, yenilikçi bir kurum kültürüne de sahip olmamız her zaman bir adım önde olmamız için gerekli esneme payı bırakarak çok daha keyifli projelerin hayata geçmesine imkan tanımıştır. 

Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik konuları kapsamında ne tür çalışmalarınız bulunmakta? 

Yurtbay Seramik, sürdürülebilirlik yolunda gösterdiği hassasiyet ile sektöre ivme kazandırmaya devam edecek. MAS Certified Green ile de çevreye olan duyarlılığımızı belgelemiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu gelişmelerin yaşanması ileri de yapacağımız çalışmalarla ilgili bizleri yüreklendirip her geçen gün  ‘‘daha iyi ne yapabiliriz?’’ sorusunu sormamıza ve yöntemlerini araştırmaya sevk ediyor. MAS Certified Green’in, yapı sektörünün önde gelen yeşil bina sertifikalarından biri olma özelliği taşıdığını rahatlıkla söyleyebiliriz ve Türkiye’de ilk çalışma olduğunu belirtmekte fayda görüyorum. Belge sürdürülebilirliğin daha geniş kitlelerce anlaşılabilmesi adına çok önem arz ediyor. Kurumsal Sosyal Sorumluluk dediğimizde ise; Sosyal medya hesap yönetimimizden, spora ve öğrenciye verdiğimiz değer ve teşvik projelerimizden tutun da Kurum içi sorumluluk anlayışımızdan birçok çalışma yaptığımızı görebilirsiniz. Örneğin, geleneksel hale gelen Zeki Yurtbay Tasarım Yarışmamız. Bu yıl 6’incısını yapmakta olduğumuz yarışmamız hem öğrencileri seramik sektörü ile tanıştırıyor, hem de tasarım sanatçısı olacak birbirinden değerli genç arkadaşlarımızı tasarımın ve özgün düşünme gücünün ödüllendirildiği ve takdir edildiği bir platformla tanıştırıyor. Onlar bize ilham kaynağı biz onlara yol haritası oluyoruz. Sosyal Medya Kampanyalarımızı da hep bu incelik ve tutumla işlevsel ve farklı kılmaya çalışıyoruz. Dokunduğumuz hayatların olmasını arzuladığımız bir KSS anlayışımız olduğunu çok rahatlıkla dile getirebilirim. 

Bugüne kadar marka olarak ne tür ödüller aldınız? 

Geçmişte aldığımız birçok ödülümüz mevcut, ancak geçtiğimiz yıla baktığımızda hem tasarım, hem de Sosyal Medya ile ilgili ödüller aldık. Gurur duyduk, işimizdeki tutkunun anlamını ve büyüklüğünü bir kez daha görme fırsatı yakaladık. Ekipçe bir olmanın, ortak değerlerle büyümenin keyfini sürüyor, projelerimizi değerli ekip arkadaşlarımızla günden güne ileriye taşıyoruz. The International Design & Architecture Awards 2017’de Cube mekan çalışmamız ile duvar karosu kategorisi ile almış olduğumuz tasarım ödülümüz ve BoomSonar & Marketing Türkiye iş birliği ile gerçekleştirilen Social Media Awards’da Seramik kategorisinde Gümüş ödüle layık görülmemiz bizlere güç kattı. Ayrıca bu yıl İSO 500’de yer alarak Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşları içindeki yerimizi bir kere daha yenilemiş olduk. Bu da bizleri ayrıca mutlu etti. 

Şirket olarak Endüstri 4.0’a bakışınız?

Yurtbay, bilişim teknolojileri ve endüstri faaliyetlerini hızlı, sağlıklı ve donanımlı olması için elindeki tüm kaynakları en doğru şekilde yönetmeye çalışan bir marka kültürüne sahip. Yatırımlarımız hep bu yönde. Doğaya saygılı, az enerji harcayan, çevreci bir o kadarda güvenli ve hızlı olan alt yapıyı sağlamakla yükümlüyüz. Dijital bir çağdayız, ve bizlerde dijital değişimleri araştırıyor,  daha az enerji ile daha çok iş yapabileceğimiz öncü ve farklı projeleri Bilgi Teknolojileri departmanımızla hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Ancak insan gücünün öneminin de farkındayız. Dengeyi iyi kurmak, dijitalleşmeyi ve siber-fiziksel sistemlerin kullanımın doğru okunması gerektiğine inanıyoruz.

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: