Anasayfa » Aktüel » “Yeni ürünler, pazarlar, müşteriler ve yenilikçi satış dağıtım kanallarımızla ciromuzu artırmayı amaçlıyoruz”

“Yeni ürünler, pazarlar, müşteriler ve yenilikçi satış dağıtım kanallarımızla ciromuzu artırmayı amaçlıyoruz”

“Bosch Termoteknik olarak iklimlendirme kapsamında her sektörü önemsiyor, gelişmeleri sıkı bir şekilde takip ediyoruz. Bu takibin sonucu olarak inşaat sektörü için oluşturduğumuz satış stratejimizle müşterilerimize ulaşmaya devam edeceğiz. Marka ve ürünlerimizin güvenilirliğiyle, müşterilerimizin ihtiyaçlarına özel sunduğumuz ürün ve hizmetlerle, sektörde tercih edilen firma olmak her daim odağımızda yer alacak.”

Doğaya saygılı ve verimli enerji kullanımını odak noktasına koyan Bosch Termoteknik Türkiye, “uzun ömürlü, yüksek verimli, çevre dostu, enerji tasarrufu sağlayan ve yenilenebilir enerjiye dayanan ileri teknoloji kullanımı” misyonuyla faaliyetlerini sürdürüyor.

Bosch Termoteknik Türkiye Pazarlama Direktörü Ali Aktaş ile geçtiğimiz yılın kısa bir değerlendirmesinin yanı sıra, 2020 hedefleri, yeni ürün çalışmaları ve pazarlama stratejileri konu alan bir röportaj çalışması gerçekleştirdik.

2019 yılı için kısa bir değerlendirmede bulunabilir misiniz? Şirket hedeflerinize ulaştığınızı düşünüyor musunuz?

Tüm dünya ve ülkemizin zorlu ekonomik koşullarla mücadele ettiği 2019 yılını, Bosch Termoteknik olarak başarıyla bitiriyoruz. Manisa Fabrikamızda son 4 yıldır, her yıl 700.000’i aşkın kombi üreterek ülkemiz ve dünyada bir çok aileye ısıtma konforu sağladık. Bu yıl da üretimdeki başarımızı devam ettirdik ve Kasım ayında 100.000 adet kombi üreterek aylık üretim rekoruna imza attık. Rekorlarımızla ‘üretim üssü’ unvanını pekiştiren Manisa fabrikamızın, kuruluşundan bu yana ürettiği cihaz sayısı 8 milyon adedi aştı. Rekor üretimimizi, başarılı ciro ve satış rakamlarımızla her geçen yıl daha da güçlü bir şekilde destekliyoruz.

2019 yılı aynı zamanda başarılarımızı ödüllerle taçlandırdığımız bir yıl oldu. Yenilikçi bakış açımız ve trendleri takip etmemizin bir sonucu olarak Türkiye’nin en büyük ve prestijli sosyal medya ödülleri olan Social Media Awards tarafından Bosch markamızla iklimlendirme sektöründe altın ödüle, Buderus markamızla ise gümüş ödüle layık görüldük. Yine kendi sektörümüzde “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Marka” kategorisinde A.L.F.A. ödülününün sahibi olduk. Türkiye’de alanının ilk ve tek interaktif, canlı yarışması “Kombinin Ustası” ile FELİS Ödüllerinde Canlı Marka Deneyimi ve Promosyon Uygulamaları (B2B) kategorisinde Altın FELİS ödülünü, International Business Awards’ta Altın Stevie ödülünü ve İstanbul Marketing Awards’ta Altın ödülü aldık. Tüm bu başarılı sonuçlar ve ödüllerimizle pazara yön vermekten gurur duyuyoruz.

2020 yılı için hedeflerinizi nasıl temellendiriyorsunuz? Üretim ve satış stratejinizi nasıl kurguluyorsunuz?

Büyüme planımız dahilinde, Türkiye ve sorumluluk alanımızdaki diğer ülkelerde mevcut varlığımızı güçlendirmeyi; yeni ürünler, pazarlar, müşteriler ve yenilikçi satış dağıtım kanallarımızla ciromuzu artırmayı amaçlıyoruz. Özellikle VRF sistemler ve Endüstriyel Isıtma Sistemleri’nde pazar payımızı artırmayı ve yoğuşmalı kombilerde sürdürdüğümüz pazar liderliğimizi koruyarak sektördeki önemli ve güçlü bir oyuncu olmaya devam etmeyi planlıyoruz. Termoteknoloji sektörünün geleceğini şekillendirmeye devam edebilmek hedefiyle belirlediğimiz “Biz, termoteknolojinin geleceğiyiz” misyonumuzun her zaman arkasında durduğumuzu eklemek istiyorum. Misyonumuz ışığında yenilikçi Ar&Ge çalışmalarımızı yürütmeye ve ürünlerimizin dijitalleşmesine devam edeceğiz. Bugüne kadar dünyada 200.000’in üzerinde bağlanabilir ürün satışı gerçekleştirdik. Bu ürünlerin gelecekte büyük bir potansiyele sahip olacağını öngörüyor; ürünlerimizi müşterilerimizin kullanımına sunmak için çalışıyoruz.

2020 yılında, yalnızca son teknoloji ürünlerimizle değil “müşteri odaklı bakış açımızla” öne çıkmayı temel hedeflerimizden biri olarak görüyoruz. Bu bakış açısını çok daha derinden incelemek, müşterilerimize; onların beklentilerinin de üzerinde ürün ve hizmetler sunabilmek için 2019 yılında “Her Zaman Her Yerde Önce Müşteri” projemizi başlattık. Tüm organizasyonumuz ve sinerjimizle her gün, her daim aklımızda, teknolojimizde, süreçlerimizde, odağımızda, geleceğimizde olan müşterilerimiz için bu yıl da bir çok proje ve çalışmayı hayata geçireceğiz.

Özetle, başarılarımıza ulaşmak için özveriyle çalışan ekibimiz, ürün ve servislerimizi bir üst seviyeye taşıyan iş ortaklarımız ve ürünlerimizi memnuniyetle kullanan müşterilerimizle yeni bir yıla adım atmak için heyecanlıyız.

Önümüzdeki yılda yeni ürünleriniz olacak mı?

Bosch Termoteknik ailesi olarak stratejimiz paralelinde, kombi ürün gamımıza farklı segmentlerde Bosch ve Buderus markalı yeni ürünler eklemeyi ve Bosch markalı ticari klima sistemlerimizde ve split klimalarımızla mevcut portföyümüzü genişletmeyi planlıyoruz. Ayrıca ileri teknoloji ve bağlanabilirlik imkanı sunan yeni nesil kumanda panellerimiz ile yatırımcı ve kullanıcılarımızın her türlü sistem gereksinimini karşılayan çözümler sunmaya devam edeceğiz.

Sektör ihracata odaklanmış durumda. Bu noktada sizin çalışmalarınız nasıl ilerliyor?

Bir üretim üssü olan Manisa fabrikamızdaki üretimimizle ülke ekonomimize katkı sağlamayı çok değerli buluyor ve her yıl bu katkıyı artırmak için çalışıyoruz. Fabrikamızda 1000’i aşkın çalışanımızla, her yıl rekor rakamlarla gerçekleştirdiğimiz üretimin yaklaşık yüzde 70’i, 41 ülkeye ihraç ediliyor. Çok ciddi bir ihracat hacmine sahip olan şirketimiz, 2018 yılını da İklimlendirme Sanayi İhracat sektör lideri olarak kapattı. Özellikle ihracattaki başarımızla hem ülkemiz ve dünyaya hem de şirketimize değer katmaktan dolayı gurur duyuyoruz.

 

Ar&Ge ve İnovasyon çalışmaları, bir şirketin en büyük yatırımı. Siz bu konuyu nasıl ele alıyorsunuz? Bu noktada faaliyetleriniz neler?

Bosch olarak dünya çapında Ar&Ge’ye büyük önem veriyor ve 1 günde ortalama 19 patent başvurusu yapıyoruz. Ürünlerimiz ve hayata geçirdiğimiz yeniliklerle tüketicilerimizin ihtiyaçlarına hızlı çözümler getirmek, onların hayatını kolaylaştırmak ve fark yaratmak için çalışıyoruz. En az seviyede enerji kullanarak iklimlendirme yapabilen, bu sayede hem çevreye daha az karbondioksit salımı yaparak çevreyi koruyan hem de kullanıcılarımıza daha düşük faturalar ile tasarruf yaptıran ürünler geliştirmek en önemli hedeflerimiz arasında yer alıyor.

Tüm bu hedefleri gerçekleştirebilmek için 80’den fazla Ar&Ge çalışanımız, Manisa’daki fabrikamızda adından söz ettiren Ar&Ge faaliyetleri yürütüyor. Bosch Condens 7000 ürünümüzle tasarım konusunda yaptığımız yeni başlangıç, en güzel örneklerimizden birini oluşturuyor. Gelecekteki tüm ürünlerimizin de hem dizayn ve tasarım hem de kullanım özellikleriyle müşterilerimizde tercih sebebi olacağını bilerek çalışıyoruz.

Bosch Termoteknik Ar&Ge Merkezimiz tüm bu çalışmalarını ödülle taçlandırıyor. Merkezimiz 2012 – 2016 yılları arasında üst üste beş kere kendi sektörümüzdeki en başarılı Ar-Ge Merkezi seçildi. Aynı zamanda Ar&Ge’de yaptığımız atılımlarla 2014-2018 yılları arasında Manisa’da En Fazla Patent Başvurusu Yapan 3. şirket olduk. Ülkemize ve sektöre bu denli büyük katkılar sağlamak şirketimiz için çok değerli.

Son olarak eklemek istedikleriniz?

Bosch Termoteknik olarak iklimlendirme kapsamında her sektörü önemsiyor, gelişmeleri sıkı bir şekilde takip ediyoruz. Bu takibin sonucu olarak inşaat sektörü için oluşturduğumuz satış stratejimizle müşterilerimize ulaşmaya devam edeceğiz. Marka ve ürünlerimizin güvenilirliğiyle, müşterilerimizin ihtiyaçlarına özel sunduğumuz ürün ve hizmetlerle, sektörde tercih edilen firma olmak her daim odağımızda yer alacak.

 

 

 

 

 

 

 

#bosch #termoteknoloji #patent #arge #iklimlendirme #ihracat #ekonomi #teknoloji #doğa #enerji

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: