Anasayfa » Aktüel » “Yaşanan sürece ilişkin yeniliklerimiz var ve olmaya devam edecek”
AkzoNobel Marshall Pazarlama Müdürü Pınar Adabağ

“Yaşanan sürece ilişkin yeniliklerimiz var ve olmaya devam edecek”

“Başta çalışanlarımız olmak üzere tüm paydaşlarımızın sağlığı bizim öncelikli konularımız arasında yer alıyor. Sosyal izolasyon kuralları çerçevesinde, çalışanlarımızın mesafesini koruyoruz. Kişilerin biraraya gelmesini gerektiren toplantılarımızı ya iptal ettik ya da erteledik. Üretim ve lojistik birimlerimizde ise kişilerin yakın çalışmamaları için tüm önlemlerimizi almış durumdayız.”

Dünyanın en büyük küresel boya ve kaplamalar şirketi ve özel kimyasalların ana üreticisi olan AkzoNobel, Türkiye pazarının öncü markası Marshall ile, küresel teknoloji ve tecrübelerle geliştirilmiş ürün ve renk hizmetleri ile hayata renk katmaya devam ediyor.

Dünya çapında 80’den fazla ülkede, 55 bin çalışanı bulunan AkzoNobel, Global Fortune 500 Şirketleri arasında yer alıyor ve sürdürülebilirlik alanında sürekli olarak lider konumda sınıflandırılıyor.

AkzoNobel Marshall Pazarlama Müdürü Pınar Adabağ ile gerçekleştirdiğimiz röportaj çalışmamızda gündemdeki konuları ele almaya çalıştık.

Tüm dünyayı etkisi altına alan salgın hastalık şirket faaliyetlerinizi nasıl etkiledi?

Marshall olarak yılın ilk 2 ayına olumlu bir başlangıç yaptık. Salgının ilk etkilerinin görülmeye başlanmasıyla birlikte başlayan durağanlaşmanın önümüzdeki aylarda hareketlenmesini umut ediyoruz. Bununla birlikte küresel olarak içinden geçmekte olduğumuz bu olağanüstü süreçte sektörümüzde yaşanan tüm gelişmeleri yakından takip ediyor ve yapılan global uygulamaları eş zamanlı olarak kendimizde uyguluyoruz.

Global bir şirket olmanın verdiği özgüven ve tecrübe sayesinde üretim ve ticari faaliyetlerimizin sürekliliğini sağlamayı başardık. Elbette, bu süreçte en önemli önceliğimiz çalışma ortamlarında gerekli tüm önlemleri alarak, çalışma arkadaşlarımızın en düşük risk seviyesinde çalışmalarını sağlamaktı. Üretim tesislerimizde yaptığımız çalışmalarla Marshall olarak Covid-19 konusunda en yüksek seviyede bilgi ve farkındalık ile bu süreci başından beri örnek şekilde yönetiyoruz.

Üretim, sevk ve yeni ürün çalışmaları noktasında şu anki çalışma yapınızdan biraz bahseder misiniz?

Başta çalışanlarımız olmak üzere tüm paydaşlarımızın sağlığı bizim öncelikli konularımız arasında yer alıyor. Bu bağlamda gerek Sağlık Bakanlığımızın gerekse Dünya Sağlık Örgütünün tüm açıklamalarını anbean takip ediyor ve önlemleri eş zamanlı uyguluyoruz. Sosyal izolasyon kuralları çerçevesinde, çalışanlarımızın mesafesini koruyoruz. Kişilerin biraraya gelmesini gerektiren toplantılarımızı ya iptal ettik ya da erteledik.

Üretim ve lojistik birimlerimizde ise kişilerin yakın çalışmamaları için tüm önlemlerimizi almış durumdayız. Öte yandan hali hazırda birçok yenilik için de çalışmalarımız devam ediyor. Şirkette bulunması gereken arkadaşlarımız için dönüşümlü mesai sistemini devreye aldık. Bu şekilde daha az kişi biraraya gelmiş oluyor. Evden çalışması uygun olan arkadaşlarımız ise evden çalışabiliyor. Skype üzerinden toplantılarımız, eğitimlerimiz devam ediyor.

Satış ve pazarlama noktasındaki faaliyetlerinizi nasıl gerçekleştiriyorsunuz?

Deloitte Danışmanlık ekibinin hazırladığı “Küresel Covid-19 Salgını’nın Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri” adlı çalışmasında tüketicilerin evlerinde yaptıkları tadilat ve yenilemelerde mobilyadan daha küçük çaplı harcamalara kaydırdıkları söyleniyor. Özellikle evde geçirilen zamanın artmasıyla tüketiciler dekoratif objelere yöneldiler ve bu nedenle bizim gibi hobi, ev dekorasyonu gibi alt segmentleri bulunan yapı malzemeleri sektörü genel inşaat ve otomotiv sektöründen pozitif ayrışıyor diyebilirim. Tüketicilerin bir süre sonra hem dekorasyon hem de temizlik amaçlı olarak bu aksiyona gireceğini düşünüyoruz.

Bu süreçte özellikle antibakteriyel ürünlerinize karşı bir talep değişikliği oldu mu? Ya da bu ürünleriniz özelinde farklı çalışmalarınız bulunuyor mu?

Türkiye’nin lider boya markalarından biri olarak üzerimize düşen sorumluluğun bir yansıması olarak AR – GE çalışmalarımıza ara vermeden devam ediyoruz. Bu noktada Sağlık Bakanlığı tarafından da onaylı antibakteriyel ürünümüz bulunuyor. Tüketicilerin bu ürünlere talebi artmaktadır. Marshall olarak ülkemize yarattığımız katma değer artarak devam edecektir.

Bu yıl için tasarladığınız plan ve projeleriniz var mı?

Yaşanan sürece ilişkin gelişmeleri değerlendirerek hedeflerimizde, plan ve projelerimizde yeniliklerimiz var ve olmaya devam edecek. Öncelikle, bu sürecin sağlıkla sona ermesini bekliyoruz ve tüm insanlık için pozitif dönemleri umut ediyoruz.

 

 

 

#marshall #AkzoNobel

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: