Anasayfa » İnşaat-Proje-Taahhüt » “Teknoloji anlamında Türkiye standartlarının çok üstündeyiz”

“Teknoloji anlamında Türkiye standartlarının çok üstündeyiz”

“Fabrikalarımızda dünyadaki en son teknolojileri kullanıyoruz. Yurt dışında sektör ile ilgili gelişmeleri yakından takip etmemiz, özellikle operasyonel verimlilik konusundaki en son gelişmeleri fabrikalarımızdaki sisteme entegresinde rakiplerimizden bir adım önde olmamızı sağlıyor.”

M. Süreyya Çağlar / Seramiksan Türkiye Satış Müdürü

Yüksek üretim kapasitesiyle Türkiye ve dünyada sayılı üreticiler arasında yer alan Seramiksan, seramik sağlık gereçleri (vitrifiye), yer karosu, duvar karosu, sırlı granit, teknik granit, dış cephe kaplaması ve yapı kimyasalları ürünleri ile bir dünya markası olma yolunda hızla ilerliyor. Halen  500 bin m² açık ve 150 bin m² kapalı alana sahip fabrikasıyla üretim faaliyetlerini sürdüren firma, gelişen teknoloji ve büyüme anlayışı her yıl geleceğe doğru emin adımlarla ilerlemekte.

Seramiksan Türkiye Satış Müdürü M. Süreyya Çağlar ile dosya konumuz çerçevesinde bir röportaj çalışması gerçekleştirdik. Bize vakit ayırarak sorularımızı yanıtlayan sayın Çağlar’a teşekkür ediyoruz.

İnşaat sektöründeki son gelişmeler üretim ve satış faaliyetleriniz üzerinde nasıl bir etki oluşturdu? 

Son dönemde dövizdeki hızlı yükseliş ve buna paralel olarak bankacılık ve reel sektörün bu yükselişe vermiş olduğu tepkilerle beraber Merkez Bankasının dövizdeki yükselişi durdurmak için faizleri artırması bir yatırım aracı olarak görülen konut ve dükkan satışlarını yani inşaat sektörünü ne yazık ki olumsuz yönde etkiledi. Konut kredilerinin hızla yükselmesi daire satışlarının ancak nakit veya konut üreten şirketlerin vadeli satışları ile mümkün olabileceği bir şekle dönüştü. Son yıllarda hızlı büyüyen ve birçoğu kredi destekli müteahhit şirketlerin bu kısa sürede değişen bu durumu karşılayacak bir hazırlıkların olmaması tüm ülkede inşaat faaliyetlerinin yavaşlamasına sebep oldu. Özellikle proje bazlı işler olarak adlandırdığımız toplu satışlar bu sebeple oldukça yavaşladı. Bunlara paralel olarak her geçen gün sayısı artan ticari alanlar ve AVM projelerinde de bir yavaşlama ile karşı karşıyayız. Pazara bu şekilde baktığımızda, piyasada kentsel dönüşüm ve perakende ihtiyaçlarının karşılanması dışında yap sat veya kat karşılığı işler dışında sektörle ilgili başka bir alternatifin kalmadığını gözlemleyebiliyoruz. Tüm üreticilerde olduğu gibi bu durum Seramiksan olarak bizler içinde pazarın dar olması anlamına geliyor.

Üretim ve satış noktasındaki yıllık hedeflerinizde bir sapma meydana geldi mi? Ek tedbirleriniz oldu mu?

Seramiksan olarak çok yaygın bir bayi ve alt bayi ağı ile çalışmamız sebebi ile piyasadaki daralmalardan en az etkilenen seramik, vitrifiye üreticisi firmalardan biriyiz. Uzun yıllar pazara yapılan yatırımlar ile kurmuş olduğumuz bu yaygın dağıtım bayi alt yapısı, özellikle perakende satışlar üzerine kurulmuş bir sistemdir. Bu yaygın dağıtım noktaları, pazarın daraldığı bu günlerde özellikle tadilat, dekorasyon ve kentsel dönüşüm gibi nispeten daha küçük ölçekli projelere çok daha iyi hizmet vermektedir. Bu sebeplerle,  bu dediklerimizde çok fazla bir sapma meydana gelmemiştir. Ayrıca yeni geliştirdiğimiz ve özellikle ekonomik olarak adlandırabileceğimiz ürünlerle rekabet şansımızı biraz daha artırarak pazardan daha fazla pay almaya çalışıyoruz. Ancak klasik olarak daralan pazarlarda yapılan üretimi azaltma veya durdurma gibi çözümlerden daha farklı yollar kullanarak,  bu durumu bir avantaja çevirebileceğimizi düşünüyoruz. Bize göre bu piyasalarda en önemli konulardan birinin moral ve motivasyon olduğu çok açık. Çünkü yaşanan olaylar sadece ülkemizi bağlayan konular. Bölgesel veya küresel bir sıkıntının olmaması, piyasaların bu durumdan çok daha hızlı bir şekilde çıkabileceğinin en büyük işareti.

Bayi ve Satış ağında bu yıl nasıl bir mesafe kat ettiniz? Bu minvalde önümüzdeki dönem için hedefleriniz neler?

Türk insanının artık sadece seramik ve vitrifiye almaya değil aslında yaşam alanı satın almaya geldiği gerçeği üzerinden hareket ederek hem eski hem de yeni showroomlarımızı bu taleplere uygun hale getiriyoruz. Her geçen gün rakiplerine göre daha hızlı gelişen ürün portföyümüzü taşıyacak bayilikler tesis etmeye gayret ediyoruz. Seramiksan’ın Türkiye’nin hemen her yerine yayılmış 200’ün üzerinde bayi ve 1000’in üzerinde tali bayileri bulunuyor. 2018’de de bayi ağımızı genişletmeye devam ettik. Sektörde sadece Seramiksan kalitesinde üretilen birçok yeni ürünün bu showroomlarda tüketiciyle buluşturmanın gelecek yıllar için çok önemli bir yatırım olduğunu düşünüyoruz.

Teknoloji transferi ve ürün geliştirme konusundaki çalışmalarınızdan biraz bahseder misiniz?

Teknoloji anlamında Türkiye standartlarının çok üstündeyiz. Fabrikalarımızda dünyadaki en son teknolojileri kullanıyoruz. Yurt dışında sektör ile ilgili gelişmeleri yakından takip etmemiz, özellikle operasyonel verimlilik konusundaki en son gelişmeleri fabrikalarımızdaki sisteme entegresinde rakiplerimizden bir adım önde olmamızı sağlıyor. 

Rekabetçi olabilmenin en önemli unsuru haline gelen Endüstri 4.0’a sahip olduğumuz dünyanın en modern vitrifiye üretim tesisi ile bulunduğumuz sektörde ilk geçen markalardan biriyiz. Fabrikalarımızda sahip olduğumuz teknolojik donanım ile  maksimum iş güvenliği, verimlilik, büyüme, istihdam gibi  konular her zaman öncelikli hedefimizdir.

İhracat noktasında hangi ülkelere ulaşıyorsunuz? Yeni pazar arayışlarınız var mı?

Biz her yıl artan kapasitemizle birlikte satış kanallarımızı da artırıyoruz. Başta Azerbaycan, Gürcistan, Kanada, İngiltere olmak üzere 57 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bugün büyük toptancılar, perakendeciler, yapı market zincirleri ve yurtdışında projeler yürüten inşaat şirketlerinden oluşan yurt dışı müşteri portföyümüz ile geniş bir pazara çalışıyoruz. Çevreci üretim felsefesi ile ürettiğimiz inovatif ürünlerimiz Amerika, Avrupa, Afrika, Asya kıtalarındaki ülkelerin, taleplerini karşılayabiliyor. 

Önümüzdeki dönem için beklenti ve hedeflerinizi birkaç kelimeyle bizlerle paylaşmak ister misiniz?

2019-2020 yıllarının bir toparlanma yeniden yükselme dönemi olacağını düşünüyoruz. Bu anlamda Türkiye’ye Türk insanına inanıyoruz. Özellikle ülkemizin komşu ülkelerle karşılaştırıldığında lider bir ülke olduğunu, teknoloji, üretim gücü, sermaye ve alt yapı olarak hepsinden çok daha önde olduğunu gözlemleyebiliyoruz.

Bu sebeplerle Seramiksan olarak üretmeye ve ihraç etmeye devam edeceğiz. Ekonominin tekrar sağlam adımlarla ilerleyeceğine inanarak planlarımızı da buna paralel yapıyoruz. Mevcut seramik, porselen ve vitrifiye üretim tesislerimizdeki yatırımları gelecek yıllarda tamamlayarak dünya pazarlarında da aranan tüm ebat ve ürün çeşitliliğinde malzeme üretecek şekilde ilerlemeye devam edeceğiz.