Anasayfa » Aktüel » Seramiksan Türkiye Satış Müdürü M. Süreyya Çağlar:“İyi Tasarım Herkesin Hakkı”

Seramiksan Türkiye Satış Müdürü M. Süreyya Çağlar:“İyi Tasarım Herkesin Hakkı”

  • Öncelikle kısaca kendinizden ve çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

İşletme bölümü mezunuyum. 1992 yılında seramik sektörüne satış temsilcisi olarak girdim. Sırasıyla bölge müdürlüğü, saha müdürlüğü ve satış müdürlüğü görevlerinde bulundum. 2009 yılından bu yana ise Seramiksan Türkiye Satış Müdürü olarak görev yapmaktayım.

  • Ürün gruplarınız ve yeni nesil ürünleriniz hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

Sektörün köklü ve yenilikçi markası olarak Türkiye’de sunduğumuz ilklerle öne çıkan bir firmayız. Tüm yaşam alanları ve kamusal alanlar için kullanılabilecek seramik, granit, teknik porselen karolar, vitrifiye ürünleri ve yapı kimyasalları üretiyoruz.

10 x 20 duvar karosundan Türkiye’de ilk defa Seramiksan tarafından üretilen 20 mm kalınlığında 120 x 180 sırsız porselen karolara kadar farklı ebatlarda, sınırsız renk ve desen seçenekleri ile ürettiğimiz ürünlerimizi müşterilerimize sunuyoruz. Teknoloji olarak dünyanın en modern vitrifiye üretim tesisine sahibiz. Yeni nesil 2.5 litre ile sıvı atıkları 4 litre katı attıkları temizleyebilen ‘’kanalsız’’ vitrifiye klozetlerimiz koleksiyonumuzda ön plana çıkıyor. Özellikle çok ciddi anlamda su tasarrufu yapan bu ürenler hem çevreci hem de kullanım sıklığına göre 1-2 yıl içerisinde kendisini amorti ediyor.

  • Ürünlerinizin tasarım süreçlerinde ilham aldığınız kaynaklar neler oluyor? Ar&Ge ve Tasarım departmanlarınız ne tür nitelikteki çalışanlarınızdan oluşuyor?

Son teknoloji üretim tesislerimizde özel tasarım ürünler üretiyoruz. İnovasyonun hayata katacağı değerin bilinciyle uzman bir AR GE ekibi ile çalışıyoruz. Tasarımda sınırları kaldırmak için benzersiz ürünleri sektöre kazandırıyoruz. Bugüne kadar sektörde pek çok ilke imza attık. Teknoloji anlamında üstün olmamız bizi tasarım anlamında özgürleştiriyor. Aynı zamanda dünyadaki en son trendleri yakından takip ediyoruz. “İyi Tasarım Herkesin Hakkı” mottosuyla müşterilerimize kaliteli ürünler sunmaya devam edeceğiz. AR GE çalışmalarına çok önem veren bir firmayız. AR GE’ye ayırdığımız bütçeyi her yıl artırıyoruz. AR GE ve tasarım departmanlarımızda yer alan çalışanlarımızın hepsi araştırma duygusuna sahip. Bu bizim olmazsa olmazımız. Hayal dünyası ile reel piyasayı analiz eden, trendleri yakından doğru gören, sürekli kendilerini geliştiren kişiler, fütürizm ile şu anda yaşanan hayatın gerçeklerini birleştirebilen kişiler departmanımızda yer alıyor.

  • Teknoloji transferi ve ürün geliştirme konusundaki çalışmalarınızdan biraz bahseder misiniz?

Sektörde teknoloji anlamında Türkiye standartlarının çok üstündeyiz. Sektöre sunduğumuz ilkler ve yenilikler ile dikkat çekiyoruz. 2018 koleksiyonumuzda Seramiksan tarafından Türkiye’de ilk defa üretilen UNISTONE yer alıyor. Sektörde çığır açan özelliklere sahip olan UNISTONE, mimar ve tasarımcıların şık ve fonksiyonel mekanlar oluşturmalarına imkan sağlıyor. UNISTONE, 11 mm ve 20 mm kalınlığında 120 x 180 ölçülerinde üretiliyor ve istenilen şekilde kesilebiliyor, işlenebiliyor, birden fazla desenli ürünlerle bir arada kullanılma konforu sunuyor. Özellikle belediyelerin yaya yolları ve kamusal alanlar için üretilen bu ürünler bu anlamda çok büyük bir ihtiyacı karşılıyor.

  • Şirketler arasında gerçekleşen inovasyon yarışı hakkında neler söylemek istersiniz?

Şirketler arasında gerçekleşen inovasyon yarışının faydalı olduğunu düşünüyorum. Bu durum sektörün gelişmesini ve müşterilerin memnun olmasını sağlıyor.

Günümüzde inovasyona önem vermeyen şirketler geri kalmaya mecburdur. Dünya pazarında kendine yer edinmek isteyen şirketler inovatif üretim anlayışına sahip olmalılar. Seramiksan olarak biz her zaman inovatif ve yenilikçi üretim anlayışıyla hareket ediyoruz. İnovasyonun hayata katacağı değerin bilincindeyiz. İnsanların yaşam alanlarına konfor sağlamak için çalışıyoruz. Bizim ürünlerimizi almaya gelen bir müşteri, kaliteden ödün vermeden üretimlerimizi gerçekleştirdiğimizi bilir.

  • Bu tür çalışmaların doğru yönetilmediği takdirde popüleritenin gölgesinde kalarak gerçek anlamından uzaklaşabileceğini düşünüyor musunuz? Bu anlamda ne tür tedbirler alınabilir ya da alınmalı?

Tabii ki. İnovasyonda önemli olan ürünlerin piyasaya ve tüketiciye uygun olması. Bu konuya dikkat edilmesi gerekiyor. Tüketicinin ihtiyaçlarını doğru belirleyip güçlü ve akılcı AR GE çalışmalarıyla ürünler tasarlanmalıdır. Projelerin fizibilitesinin de çok iyi yapılması gerekiyor.

  • Ürünlerinizin rekabet edebilir olması ve uzun vadede varlığını sürdürebilmesi için ne gibi konulara önem veriyorsunuz?

Bizim her zaman önceliğimiz güven duygusunu müşterilerimize yansıtmak. Bunun için de markalaşma çalışmalarına başladığımızda “Seramiksan Sözü” nü kullandık. Ardından ise “Hayatınız Güzel Olacak” sözünü verdik. Müşterilerimiz de verdiğimiz bu sözleri tuttuğumuzu gördü. Bu güvenle biz de inovatif ve tasarım ağırlıklı ürünler üretmeye yöneldik. Şimdi de “İyi Tasarım Herkesin Hakkı” diyoruz. Müşterilerimizin hayal ettikleri mekanları gerçeğe dönüştürüyoruz. Dünyanın en son trendlerini yakından takip ederek her zevke yönelik geniş ürün koleksiyonumuzu müşterilerimizle buluşturmaya devam edeceğiz.

  • Firmanızın kalite politikaları ve sahip olduğunuz sertifikalar hakkında biraz bilgi verir misiniz?

Türkiye’nin her yerine yayılmış 200’ün üzerinde bayi 1000’in üzerinde tali bayilerimizle müşterilerimizle buluşuyoruz. Bugün bayilerimiz aracılığıyla koşulsuz müşteri memnuniyetini götürüyoruz. Müşterilerimiz bizden bir ürün aldıklarında kaliteden ödün vermeden üretimlerimizi gerçekleştirdiğimizi bilir.

  • Pazar payınız hakkında biraz bilgi verir misiniz? Hangi ülkelere ulaşıyorsunuz? Yeni pazar arayışlarınız var mı?

Farklı teknik nitelikteki ürünlerinin çokluğu, ebat, renk ve desen çeşitleri ile Amerika, Avrupa, Afrika, Asya kıtalarındaki ülkelerin, taleplerini karşılayabiliyoruz. Azerbaycan, Gürcistan, Kanada, İngiltere olmak üzere 55 ülkeye ihracat yapıyoruz.