Anasayfa » Aktüel » “Seramiksan olarak hizmet kalitemize ve müşteri memnuniyetine çok önem veriyoruz”

“Seramiksan olarak hizmet kalitemize ve müşteri memnuniyetine çok önem veriyoruz”

Hedefimiz, son tüketici ve mimarların değişen ihtiyaçlarına yönelik tasarladığımız teknoloji ve tasarım odaklı ürünlerimizi müşterilerimiz ile buluşturmak. Güvenilir marka olmak, her zaman aynı kalitede ürün sunmak ve satış ve satış sonrasının her aşamasında müşterinin yanında olmak birinci önceliğimiz.

Yüksek üretim kapasitesiyle Türkiye ve dünyada sayılı üreticiler arasında yer alan Seramiksan, seramik sağlık gereçleri (vitrifiye), yer karosu, duvar karosu, sırlı granit, teknik granit, dış cephe kaplaması ve yapı kimyasalları ürünleri ile bir dünya markası olma yolunda hızla ilerliyor. Farklı beğenilere yanıt verebilecek koleksiyonlar hazırlayan firma, üretim kalitesine paralel, gününde teslimat ve istikrarlı fiyat politikası ile gerek yurt içi gerekse yurt dışı müşterilerinin sayısını her geçen gün artırmakta. Seramiksan Türkiye Satış Müdürü M. Süreyya Çağlar ile şirket faaliyetleri, 2020 yılı beklentileri ve yeni ürünleri hakkında konuştuk.

2019 yılı sizin için nasıl bir yıl oldu? Kısa bir değerlendirme alabilir miyiz?

2019 tüm sektörler için zor bir yıl oldu. Bizim aktif olduğumuz inşaat sektörü içinde daha da zor oldu diyebiliriz. İnşaat sektörü hem kendi iç dinamiklerindeki bozulmalar, hem de 2018 yılının ikinci yarısından itibaren yaşanmaya başlanan finansal dalgalanmalar nedeniyle olumsuz etkilendi. Sektörde bir yandan maliyetler artarken satışlar gerilemiş, diğer yandan döviz ve TL, kredilerin artan maliyetleri müteahhit firmaların bir bölümünü sıkıntıya sokmuştur. Herkesin bildiği gibi içerde konut inşaasında bir daralma var. Bu daralma sektöre olumsuz yansıdı. Sektörün iç pazar hacmi %35 oranında daraldı. Bu önemli bir rakam. Bunu ihracatla kapatmaya çalışsakta, bunun tamamını karşılayamadık.

M. Süreyya Çağlar / Seramiksan Türkiye Satış Müdürü

Ayrıca enerji maliyetlerindeki artışlarda ihracat büyümemizi biraz sınırlandırdı. Tüm bu olumsuzluklara rağmen sermaye alt yapısı güçlü, dağıtım alt yapısı tecrübeli ve eğitimli kadroları olan şirketler daralmadan oldukça az etkilenmişlerdir. Sektör olarak 2019 yılını %5-6 civarında bir büyümeyle kapattık. Seramiksan olarak, çok uzun yıllara dayanan sanayi geçmişi ve güçlü dağıtım ağı sayesinde daralan pazara rağmen satışlarımızda çok fazla bir düşme yaşanmadı. 2019 yılı bizim için üretim kapasitemizi ve ürün çeşitliğimizi piyasanın ve ülkenin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirip, artırarak, sektördeki mevcut konumumuzu ilerletmeyi hedeflediğimiz bir yıl oldu. Bayileşme ve kanal geliştirme hedeflerimizde başarılı olduğumuzu ve hedeflerimizi tutturduğumuzu düşünüyorum. Ayrıca tüm bu olumsuzluklara rağmen satışlarımızı artırdık ve buna bağlı olarak 2019 yılında pazar payımızı artırdık ki, bunun bu kadar kötü bir yılda iyi bir başarı olduğunu düşünüyorum.

Ürün gruplarınız hakkında bilgi verir misiniz?

1990 yılında kurulan Seramiksan, 1.500.000 m2 kapasite ve 70 kişi ile başladığı ticari yolculuğunda bugün 1.600 çalışanı ve 30 milyon m2’nin üzerinde bir kapasite ile Türkiye’nin ve dünyanın sayılı seramik ve vitrifiye üreticilerinden birisi olmuştur. Yer karosu, duvar karosu, sırlı porselen, büyük ebatlı teknik granit, unglazed (sırsız) porselen, antiasit karolar ve havuz seramikleri, vitrifiye ve yapı kimyasalları gibi geniş bir ürün grubuna sahibiz. 7,5×15 cm duvar karosundan, 120 x 180 cm porselen karolara kadar farklı ebat, renk ve tasarımlarla oluşturduğumuz geniş bir ürün portföyümüz bulunuyor.

Bu ürün grupları içerisinde öne çıkan avantajlardan biraz bahseder misiniz?

Hedefimiz, son tüketici ve mimarların değişen ihtiyaçlarına yönelik tasarladığımız teknoloji ve tasarım odaklı ürünlerimizi müşterilerimiz ile buluşturmak. Seramiksan satış noktalarına gelen bir müşterimiz seramiğinden, vitrifiyesine ve yapı kimyasallarına kadar her ihtiyacını tek bir noktadan karşılayabiliyor. Satış danışmanlarımız, ziyaretçilerimize yaşam alanları için ihtiyaç duydukları tüm desteği sağlıyor. Ayrıca Seramiksan, tüketicisine yıl boyunca sunduğu kredi kartına vade farksız 9 taksit avantajı ile ödeme kolaylığı sağlıyor. Seramiksan olarak hizmet kalitemize ve müşteri memnuniyetine çok önem veriyoruz. Güvenilir marka olmak, her zaman aynı kalitede ürün sunmak ve satış ve satış sonrasının her aşamasında müşterinin yanında olmak birinci önceliğimiz.

İhracat hacminizi artırmak için ne tür çalışmalar yapıyorsunuz? En yoğun çalıştığınız pazarlar hangileri?

Son dönemde iç pazarda bir daralma olduğu bir gerçek. Ekonomik göstergeleri doğru okuyabilen herkes pazarın nereye doğru kayacağını görebildi. Çıkış yolunun pazar kavramını uluslararası düzeyde ele alarak değerlendiren kuruluşlar, hızını kesmek zorunda kalmadı. Son birkaç yıl boyunca dış pazar ağımızı geliştirmek, güçlendirmek için çok büyük çaba sarf ettik, girişimlerde bulunduk. Biz ihracata iç pazar daraldığı için yönelmiş bir şirket olmadık. Bizim vizyonumuz bir dünya markası olmak. Bu vizyonla ihracata stratejik olarak bakıyoruz. Bu emeğimizin karşılığını da aldık diyebilirim. Seramiksan bugün; Azerbaycan, Gürcistan, Kanada, İngiltere olmak üzere 57 ülkeye ihracat yapıyor. Bugün büyük toptancılar, perakendeciler, yapı market zincirleri ve yurtdışında projeler yürüten inşaat şirketlerinden oluşan yurt dışı müşteri portföyümüz ile geniş bir pazara çalışıyoruz.

Bu yıl içerisinde yeni projeleriniz olacak mı?

2020’de de kaliteye önem veren ve müşteri memnuniyetini her zaman öncelikli tutan hizmet politikamızı devam ettirirken, bu yıl yeni trendler, ihtiyaç ve beğenilerden yola çıkılarak tasarlanan yeni ürünlerimizi müşterilerimiz ile buluşturmaya devam edeceğiz. 10-14 Mart tarihlerinde düzenlenecek olan Uluslararası Seramik Banyo Mutfak Fuarı UNICERA’da, en yeni seramik ve vitrifiye ürünlerimizi sergileyeceğiz. Vitrifiye ürün grubumuzda ise, bu yıl ilk kez Unicera’da sergileyeceğimiz yepyeni 7 serimiz standımızdaki yerini alacak. Yenilikçi ürünlerimiz ile son kullanıcıya konforlu ve estetik çözümler sunduğumuz yeni vitrifiye serilerimiz; Küçüklüğüyle fark yaratan, dar alanlar için mükemmel çözümler sunan “Petite’’, Lavabo, bide ve klozet çeşitliliği ile tasarım bütünlüğü sunan “Bold’’, geniş tasarımıyla rahat bir kullanım alanı sunan ve su akışını kolaylaştıran dizayna sahip “Satürn’’ banyolara zarif bir dokunuş kazandırıyor. Tasarımcı iş birliğiyle ön plana çıkan “Livello’’ serisi, tasarımı ile lavabo kenarında kullanım alanı arttırmayı amaçlarken, kullanıcıyı daha düzenli olmaya motive ediyor. Geometrik formları günlük hayata adapte eden ‘’Stella’’ serisi ise, dış yüzeyi kıvrılmış Origami formlarını andıran dizaynı ile çağdaş bir bakış açısı sunuyor.

 

 

 

 

 

 

#Seramiksan #UNICERA #Banyo #Seramik #Mutfak

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: