Anasayfa » Aktüel » “Ravaber, yeni yatırımlarla büyümeye devam ediyor”

“Ravaber, yeni yatırımlarla büyümeye devam ediyor”

Belçika’lı Ravago Grup firmalarından, Yalıtım sektörünün önde gelen markası Ravaber, kurmakta olduğu Macaristan ve Yunanistan fabrikaları ve ihracat alanlarında yaptığı yatırımlarla adından söz ettiriyor.

Türkiye’de ve Dünyada mineral yün sektöründe etkin rol oynayan saygın, güvenilir ve lider şirket olmak’ vizyonuyla faaliyetlerini gerçekleştiren Ravaber’in 2018 Kasım ayından itibaren Ticari Direktörlük görevini üstlenmiş olan sektörün tecrübeli ismi Mimar Özge Sipahioğlu ile bir röportaj çalışması gerçekleştirdik. Sorularımıza verdiği yalın cevaplar ve konusuna hakimiyetiyle bizlerin de zihin dünyasında yeni ufuklar açan Sayın Sipahioğlu’na teşekkür ediyoruz.

Kısaca Ravaber’i tanıyabilir miyiz? 2019 yatırımlarınızdan kısaca bahseder misiniz?

Ravaber, tüm Mineral yünleri birlikte üreten yaklaşık 12 yıllık bir marka. Üretimin yüzde 40’ını başta Avrupa Birliği ülkeleri, Kuzey Afrika ve Ortadoğu olmak üzere birçok ülkeye ihraç ediyor. Önümüzdeki dönemde hem gelişen bölgeler, hem de gelişmekte olan ülkelere odaklanmayı hedefliyoruz.

Grubun, birisi Macaristan’da, diğeri ise Yunanistan’da olmak üzere aynı anda iki ayrı yurt dışı yatırımı devam ediyor. Macaristan’da 40 bin ton kapasiteli taş yünü yatırımı için özel devlet teşviki aldık. Toplamda 30 milyon euro yatırım bedeline sahip taş yünü tesisinin inşaat aşamaları tamamlandı ve makinaların sevkiyatları başladı. Önümüzdeki dönemde, makine montajlarına başlayarak 2019 yılının sonunda bu tesissimizi hayata geçirmeyi planlıyoruz. Buna paralel olarak,  Yunanistan’ın Katerini bölgesinde yıllık 15 bin ton kapasiteli taş yünü tesisimizde de yine yeni hat makine montajlarımız devam ediyor. Burada da 2019 yılında üretime başlama hedefimiz var. 2019 yılında tamamlanacak yatırımlarla beraber ikisi yurt dışında olmak üzere toplamda üç ayrı lokasyonda yıllık 200 bin tonun üzerinde mineral yün üreterek dünyada sektörün önemli bir oyuncusu haline gelmiş olacağız.

Türkiye’de ise 2007 yılında başladığı marka serüvenine, 2018 yılında bir dünya markası olan Ravago’ya  satışının gerçekleşmesi ile ürün, hizmet kalitesi ve güçlü marka imajıyla ve finansal altyapısı ile sektörde lider konuma yükselerek rakiplerini gerek üretim,  gerekse satış ve pazarlama konularında geride bıraktı.

Kayseri’deki tesislerinde 56.000 m²’si kapalı, toplam 80.000 m² alan üzerine tesis edilmiş  ileri teknoloji ekipmanları ile yıllık 120.000 ton Taş yünü üretimi gerçekleştiren Ravaber, sadece ülkemizin değil, bulunduğu coğrafyanın en büyük taş yünü üreticisi. Aynı tesiste 2019 yılı içinde devreye aldığımız,  yatırım bedeli 17 milyon Euro olan, Mineral Yün üretim hattı ile birlikte,  Mineral yün alanında da söz sahibi olduk. Tüm bu ürünlere ilave olarak, yaklaşık 2 yıldır Türkiye’deki tek seramik yünü üreticisi olarak faaliyetlerimize devam ediyoruz. Böylece bütün mineral yünleri aynı çatı altında üreten dünyada ilk ve tek marka olmayı başardık.

Enerji tasarrufu noktasında, üretim ve ürünleriniz ile ilgili neler söylemek istersiniz?

Ravaber olarak gerek üretim şeklimiz,  gerekse ürettiğimiz ürün açısından her açıdan enerji tasarrufu sağlayan bir markayız.

Bunlardan ilk olarak, üretim süreçlerimizdeki enerji tasarruflu yaklaşımlara değinirsek,  fabrika çatısındaki yaklaşık 24.000 m2 alanda 4120 adet fotovoltaik güneş enerjisi paneli ile kendi enerjimizi üretek, üretim süreçlerinde bu enerjiyi tüketiyoruz. Yine kendi bünyemizde bulunan bazalt ocağımızdan bazalt taşı çıkararak tamamen doğal olan bu ürünler ile, üretim hammaddemiz olan briketi üretiyoruz ve bu hammaddeleri yine kendi entegre yapımızdaki oksijen üretim hattı ve reçine tesisinde, %100 enerji tasarrufuna katkı sağlayan taşyünü ürünlerine dönüştürüyoruz.

Çıkan bu ürünler, enerji tüketimini azaltmak üzere gerek inşaat sektöründe yaşanan mekanların yalıtımı için,  gerekse sanayi tesisleri, üretim alanları, marin sektörü, enerji sektörü vb. alanlarda kullanılan enerjinin tasarrufu için büyük önem arz etmektedir. Bu vesile ile, ihracat açığının azalmasına büyük katkı sağlıyoruz.

İhracat çalışmalarınızdan kısaca bahseder misiniz?

Türkiye’deki üretim tesislerimiz 3 hat Taş yünü, 1 hat Cam yünü ve yine 1 hat Seramik yünü olmak üzere toplam 5 hattan oluşuyor.  Ravaber olarak sadece Taş yününde üretim kapasitemiz yıllık yaklaşık 120 bin ton civarında. Bunun yanı sıra 15 bin ton Cam yünü ve 6 bin ton Seramik yünü üretimi gerçekleştirmekteyiz. Bu üretimlerimizin yaklaşık %60’ını yurtiçi pazarlara ve %40’ını ihracata sevk ediyoruz.

Ravago Grup Şirketi olmamızın da avantajı ile, üretimimizin yüzde 40’ını başta Avrupa Birliği ülkeleri, Kuzey Afrika ve Ortadoğu olmak üzere birçok ülkeye ihraç ediyoruz. Önümüzdeki dönemde hem gelişen bölgeler, hem de gelişmekte olan ülkelere odaklanmayı hedefliyoruz.

Birkaç cümleyle çevre kirliliğine karşı alınan tedbirler ve geri dönüşüm konusuna değinebilir misiniz?

Üretim esnasında ürünlerimizde karşılaştığımız herhangi bir uygunsuzluk durumunda %100 geri dönüşümle uygunsuz ürünü tekrar üretim sürecine dahil edebiliyoruz. Bunların yanı sıra henüz üretim esnasındaki tüm süreçlere zaten biz sürdürülebilirliği ve yenilenebilirliği birebir yansıtmış durumdayız. Kayseri’deki üretim tesisimiz toplam 80 bin m2 bir alana kurulu ve tüm imalatımızı %100 çevre dostu bir şekilde gerçekleştirmekteyiz. Bu konudaki tüm uluslararası kriterlere ve sertifikalara sahibiz.

Pazarlama çalışmalarınız hakkında neler söylemek istersiniz?

Gerek kalite bilinirliğimiz, gerekse finansal gücümüz ve üretim hacmimizle Türkiye’de bu işin liderliğini üstleniyoruz. Şu an Türkiye pazarında yaklaşık %35 gibi bir paya sahibiz. Biz bu payı, 2019 yılında %45- 50 ’lere çıkarmayı planlıyoruz. Türkiye’deki hemen hemen tüm büyük projelerde Ravaber tesislerinde üretilen ürünler tercih ediliyor. Tüm bunların yanısıra Avrupa’daki birçok prestijli projenin cephe, çatı yalıtımlarında da yine tercih edilen marka olmaktan mutluluk duyuyoruz. Ancak tüm bu talepler, aynı zamanda bize büyük bir sorumluluk yüklüyor.Marka gücümüzü arttırmak için gerek yurtiçi/yurtdışı seminer organizasyonları, gerek  fuar katılımları gerekse farklı iş geliştirme çalışmalarını büyük bir hassasiyetle yürütüyoruz.

Son olarak eklemek istedikleriniz?

Türkiye’de birçok sektörde olduğu gibi, inşaat sektörü de zor bir dönemden geçiyor ancak biz ülkemize ve üretimimize güveniyoruz. Koşullar ne olursa olsun,  her zaman özverili çalışmalarımıza  azimle ve gayretle devam edeceğiz. Ülkemizin ve insanlarımzın her zaman çok daha iyi koşullara layık olduğunu düşünüyor, bunun için bir Türk kadını olarak ben de sorumluluk duyuyorum. Türk üretiminin/markasını farklı coğrafyalarda duyurmak konusunda hepimize büyük ödevler ve görevler düşüyor. Biz de bu süreçte, Gerek uluslararası pazarda, gerekse iç pazarda Ravaber olarak sorumluluğumuzun bilincindeyiz ve vargücümüzle çalışıyoruz.

Bu keyifli röportaj için sizlere çok teşekkür ederim.

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: