Anasayfa » Aktüel » “Müşterilerimizin renkler yoluyla kendilerini ifade etmesine imkân veriyoruz”

“Müşterilerimizin renkler yoluyla kendilerini ifade etmesine imkân veriyoruz”

“Sektörün lider oyuncularından olmanın verdiği sorumlulukla AkzoNobel Marshall olarak 2020 yılı içinde pek çok yeniliğe imza atacağız. Bu bağlamda ilk yeniliğimizi, Yılın Rengi Sakin Şafak olarak hayata geçirdik.”

1954 yılından itibaren Türkiye pazarının öncü markası olan Marshall küresel teknoloji ve tecrübelerle geliştirilmiş ürün ve renk hizmetleri ile hayata renk katmaya devam ediyor. Marshall Pazarlama Müdürü Pınar Adabağ gerçekleştirdiğimiz röportaj çalışmamızda, mevcut ürün grupları ve yeni projelerini bizlere aktarırken, geride bıraktığımız 2019 yılı hakkında da değerlendirmelerde bulundu.

2019 yılı sizin için nasıl bir yıl oldu? Kısa bir değerlendirme alabilir miyiz?

2019 yılının özellikle ilk 6 ayında genel itibariyle tüm sektörlerde görülen daralma inşaat sektörünü ve dolayısıyla boya sektörünü de etkiledi. İnşaat sektöründeki bu daralma ve yeni proje sayısının yok denecek kadar azalması boya tüketiminin de düşmesine neden oldu. Renovasyon açısından ise, tasarruf ekonomisine yönelen tüketicilerin evlerini boyamayı ertelediklerini gördük. Bu tüm sektörü ve dolayısıyla bizi de olumsuz yönde etkiledi.

Ancak sektörün lider markalarından biri olarak biz 2019 yılında trendleri belirlemeyi sürdürürken bir yanda da Ar-Ge açısından önemli bir gelişmeye imza attık. 2019 yılında Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından verilen Ar-Ge Merkezi Belgesi’ni almaya hak kazandık. Ayrıca, Belgelendirme Kuruluşu olmamız nedeniyle yasal olarak zorunlu hale getirilen Meslek Yeterlilik Belgelendirmesi konusunda boya ustalarına bilgilendirmeler yapmayı da sürdürdük. 2019 yılı sonu itibariyle sınava girerek belgelendirilen boyacı ustası 3000 oldu. Marshall olarak 2023 yılı sonunda bu sayının 20 bine ulaşmasını hedefliyoruz. 2019 yılı boyunca Sosyal Sorumluluk çalışmalarımızı da sürdürdük. Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı bazı okulların boyanmasını ve eğitimlerine daha kaliteli devam etmelerini sağladık.

Ürün gruplarınız hakkında bilgi verir misiniz?

Dekoratif boyalar grubunda, su bazlı iç cephe, su bazlı dış cephe, solvent bazlı, ahşap bakım ve metal bakım kategorilerine yönelik ürünlerimiz bulunuyor. Tüm ürün gamımızda, Marshall, FIT, Cuprinol ve Hammerite markaları yer alıyor. İç cephe Maximum boyamız ile ustaların maksimum performans beklentilerini karşılamaya devam ediyoruz. Boya ustalarını ve tüketicileri dinleyerek onların beklentilerini karşılamak üzere geliştirdiğimiz bu ürünümüz, üstün kapatma ve örtücülük özelliği ile daha fazla metraj avantajı sunmakla beraber, mükemmel yayılma özelliği ile uygulamada ustalara önemli ölçüde zaman kazandırıyor. Rutubetli mekanlar için özellikle önerdiğimiz Maximum ürünümüz, sevilen parlaklık seviyesi ile de renklerin daha canlı bir görünüme kavuşmasını sağlıyor.

Yeni ürünlerle kullanıcı ihtiyaçlarını karşılarken, bir taraftan da renkler ve kullanım alanları ile tüketicilerimize rehberlik etmekten büyük mutluluk duyuyoruz. Bu bağlamda AkzoNobel Marshall olarak yılın renk trendlerini ve yılın rengini belirlemek üzere kapsamlı araştırmalar yaparak, zamanın ruhundan hareketle yılın anahtar rengi ile yılın renk koleksiyonunu sunuyoruz.

Bu ürün grupları içerisinde öne çıkan avantajlardan biraz bahseder misiniz?

AkzoNobel Marshall olarak sahip olduğumuz uluslararası bilgi ve tecrübe ile Türkiye’de dekoratif boyalar sektöründe tüketicilerine her daim sürdürülebilir, yenilikçi, hayatı kolaylaştıran ürün ve hizmetler sunmayı amaçlıyoruz. Ar-Ge Merkezi’ndeki çalışmalarımız ile uluslararası alanda da sektörün gelişimine katkıda bulunmaya gayret ediyoruz. Bu bağlamda geliştirdiğimiz “Sil – Pak” ürünümüzden biraz bahsetmek isterim. “Silip geçmek bu kadar kolaysa bizden bilin” mottosuyla hareketli yaşayan evler, çocuklu mekanlar için geliştirdiğimiz yılın ürünü olarak konumlandırdığımız “Kolay Temizlenen SİL-PAK” sayesinde, duvarlara artık su bazlı ne dökülürse dökülsün lekesi kalmıyor.

Boya üzerinde oluşan film tabakası sayesinde su bazlı lekeler duvara nüfuz etmiyor. Üstün su itme özelliği ile de sıvılar boya üzerinde boncuklanma efekti oluşturarak, yayılmadan boncuklanarak akıyor ve dolayısıyla duvar boyası üzerinde oluşabilecek lekeleri de bu sayede minimuma düşürüyor. SİL-PAK’la boyanmış duvarlara dökülen kahve, çay, kola, meyve suyu gibi lekelere ek olarak toz, kir, ketçap ve hatta pastel boya ve ruj lekeleri de kolayca temizleniyor.

“Leke Tutmayan Teknoloji” ile geliştirdiğimiz ve kolayca temizlenen Marshall SİLPAK’ın, hareketli ve yaşayan evlerin vazgeçilmezi olacağını düşünüyoruz.

Bu yıl içerisinde yeni projeleriniz olacak mı?

Sektörün lider oyuncularından olmanın verdiği sorumlulukla AkzoNobel Marshall olarak 2020 yılı içinde pek çok yeniliğe imza atacağız. Bu bağlamda ilk yeniliğimizi, Yılın Rengi Sakin Şafak olarak hayata geçirdik. Dünya genelinde yükselen ana temanın, bizi farklı kılan, robotlardan ayıran ve özel kılan unsurun “İnsancıl bir dokunuş” olduğunda hemfikir olan trend uzmanlarımız, sabah gökyüzünde beliren renkleri andıran “Sakin Şafak” tonunu Yılın Rengi olarak belirledi.

En insani özelliklerimizin değerini bilme arzusunu içinde barındıran ve yeşil, mavi, gri arasında narin bir ton olan “Sakin Şafak”ın anahtar konumunda olduğu 4 renk paleti ile 2020 koleksiyonu pazara sunuldu. 36 renkten oluşan, Özen, Anlam, Oyun ve Yaratıcılık renk paletlerimiz tüketicilerin renkler yoluyla kendilerini ifade etmesine imkân veriyor. Web sitemizden ve sosyal medya MarshallTürkiye hesaplarımızdan Sakin Şafak ve 2020 koleksiyon renkleri ile ilham veren paylaşımlarımızı tüketicilerimizin beğenisine sunduk.

Son olarak eklemek istedikleriniz?

Son olarak markamızın global amacından bahsetmek isterim. AkzoNobel’in dünya çapında başlattığı bir girişim olan ‘Renklendir Hayatı’ projesi, daha yaşanabilir alanlar oluşturmayı, rengin dönüştürücü gücünü, yarattığı pozitif değişimi deneyimlemeyi ve hayata renk katarak insanlara ilham vermeyi hedefliyor. Bu yaklaşımla hayata geçirilen proje kapsamında 39 ülkede yürüttüğümüz çalışmalarda renkli bir dokunuşla insanları motive edebileceğimizi ve ilham verebileceğimizi gördük.

Dünyada ‘Renklendir Hayatı’ çerçevesinde bugüne kadar 2.300’e yakın proje gerçekleştirildi. Bu projeler için 1,3 milyon litreyi aşkın boya kullanıldı. 12 binden fazla gönüllü ile yürütülen projeler 81 milyondan fazla kişiye fayda sağladı. ‘Renklendir Hayatı’ özellikle gönüllü grupların ilgisi ve belediyeler tarafından büyük takdirle karşılanıyor.

‘Renklendir Hayatı’ projesi Türkiye’de 2010 yılında Kadıköy Ayrılık Çeşmesi Sokağı’ndaki çalışmayla başladı. Daha sonra Yıldız Sarayı, Manisa’nın Kula ilçesi, Kadıköy Yeldeğirmeni Mahallesi, Kastamonu ve Hatay’da Kırk Asırlık Türk Yurdu Sokağı’nda uygulanan proje 2018 yılında da Venuart Grubu’nun girişimi ve Kuşadası Belediyesi’nin desteğiyle Kuşadası’nda hayata geçirildi. Proje kapsamında ilçeye hakim konumdaki Tepe Mahallesi’nde yer alan 401 ev Marshall ile renklendi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#Marshall

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: