Anasayfa » İnşaat-Proje-Taahhüt » Muş Havalimanı
havalimanı

Muş Havalimanı

Özellikle yılın belli dönemlerinde artan yolcu ihtiyaçlarını karşılamakta yetersiz kalmaya başlayan mevcut terminal binası yerine DHMİ tarafından inşa ettirilmesi planlanan yeni terminal binası, toplam 11.400m2 inşaat alanına sahip. Esas olarak iç hatlar terminali işlevi görecek olan binanın, özellikle hac dönemlerinde dış hatlar terminali olarak da işletilebilecek şekilde planlanması istenmiş.

8.900m2 zemin kat, 1.600m2 birinci kat ve bu iki katın arasında yer alan 900m2’lik teknik kattan oluşan bina betonarme ve çelik karkas olarak tasarlanmıştır.

Zemin kat, tüm yolcu hareketlerini toplayacak, kolay ulaşılır ve yolcu alanları bina içinde bütün olarak algılanır şekilde planlanmıştır. Yolcu alanlarının birbirine akması ve tek bir büyük hol olarak algılanması sağlanmaya çalışılmıştır. Bu büyük hol; bir ucunda VIP salonuyla, diğer ucunda ise bir iç avluya bakan geniş cam yüzeyle sınırlandırılmaktadır.

Yolcu bekleme salonu gerektiğinde iç hat-dış hat bekleme salonu olarak bölünebilirken; bagaj alım salonu da gerektiğinde dış hat uçuşlarına hizmet verebilecek şekilde düzenlenmiştir.

Dar ve uzun bir bant olarak planlanan birinci katta ise ofisler yer almaktadır. Ortada bir koridor üzerinde planlanan ofislerin bir kanadı doğrudan aprona cephe verirken, diğer kanattaki ofisler ise yolcu alanlarına bakmaktadır.

Terminal binalarında, kütleyle ilgili en kritik konunun çatı formu olduğunu söylemek çok da yanlış olmaz. Genel eğilimin, duvar ya da cam yüzeylerin üzerine oturtulmuş çatı örtüsü planlamak olduğunu söyleyebiliriz. Bu projede, bu konu olabildiğince sade bir şekilde ele alınmış; sert kış koşullarını da dikkate alarak geleneksel eğimli çatıdan yola çıkılmıştır. Çatıda kullanılan kenetli alüminyum kaplamanın, eğik yüzeyler olarak planlanan dış duvarlarda da kullanılmasıyla çatının ‘yere akması’ sağlanmıştır. Tüm köşelerin yay formunda dönülmesiyle birlikte de, bütün işlevleri sarmalayan tek bir örtü düşüncesi desteklenmiştir. Binayı saran bu örtü ile yer düzlemi arasında, yer düzlemine dik ve cepheden geri çekilmiş geniş cam yüzeyler planlanmış, bu sayede binanın kontrollü bir güneş ışığı alması hedeflenmiştir.

İlk eskiz aşamasından detayların oluşturulmasına kadar tüm proje süreci boyunca; yeni terminal binasının hem sade, çevreci, kolay ulaşılabilir, işletme maliyetleri düşük; hem de özgün bir dile sahip olması amaçlanmıştır.

havalimanı1

Proje Künyesi:

Tasarım Ofisi: GMW MIMARLIK

Proje Ekibi: Ali Evrenay Özveren, Dicle Demircioğlu, Pınar İlki Emekçi, Koray Özveren, Okan Akben, Damla Turan, Cem Uzman

Proje Yeri: Muş / Türkiye

Yüklenici(İşveren): Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMI)

Proje Alanı: 11.400 m2   

Statik Proje: Tuncel Mühendislik

Mekanik Proje: Moskay Mühendislik

Elektrik Proje: HB Teknik Mühendislik

Peyzaj Projesi: Eylül Peyzaj

Altyapı Projesi: Sigal Mühendislik

 

#MuşHavalimanı #Havalimanı #proje #Terminal

 

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*