Anasayfa » Aktüel » “Marka değeri para kazanmaktan çok daha önemlidir”

“Marka değeri para kazanmaktan çok daha önemlidir”

“Bizim için ürün geliştirmek demek; fikirlerin tasarıma, tasarımların ise gerçeğe dönüştürülmesi anlamına gelir. Modellerimizin tamamında biçim ve fonksiyon uyumu göze çarpar. Tüketicinin değişen ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak ürünler sunuyoruz. Model ve renk seçeneklerimizin geniş olması bizim güçlü noktamız.”

Müşteri odaklı yaklaşımıyla sektörde ön plana çıkan NPlus, markasını ve ürünlerini rakiplerden farklı kılmayı başararak tüketici belleğinde kalıcı bir yer edinmiş. Banyoları tasarım ve özgürlük kavramlarını bir arada kullanarak kendine özgü tarzıyla yeniden şekillendiren firma, değişen müşteri ve piyasa ihtiyaçlarına odaklanarak, tüketicilere uygun fiyatlarla yüksek kalitede ürünler tasarlıyor.

NPlus Genel Müdür Yardımcısı Barış Efe ile NPlus hakkında merak ettiklerimizi konuştuk.

Ürün gruplarınız hakkında bilgi verir misiniz?

Satış ayağımızı Bayiler, Proje ve ihracat olmak üzere 3 ana başlıkta topladık. Standart ve orta segment ürünlerimizle Türkiye genelinde 100’ün üzerinde satış noktasında yer alıyoruz. Proje bazlı çalıştığımız işlerde projeye özel tasarım ve anahtar teslim çözümler sunuyoruz. Kataloğumuzda klasik ve modern çizgilerin birlikte kullanıldığı modellerin dışında, sadeliği ve şıklığı bir arada sunduğumuz, zarif çizgiler ve estetik dokunuşlarla banyoları farklılaştıran tasarımlarımız var.

Bu ürün grupları içerisinde öne çıkan avantajlardan biraz bahseder misiniz?

Bizim için ürün geliştirmek demek; fikirlerin tasarıma, tasarımların ise gerçeğe dönüştürülmesi anlamına gelir. Modellerimizin tamamında biçim ve fonksiyon uyumu göze çarpar. Tüketicinin değişen ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak ürünler sunuyoruz. Model ve renk seçeneklerimizin geniş olması bizim güçlü noktamız. Sürekli yenilik ve iyileştirme prensibi ile hareket ediyoruz. Tüketicilere yüksek kalite ve uygun fiyatlarda alabilecekleri ürünler sunuyoruz.

İhracat hacminizi artırmak için ne tür çalışmalar yapıyorsunuz? En yoğun çalıştığınız pazarlar hangileri?

Pazar payını genişletmek, iç piyasada yaşanması muhtemel durgunluğu telafi etmek ve teknolojik know-how düzeyinde gelişme sağlamak için ihracat yapıyoruz Ağırlıklı olarak Ortadoğu pazarına çalışıyoruz. Balkanlar ve nüfusu sebebiyle büyük bir pazar olan Afrika ülkelerine de ihracat yapmak için çalışmalara başladık ve hedef ülkeleri belirledik. Ihracatta sürdürebilir ivme yakalamak çok önemli. Yeni Pazar yeni ürün düşüncesiyle hareket etmeli ve geliştirmeliyiz.

 

NPlus banyo için rekabet ne anlama geliyor?

Bir firmanın küçük ya da büyük olması değil, insanların sizin işinizde uzman olduğunuzu bilmesi ve bunu görmesi önemlidir. Rekabetin olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Rekabetle nasıl başa çıkacağımızı bilmek zorundayız. Bizim sektörümüzde teknik bilgiye dayalı yeni teknolojileri kullanma potansiyeli olmak zorunda. Teknik bilgi ekonomik ve sosyal yaşantının en önemli gerekliliği olmuştur. Bunu gerçekleştirebilirseniz etkili bir markalaşma stratejisi oluşturursunuz. Bu da pazar rekabetinde inanılmaz katkı sağlar. Ben ve ortaklarım iş hayatından edinmiş olduğumuz bilgi, beceri ve tecrübelerimizi eğitim alanlarımızla birleştirdik. Her şeye yetişmek maalesef mümkün değil. Yetersiz kaldığımız konuları da görmezden gelmiyoruz. Uygun donanımı ve kaynağı olan profesyonellerle çalışıyoruz. Örnek vermem gerekirse; İnternet sanal dünya gerçeği ile bütünlük sağlamıştır. Firmaların ticaret yaptıkları ve kendilerini ifade ettikleri platformlara dönüşmüştür. Hangi sektörde yer alırsa alsın, ürettiği mal ne olursa olsun internetten satış yapmak artık mecburi bir hale gelmiştir. Bu satış modelini bizde kullanıyoruz. Çağımız bunu gerektiriyor. Her işin uzmanı tarafından yapılması gerektiğini düşünüyoruz. Biz banyo mobilyası üretiyoruz. Üretim, pazarlama ve satış konularına odaklanmamız gerekiyor. Bu yüzden montaj ve lojistik konularında uzmanlaşmış, tecrübeli ve profesyonel hizmet veren firmalarla çalışıyoruz. Üretim biraz karmaşık bir faaliyet. Üretimden teslime kadar uzanan sürecin ciddi bir planlama içinde yapılması ve takip edilmesi gerekiyor. Yapılacak işlemlerin sıralanması, malzeme kontrolü, dışarıda ki işlerin takibi gibi birbirine bağlı her kavramın ayrı bir sorumluluğu var. Biz bu konuda kendi içimizde gelişme gösteremezsek dışarıdan da destek alabiliriz. Dolap kapağını fabrikamızda yapabiliriz. Fakat esas işi mobilya kapağı üretimi olan firmalar var. Pahalı bile olsa bu firmalarla çalışmayı tercih ediyoruz. Her işi kendimiz yapacağız diye ekstra efor sarf etmek gereksiz geliyor. İşi bilene teslim etmelisiniz. Önemli olan, müşterinin ihtiyacının giderilmesi ve müşteri beklentilerinin karşılanarak sadık müşteri tabanını oluşturabilmektir.

Markalaşmanın rekabette ki yeri nedir?

Banyo mobilyası inşaat sektörünün önemli yan sanayilerinden biridir. 80’li yıllardan sonra ciddi anlamda inşaat sektörüne paralel olarak büyüme kaydetmiştir. Bugünü değerlendirecek olursak da uluslar arası arenada kalite, tasarım, fiyat gibi dinamiklerle rekabet edecek duruma gelmişti. Sektörde piyasaya yeni giren çok firma var. Öngörüsü yüksek olan, hedef ve amaçlarını doğru belirleyerek yola çıkanlar ilerleyen yıllarda başarılı olacaktır diye düşünüyorum. Bizim hedefimiz başarılı, uzun ömürlü ve kalıcı marka olmak. Her sektörde olduğu gibi bu sektörde de kendini geliştirenlerin kalıcı olacağına inanıyorum. Değişen teknoloji ve imkanlar tüketici alışkanlıklarını doğrudan etkiledi. Üretim, pazarlama ve satış stratejileri ile birlikte değişime ayak uydurmak zorundayız. Piyasanın hızına yetişmeli ve beklentileri karşılamalıyız. Tüketici tercihlerinde en önemli oyuncu markadır. Marka değeri para kazanmaktan çok daha önemlidir düşüncesiyle hareket ediyoruz ve markamıza yatırım yapıyoruz.

 

 

 

 

#NPlus #Banyo #teknoloji

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: