Anasayfa » Aktüel » “Kendimize ve işimize yatırım yapabileceğimiz bir dönemdeyiz”
San Deco Pazarlama Müdürü Timur Ergün

“Kendimize ve işimize yatırım yapabileceğimiz bir dönemdeyiz”

“Şu aşamada yine de olumlu bir yaklaşımla, krizin dünyayı yeni çalışma sistemleri ve yeni üretim yaklaşımlarıyla farklı bir evreyle tanıştıracağını düşünüyorum. Hep birlikte bunu yaşayıp göreceğiz. Bugün aslolan can güvenliğini sağlamak ve fedakarlıkla kurumları ayakta tutmaya çalışmaktır.”

1965 yılında kurulan San Deco, sahip olduğu yarım asırlık tecrübesini, markayı ve sektörü ileri taşıyan inovatif vizyonu ile birleştirerek, hem müşteri hem de distribütör memnuniyetini maksimum seviyede karşılamakta. Uygulama ayağında da hizmet veren firma, farklılıklardan beslenerek yenilikçi yaklaşımlar ortaya koyarak faaliyetlerini sürdürmekte.

San Deco Pazarlama Müdürü Timur Ergün ile dosya konumuz çerçevesinde gerçekleştirdiğimiz röportaj çalışmamızda, şirket faaliyetlerinin yanı sıra gündeme dair geliştirdikleri planlarını da ele almaya çalıştık.

Tüm dünyayı etkisi altına alan salgın hastalık şirket faaliyetlerinizi nasıl etkiledi?

Salgının ortaya çıkmasıyla birlikte hızla Pandemi Eylem Planı’nın uygulamaya koyduk. Fabrikalarımız ve çalışma ortamlarımızda düzenli dezenfektasyon işlemlerine başladık. Sağlık otoritelerinin risk uyarıları doğrultusunda, gerek fabrika gerek yönetim ofislerini fiziki olarak kapatma kararı aldık, çalışma süreçlerini evlere taşıdık. Deyim yerindeyse kendimiz ve tüm paydaşlarımız için “İş’te OHAL ilan ettik.” Mevcut faaliyetlerimizi önceliklendirme ve bölümlendirme durumunda kaldık, ötelememiz gerekenleri mümkün olduğunca öteledik, bununla birlikte uzaktan çalışma ve iş süreçlerini farklı biçimde geliştirecek yol ve yöntemler de bu süreçle birlikte hayatımıza girdi.

Üretim, sevk ve yeni ürün çalışmaları noktasında şu anki çalışma yapınızdan biraz bahseder misiniz?

Fabrikadaki işçilerimizin üretim yapması ilk aşamada mümkün değildi, onları bir anlamda ücretli olarak izine çıkarmış olduk. İdari ofisler; planlama, pazarlama vb. içinse web tabanlı bir sistemi devreye sokarak günlük iş disiplini içinde- ihtiyaç olunca görüntülü toplantılarla- çalışmaya başladık. Şu anda birim direktörleri çok başarılı bir şekilde kendi ekiplerini yönlendiriyor ve kriz sonrası/ krizin uzaması seçeneğini de dikkat alarak tüm hazırlıklarımızı bu yönde yapıyoruz.

Salgın ile birlikte şu tespiti de yapmak gerekir; dünyadaki tüm büyük üretici firmalar, minimize ettiğini düşündüğü risklerin küresel bir salgın karşısında yetersiz kaldığını tecrübe ediyor. Dolayısıyla, iş hayatındaki düşük yoğunluklu bu süreç, gelecek dönemlerin olası krizlerine dönük tecrübe biriktirmek için bir fırsat olabilir. Elbette sürecin uzamasıyla piyasalar üzerinde oluşabilecek daha büyük olumsuz etkiler, iş gücünün korunması ve sürdürülebilir ekonomi açısından kritik bir unsur.

Bugün Türkiye dahil dünya üretim rakamlarında düşüş yaşanıyor. Özellikle ihracat odaklı firmalar için sorun büyük. Şu aşamada yine de olumlu bir yaklaşımla, krizin dünyayı yeni çalışma sistemleri ve yeni üretim yaklaşımlarıyla farklı bir evreyle tanıştıracağını düşünüyorum. Hep birlikte bunu yaşayıp göreceğiz. Bugün aslolan can güvenliğini sağlamak ve fedakarlıkla kurumları ayakta tutmaya çalışmaktır.

Satış ve pazarlama noktasındaki faaliyetlerinizi nasıl gerçekleştiriyorsunuz?

Satış ve Pazarlama anlamında 20202025 yol haritamızı bu yılın başında çizmiş ve tüm paydaşlarımız ile de paylaşmıştık, küresel salgın ile birlikte planlarımızı tekrar gözden geçirerek neleri öne çekebileceğimiz, neleri öteleyebileceğimizi hep birlikte şirket olarak değerlendirdik. Aslında genele bakılacak olursa hedeflerimizden hiçbir şekilde vazgeçmedik. Yurt içinde yaygınlaşma ve globalde daha aktif bir oyuncu olma konusundaki faaliyetlerimizi bu noktada sürdürüyoruz, bu noktada sadece kademelendirme ve hazırlık sürecinde bir takım yöntemlerle devam ediyoruz. Salgının başlaması ile birlikte yurt içinde bizimle ev adreslerini paylaşan ve evde çocukları ile zaman geçiren mimarlara bir kit hazırlayıp gönderdik. Özellikle süreçte evde kalmanın önemine de vurgu yapmak istemiştik, çocuklar için de boya kalemi ve boyama kitabının yer aldığı bu set ile ilgili güzel dönüşler aldık. Sosyal medya hesaplarımızı bu noktada biraz daha aktif hale getirecek içerik paylaşımlarına yönlendirdik. 8 Nisan’da Hakan Evkaya, 22 Nisan’da Kutlu Bal bizim için renkler konusunda sohbet gerçekleştirdi.

Bu süreçte özellikle antibakteriyel ve antialerjik ürünlerinize karşı bir talep değişikliği oldu mu? Ya da bu ürünleriniz özelinde farklı çalışmalarınız bulunuyor mu?

Su bazlı ürün gamımızda yer alan ürünler A+ belgesine sahip ve iç hava kalitesi ile ilgili en üst sınıftaki boyalar, özellikle iç hava kalitesinin çok önemli olduğu günümüzde bu ürünlerimiz ile ilgili olarak daha çok soruya maaruz kaldık. Yurt içinde talep değişiminden birebir söz edemem, çünkü içinde bulunduğumuz dönemde insanlar evlerine boyacı, usta vb. kişilerin girmesinden imtina ettiler. Bununla birlikte fonksiyonel boyalarımızdan olan karatahta boyası San Deco Chalkboard, San Deco Writewall gibi daha çok kendi kendine uygulamaya daha yakın ürünlerimiz bu dönemde daha çok talep ediliyor.

İnsanlar uzun süre evde kaldıklarında kendileri ile birlikte evlerine de zaman ayırdılar, ihtiyaçlar bir anlamda değişti, söz gelimi kendimden örnek vermem gerekirse evden çalışma sürecinde ben evime çalışma masası aldım, bunun öncesinde evden çalışma ihtimalimi hiç düşünmemiştim.

Önümüzdeki döneme dair öngörünüz nedir?

Dünya hızlı bir değişimden geçiyor, alışkanlıklarımız, doğru bildiklerimiz, öngörülerimiz, planlarımız hızla değişiyor ve biz değişen duruma hızlı adapte olmak durumundayız. Öngörü olarak şunu söyleyebilirim, 2020 yılı başı itibariyle yaşadığımız ilk 3-4 ayı hiç birimiz öngöremedik aslında, değişen dünya, salgın ile birlikte, ticaret, dengeler, evden yaşama ve çalışma düzenine en hızlı şekilde uyum sağlayanlar adından daha çok söz ettirenler olacak. Rehavete ve umutsuzluğa kapılmamak gerektiğini düşünüyorum. Bu dönemi aslında hem kendimize hem de işimize yatırım yapabileceğimiz bir dönem olarak görmekte fayda var, bol bol okuyup araştırabiliriz. Müşteri ve paydaşlarımızla ortak platformlarda buluşarak görüş alış verişi yapabiliriz.

Bu yıl için tasarladığınız plan ve projeleriniz var mı?

2020 yılını için öncelikle markamızın bilinirlik ve yaygınlığını arttırmayı hedef olarak belirlemiştik. Bu hedefimiz aynı şekilde devam ediyor, bunun yanı sıra fonksiyonel boyalar ve efekt boyalar ürün gamımıza yeni ürünler eklemeyi hedefliyoruz, bu doğrultuda Ar-Ge çalışmalarımıza ara vermedik. Boya ve dekorasyon pazarında inovatif ürünlere olan eğilim ve yatırımlarımız bu yıl da devam edecek. Dekoratif kaplamalarımız ile birlikte bize çokça sorulan stencil (şablon) koleksiyonumuz değerli tasarımcı Alev Pilevne imzası ile bu yıl piyasada olacak. Tasarım Akademimizin eğitim ve içerik kapsamını da yine bu yıl genişleterek daha geniş bir kitleye eğitim vermeyi planlıyoruz.

Son olarak eklemek istedikleriniz?

Bu salgın hastalık bize her anlamda çok şey kattı. Aslında ne kadar az şeyi bildiğimizi ve bununla birlikte ne çok şeyi bildiğimizden de farklı yapabileceğimizi görmüş olduk. Ben kendi adıma hem birey hem de şirketler için bu dönemde de kendini geliştiren yapıları ileride daha çok hayatımızda olacağına inanıyorum.

 

 

 

#sandeco

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: