Anasayfa » Aktüel » “Kendi içimizdeki değişim ve dönüşümü müşterimizin faydasına dönük sahaya yansıtacağız”

“Kendi içimizdeki değişim ve dönüşümü müşterimizin faydasına dönük sahaya yansıtacağız”

“2020 yılı içerisinde yine ağırlığımız ihracat olacak. Yurtdışında faaliyet gösterdiğimiz mevcut pazarlarda derinleşmeye giderken henüz bulunmadığımız pazarlarda da muhakkak yer almaya gayret göstereceğiz. İhracatta büyüme bu yılki ana hedefimiz olacak.”

1961 yılında Belçika merkezli olarak kurulan, yaklaşık 40 ülkede 350’nin üzerinde faaliyet gösteren Ravago, yıllık cirosu 10 milyar Euro üzerinde olup, dünyada plastik ve yapı ürünleri, üretim-satış-pazarlama faaliyetlerinde bulunan bir grup. Ravago grubunun inşaat ve yalıtım sektörüne, ürün ve sistem çözümleri sunan iş kolu olan “Ravago Bina Çözümler”, ülkemizde bugüne kadar Ravaber, Stoper ve Mardav gibi farklı firma ve markalarla üstün nitelikli ürün ve çözümleri müşterileriyle buluşturdular. Geçtiğimiz yılın son aylarında bu markalar, globalde olduğu gibi ülkemizde de artık ‘Ravago Bina Çözümleri’ adıyla tek çatı altında bir araya geldiler. Bu birleşmeyle birlikte grup, aynı ürün, aynı kalite ve aynı hizmeti artık daha hızlı ve daha etkin bir şekilde müşterilerine ulaştırmayı planlıyor.

Ravago Bina Çözümleri Ticari Direktörü Alper Doğruer ile yeni yönetim binalarında bir araya geldik. Geçtiğimiz yılın kısa bir değerlendirmesini ve önümüzdeki yıla dair öngörülerini bizlerle paylaşan Doğruer, yeni yapılanmayla ilgili de birtakım bilgiler verdi. Bizlere vakit ayırarak sorularımızı tüm samimiyetiyle yanıtlayana sayın Doğruer’e teşekkür ediyor, çalışmalarında başarılar diliyoruz.

Sektörün içerisindeki durumu global ölçekte kısaca nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye’yi anlamak için biraz da ülkemize dışarıdan bakabilmek gerekiyor. Pek çok ülkeyle kıyasla sanayimiz, bilgi birikimiz ve insan gücümüzle hiçte fena bir durumda olmadığımızı düşünüyorum. Ülkemiz bugün dünya pazarında kabul gören kaliteli ürünleri hem üretebilen hem de pazarlayabilen bir durumda. Bu konuyu önemsemek ve ülkemizin hakkını bu noktada iade etmek gerekiyor. Kaliteli üretim hatlarımız, kaliteli ürünlerimiz ve donanımlı her biri kendi alanında uzman çok değerli çalışanlarımız var. Bu noktadan baktığımızda, ülkemizin ve sektörün geleceğinin bugünden daha iyi olacağına inanıyorum.

2019 yılı için kısa bir değerlendirmede bulunabilir misiniz? Şirket hedeflerinize ulaştığınızı düşünüyor musunuz?

Esasen 2019 yılının zor geçeceğini henüz sene başında iken öngörmüştük. Bu anlamda alınabilecek tedbirleri senenin en başında almaya gayret ettik. Piyasada ortaya çıkan yeni projeler beklediğimiz gibi çok fazla olmadı. Biz geçtiğimiz yıl daha çok 2018 yılında başlamış olan hazır durumdaki projelerle ilerledik. Bu sayede karlılığımızı ve iş hacmimizi de korumuş olduk. Genel manada baktığımızda 2019 yılını rahatlıkla çok kötü geçirmedik diyebilirim. Krize rağmen yine iyi işler başardık. Karlılığımızda bir miktar azalma oldu ki onu da normal karşılamak gerekir. Ancak iş miktarı ve ciro bazında hedeflerimizi gerçekleştirmeyi başardık.

2020 yılı için hedeflerinizi nasıl temellendiriyorsunuz?

2020 şu an ki koşullara baktığımızda geçtiğimiz yıla oranla biraz daha zor geçecek gibi görünüyor. İnşaat sektörü herkesin malumu olduğu gibi, içerisinde çok fazla alt sektörü barındıran bir yapıya sahip. Bu yüzden kriz zamanlarında nasıl birden durmuyorsa kriz sonrası da hızlanması biraz zaman alabiliyor. Yatırım ağırlıklı bir sektör ve yavaşlaması gibi harekete geçmesi de zaman içerisinde gerçekleşiyor. Bu sebeplerden dolayı çok kısa vadede hızlı bir iyileşme beklemiyoruz. Biraz daha zamana ihtiyacımız var gibi görünüyor.

Bizler Ravago olarak, işlerin daha yavaşladığı böyle dönemlerde, verimlilik çalışmalarına ağırlık veriyoruz. Bu yıl biraz bu paralelde geçecek gibi görünüyor. Özellikle yılın ilk yarısında çok fazla bir iyileşme beklemiyoruz. Ama bildiğiniz gibi faizler yavaş yavaş düşmeye başladı ve ileriye doğru daha da düşmesi bekleniyor. Bu düşüşle birlikte yılın ikinci yarısında bir haraketliliğin olacağını tahmin ediyoruz. Bu anlamda yılın ikinci yarısından daha umutluyuz.

Yurtiçi ve yurtdışı pazarlardaki faaliyetlerinizden biraz bahseder misiniz?

2020 yılı içerisinde yine ağırlığımız ihracat olacak. Yurtdışında faaliyet gösterdiğimiz mevcut pazarlarda derinleşmeye giderken henüz bulunmadığımız pazarlarda da muhakkak yer almaya gayret göstereceğiz. İhracatta büyüme bu yılki ana hedefimiz olacak.

Yurtiçi pazarlara baktığımızda ise mevcut durumdan memnunuz. Türkiye’nin en güçlü bayi ağına sahibiz. 250’ye yakın bayimiz bulunmakta. Bu bayiler kendi bölgelerini en güvenilir firmaları. Özellikle ekonominin daraldığı dönemlerde pazarda yaşanan tahsilat problemlerini biz şimdiye kadar hiç yaşamadık. Bayilerimize çok güveniyoruz. Onların kendi çevrelerinde güvenilir ve itimat sahibi olmalarının da en büyük şansımız olduğunu düşünüyoruz. Ayrıca finansal olarak çok güçlü durumdayız. Bu gücünde yurtiçinde bizlere sağlamış olduğu avantajları en iyi şekilde kullanmaya gayret gösteriyoruz.

Yalıtım konusunda sizce ülkemizde yeterli bir bilinç var mı?

Yalıtımın önemini ve gerekliliğini bizler yıllardır zaten her platformda anlatıyoruz ve anlatmaya devam edeceğiz. Yalıtım noktasında Türkiye’de gerek üretim gerek uygulama anlamında sektörde bir bilincin ve bilinirliğin oluşması adına çok gayretlerimiz oldu. Bu konuya bir devlet mekanizması altında denetim ve yönetmeliklerle teşvik ve zorunluluğun getirilmesi için kamuyla çok fazla görüşmeler gerçekleştirdik. Birçok fikir ve alternatif beyanlarda ve tavsiyelerde bulunduk. Yoğun emeklerimiz sayesinde çok şükür bugüne kadar belli bir mesafe de kat ettik.

Yalıtım bilincini sektöre çok emek vererek kazandıran bizim ekibimiz oldu. Bunu bizim bir başarımız olarak gördüğümüz kadar, ülkemizin de her anlamda ciddi bir kazanımı olarak görüyor ve önemsiyoruz. Bununla gurur duyuyor, iftihar ediyoruz. Yalıtımın ne olduğu anlatırken ve ülkemize bu bilinci kazandırmaya çalışırken önceden çok yalnızdık. Ama artık rakiplerimizin de oluşmasıyla yalıtım kavramı artık toplumda yer etmeye başladı. Artık bu noktada baya yol kat ettiğimizi düşünüyorum. Bu bilincin ülkemiz adına toplumsal olarak toplam kaliteye giden yolda önemli bir adım olduğunu düşünüyorum. Mantolamayı ilk lanse eden firma yine biz olduk. Bizim yaptığımızı iş, ürünlerimiz, üretimimiz ve sattığımız malzemeler toplumun tamamen faydasına olan bir iş olduğu için, bunun maddi kazanımlarının yanında manevi tatminini de yaşıyoruz. Bu yaşadığımız manevi tatmin aslında bizim en büyük motivasyonumuz.

Geçen yıl diğer firmalarınızla birlikte Ravago çatısı altında birleştiniz. Bu konu hakkında neler söylemek istersiniz?

Sahip olduğumuz ve pazarda zaten belli bir bilinirliğe sahip olan firmalarımızı artık tek çatı şeklinde ‘Ravago’ adı altında toplayarak bir araya getiriyoruz. Bu birliktelikle markalarımızı yönetim ve operasyonel anlamda daha verimli bir işleyişi kavuşturmayı planlıyoruz. Yönetim binalarımızı da birleştirdik. Şu an aynı yönetim binasında aynı ekibimizle çalışmalarımızla yine aynı gayret ve heyecanla devam ediyoruz. Çatı ismimiz olan ‘Ravago Bina Çözümleri’ni müşterimize çok iyi anlatmak istiyoruz.

Tabi tüm bu kurumsal çalışmaları biz kendi içimizde gerçekleştirirken, bu faaliyetleri müşterilerimize de somut bir fayda olarak yansıtabilmemiz çok önemli. Bunu çok önemsiyoruz ve bu noktada çalışmalara da başladık. Tüm bu kendi içimizdeki değişimi ve dönüşümleri müşterimizin faydasına dönük bir şekilde sahaya yansıtmalıyız. Bu bizim bu süreçteki en öncelikli gündem konumuz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#Ravago #BinaÇözümleri #inşaat #yalıtım #ihracat

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: