Anasayfa » Aktüel » “İnovasyonda sürdürülebilir başarı elde etmek olgunlaştırılması gereken başlıca unsurlardandır”

“İnovasyonda sürdürülebilir başarı elde etmek olgunlaştırılması gereken başlıca unsurlardandır”

1972 yılında kurulan Çimsa, Türkiye Çimento sanayisinin önde gelen kuruluşları arasında yer almaktadır. Özellikle beyaz çimento alanında dünyanın ilk üç markasından biri olan şirket, Hamburg (Almanya), Trieste (İtalya), Sevilla ve Alicante (İspanya), Gazimagusa (KKTC), Köstence (Romanya) ve Novorossiysk’de (Rusya) bulunan terminalleriyle uluslararası bir çimento üreticisidir. Global ölçekteki bu tür yüksek performans ve başarılarının altında hiç şüphesiz kemikleşmiş kurumsal bir anlayış ve yönetim şekli bulunmakta. Basit bir ifadeyle başarının devamlılığı ve uygulamaların sürekliliği anlamına gelen inovasyon ve sürdürülebilirlik gibi mefhumların Çimsa Ailesi tarafından nasıl ele alındığını merak ettik ve Çimsa Genel Müdürü Nevra Özhatay’a aklımıza takılanları sorduk. Kendisiyle yapmış olduğumuz röportaj esnasında bilmediklerimizi de öğrenme fırsatı yakaladık. Bizlere vakit ayırarak sorularımızı yanıtlayan sayın Özhatay’a teşekkür ediyoruz.

İnovasyon anlayışı kurum içinde tabana doğru nasıl daha yaygın hale gelebilir? Bu noktada çalışanlara karşı nasıl bir yönetim anlayışı benimsenmeli? Çimsa’nın ne tür çalışmaları bulunmakta?

Küreselleşmeyle beraber tüm dünyada ve ülkemizde bilim, teknoloji ve yeniliğe dayalı rekabet gücünün artması, sürdürülebilir başarı hedefleyen kurumların proaktif adımlar atmasını zorunlu kılmaktadır. Geleceğe hazırlanan ve dünyayı etkisi altına alan dijital dönüşümün bir parçası olmak isteyen şirketler, inovasyon kültürünü kurum içerisinde içselleştirirken; vizyonları ve faaliyet çerçeveleriyle örtüşen doğru adımlar atmaktadır. Bu noktada, kurumun ve faaliyette olunan sektörün ihtiyaçlarını karşılayacak doğru teknolojik trendlere odaklanmak ve hızla seyreden değişimleri göz önünde bulundurmak, uygun adımların atılması noktasında büyük önem taşımaktadır.Ayrıca, küresel ölçekte yürütülen yenilikçi çalışmaları takip etmenin ve yeni işbirliklerine açık olmanın da kurumların inovasyon kültürünü besleyecek önemli bir etken olduğunu düşünüyoruz. Çimsa olarak, sürdürülebilir başarı elde etme yolunda en belirgin faktörün inovasyona yatırım yapmak olduğunu biliyor, bu alandaki yetkinliğimizi tüm iş süreçlerimize dâhil ediyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz çimento ve yapı malzemeleri sektöründe pazarın beklenti ve taleplerini öngörerek inovatif çalışmalar yürütürken; uluslararası alanda sektörümüzü yakından ilgilendiren her türlü gelişmeyi takip ediyor, bu çalışmaları ekip arkadaşlarımızla paylaşıyoruz. Bizler, günümüzün rekabet ortamında sürdürülebilir başarı elde etmenin ilk koşullarından birinin, kurum çalışanlarının inovasyon sürecine dâhil edilmesi ve inovatif iş davranışının kurum geneline yayılması için gerekli yatırımların yapılması olduğu öngörüsüyle hareket ediyoruz. Bu amaçla tüm çalışanlarımızı yaratıcı düşünmeye teşvik ediyor; insan kaynaklarından teknik birimlere dek tüm departmanlarımız tarafından geliştirilebilecek yenilikçi fikirleri farklı eğitim ve inovasyon programları ile destekliyoruz. Şirketimiz, araştırmaya, geliştirmeye ve yeniliğe her geçen gün daha fazla kaynak ayırmaktadır. Bu bakış açısıyla 2000 yılında Mersin’de kurduğumuz Ar-Ge Merkezimiz Formülhane, geçtiğimiz Mart ayında T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından tescillenerek, Türkiye çimento sektöründeki bakanlık onaylı ilk ve tek Ar-Ge Merkezi oldu. Bu başarımızın ardından, 2017 yılında sektörümüzde bir ilke daha imza atarak, tüm akıllı telefon ve tabletlere ücretsiz indirilebilen “Formülün Adı” mobil uygulamamızı iş ortaklarımızın hizmetine sunduk ve böylece sektörümüzde 7/24 dijital deneyim vaat eden ilk çimento şirketi olarak teknolojideki öncülüğümüzü pekiştirdik. Tüm bu çalışmalarımız neticesinde ise, Aralık ayında T.C. Ekonomi Bakanlığı desteğiyle Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından düzenlenen, ülkemizin ilk inovasyon geliştirme programı İnovaLİG’de, inovasyon yönetimi performansımızla yarı finalistler arasına yükselerek inovasyondaki yetkinliğimizi bir kez daha kanıtlama fırsatı elde ettik. Önümüzdeki süreçte de, Sabancı Holding’den aldığımız güç ve vizyon doğrultusunda sektörümüze öncülük edecek çalışmalar yürütmeye ve böylece ülke ekonomimize katkı sağlamaya devam edeceğiz.

Teknoloji transferi ve ürün geliştirmede inovatif politikalar nasıl kategorize edilmeli? İnovasyonun sürdürülebilir hale gelmesi için sizce hangi koşulların olgunlaşması gerekli?

Çimsa olarak iş ortaklarımızın değişen talep ve ihtiyaçlarına çözüm üretirken, global beyaz çimento ihracatçısı kimliğimizle ülkemizi inovasyon ve AR-GE çalışmaları açısından daha da ileri taşıma hedefiyle hareket etmekteyiz. Bu hedef doğrultusunda, öncelikle uluslararası piyasada neler yapıldığını, ne gibi çalışmalara öncülük edildiğini araştırıyor, daha sonra bu örnekleri ve mevcut durumumuzu inceleyerek, proaktif bir bakış açısıyla yakın gelecekte sektörümüzün nelere ihtiyaç duyabileceğini ve şirketimizin rekabette nasıl avantaj sağlayabileceğini analiz ediyoruz. Dolayısıyla, inovasyon politikamızı oluştururken öncelikle şirketimizin ve sektörümüzün ihtiyaçlarını göz önünde bulunduruyor, 360 derece fayda sağlayacak bir model geliştirmeyi hedefliyoruz. Şirketlerin inovasyonda yetkinlik kazanabilmeleri, gerekli teknik kaynağa ve bu kaynakları yönetebilme becerilerine bağlıdır. Bu bakış açısıyla; teknik yeterlilik, doğru operasyon yönetimi ve verimliliği, uzun vadeli yönetim anlayışı ve teknolojik trendlerin yakından takip edilmesi, inovasyonda sürdürülebilir başarı elde etmek şirketler tarafından olgunlaştırılması gereken başlıca unsurlar arasındadır. Bunların yanı sıra, kurum içinde öneri yönetim sisteminin geliştirilmesinin de teknolojik sürdürülebilirliğe önemli ölçüde katkı sağlayacağına inanıyoruz. Çalışanlardan gelen öneri ve görüşler sürekli gelişmenin ve büyümenin kaynağını oluştururken, bu sistem sayesinde şirketlerin verimliliğini artıracak, maliyetlerini azaltacak; aynı zamanda hizmet ve ürün kalitesini iyileştirecek stratejilerin belirlenmesi de kolaylaşacaktır.

Şirketler arasında gerçekleşen inovasyon yarışı hakkında neler söylemek istersiniz? Bu tür çalışmaların doğru yönetilmediği takdirde popülaritenin gölgesinde kalarak gerçek anlamından uzaklaşabileceğini düşünüyor musunuz? Bu anlamda ne tür tedbirler alınabilir ya da alınmalı?

Günümüz rekabet ortamında avantaj sağlamak isteyen her şirket teknolojik trendleri yakından izlemekte, çalışanlarının yeni fikirler üretmesi için onları teşvik etmekte ve yenilikçi hizmetler sunmak için çeşitli çalışmalar yürütmektedir. Çünkü artık hepimiz çok iyi biliyoruz ki, inovasyonda yetkin olmak bir meziyet değil, gerekliliktir ve istisnasız her sektör bu yarışın bir parçası olmak zorundadır. Ancak bu yarışta, öncelikle sektörel ihtiyaçların doğru belirlenmesi ve ardından bu ihtiyaçların giderilmesine yönelik inovatif çalışmalar yürütülmesi oldukça önemli. Bugün, neredeyse her firmanın inovasyon konusunda çalışmalar sürdürdüğünü görüyoruz; fakat bu çalışmalar arasında başarıya ulaşacak olanların, yalnızca rekabete dâhil olmak amacıyla değil, aynı zamanda sektörün eksiklerine cevap vermek ve gelişimine katkı sunmak amacıyla geliştirilen projeler olacağına inanıyoruz. Ayrıca maddi ve manevi kaynakların doğru yönetilmediği, yeterli ölçüde yatırım yapılmayan ve kurum içerisine yaygınlaştırılamayan inovasyon çalışmalarının amaca hizmet etmekten uzaklaşacağını ve faaliyette olunan sektörün gelişiminde pay sahibi olamayacağını düşünüyoruz.

#İnovasyon, #Cimsa, #Teknoloji

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*