Anasayfa » Mimari-Dekorasyon-Tasarım » İklimlendirme devi Daikin 200 bayisiyle Türkiye’yi ısıtacak

İklimlendirme devi Daikin 200 bayisiyle Türkiye’yi ısıtacak

Tüm dünyada kaliteli ve yüksek teknolojiye sahip iklimlendirme çözümleriyle tanınan Daikin, soğutmadaki iddiasını ısıtma alanında da sürdürüyor. Bu yıl kendi markasını taşıyan ilk yoğuşmalı kombiyi ‘segmentinin en küçük hacimli cihazı’ olarak piyasaya sunan Daikin, geniş ısıtma ürün gamını yıl sonuna kadar 200 bayisi ile kullanıcılarına ulaştırmayı hedefliyor.

İklimlendirme sektörünün öncü firması Daikin, soğutma grubu ürünlerindeki iddiasını ısıtma alanında da pekiştiriyor. Geçtiğimiz Eylül ayında Daikin markasını taşıyan ilk kombisini piyasaya sunan Japonya merkezli şirket, bayilerini de yeniden yapılandırıyor. Bir yandan ısıtma alanında faaliyet gösteren yeni bayileri bünyesine katarken, mevcut soğutma bayilerinin 40’ında ısıtma ürünlerini tüketiciyle buluşturmaya başlayan Daikin, ısıtmada yıl sonuna kadar ısıtma ürünlerinde uzman 200 bayiden oluşan bir dağıtım kanalına ulaşmayı hedefliyor.

Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, ısıtma alanında uzun süredir devam eden çalışmaların 2017 yılı itibariyle hayata geçirildiğini belirtirken, “Daikin, 2008 yılında Almanya’da Rotex’i, 2011 yılında Türkiye’de Airfel’i bünyesine katarak çok güçlü bir ısıtma know-how’ının da sahibi oldu. Şimdi bu bilgi ve deneyimi kullanarak kendimizi ısıtmanın da en büyük markası olacak şekilde konumladık. Hedefimiz, üç yıl içinde bu alanda da liderlik bayrağını almak” diye konuştu. Bu hedef doğrultusunda Daikin Türkiye’nin büyük bir görev üstlendiğini vurgulayan Önder, şunları söyledi: “Kısa bir süre önce tanıttığımız Daikin Kombi ile bunun ilk somut adımını attık. Daikin Avrupa Tasarım Merkezi EDC ve Türkiye’deki Ar-Ge mühendislerinin 3 yıllık çalışması sonucunda tüketicilerle buluşturduğumuz Daikin Premix Tam Yoğuşmalı Kombi’yi Türkiye pazarı ile eş zamanlı olarak Avrupa pazarında da piyasaya sunduk. Daikin Kombi, halen Türkiye’nin yanı sıra Almanya, İtalya ve İngiltere pazarlarında tüketicilerle buluşuyor. 2018 yılı içerisinde diğer Avrupa ülkelerinde de satışa sunmayı planlıyoruz.”

ISITMANIN PAYI ARTIYOR

Isıtma alanında yaptıkları yatırımların sonuçlarını şimdiden almaya başladıklarını da açıklayan Önder, sözlerine şöyle devam etti: “Daikin’in geçen yıl 1 milyar lira olan cirosunun 200 milyonu ısıtma ürünlerinden oluşuyordu. Bu yüzde 20’lik oranın 2020 yılına kadar yüzde 30’a çıkmasını öngörüyoruz. 2017 yılına yüzde 20 büyüme hedefi ile başlamıştık. Daha ilk 8 ayda bu hedefi geçerek yüzde 25 büyümeyi yakaladık. Buradaki yüzde 5‘lik fark da ısıtma ürünlerinden geldi. Soğutmada olduğu gibi ısıtmada da çok iddialıyız. Daikin Kombi ile inovasyon ve teknolojisi ile tanınan bir markaya yakışacak bir cihaz geliştirdik ve tam da bu nedenle ‘Isıtmayı yeniden tasarladık’ diyebiliyoruz. Bu ilk adımdı, devamı gelecek. Daikin’in ısıtmadaki Ar-Ge üssü Türkiye olacak.”

PAZARDA DÖNÜŞÜM BAŞLAYACAK


Bu arada Türkiye’de ısıtma sektöründe önemli bir değişim yaşanacağına da dikkat çeken Önder, halen yüzde 64’ü yoğuşmasız kombilerden oluşan kombi pazarında, Nisan 2018 itibariyle yoğuşmalı kombi zorunluluğunun devreye gireceğini hatırlattı. Böylece pazarın yüksek verimliliğe sahip yoğuşmalı kombiler ile yeniden şekilleneceğini dile getiren Önder, şöyle konuştu: “Türkiye’de 13 milyon doğalgaz abonesi var. Sayıları giderek artan bilinçli tüketici, tercihini artık teknoloji, güvenlik ve yüksek verim sunan cihazlardan yana yapıyor. Yasal mevzuatın da değişmesi ile birlikte kombi pazarında büyük bir dönüşüm başlayacak. Biz de bu talebi karşılayacak şekilde yapılanarak, hem kombi pazarının gelişimine öncülük etmeyi hem de liderliği hedefliyoruz. Bunun yanı sıra odaklandığımız alanlardan biri de duvar tipi kazanlar. Ayrıca pazar lideri olduğumuz ısı pompasında da hibrit ve multi hibrit cihazlarla sektörün öncüsü olmaya devam edeceğiz.”


BAYİLER YENİ DÖNEME HAZIR

Daikin Türkiye Isıtma Departman Müdürü Umut Ertür ise, devam eden yeniden yapılanma çalışmalarına ilişkin şu bilgileri verdi: “Bayilerimize yönelik yeniden yapılanma çalışmamız 3 aşamadan oluşuyor. İlk aşama; ana işi ısıtma sistemleri olan firmaların bünyemize katılması. Hedefimiz, 2017 yılı sonuna kadar 100 ısıtma bayisini Daikin bünyesine katmak. Şu ana kadar bu bayilerin 75’inin showroom çalışmasını bitirdik. Bölgesel olarak çok güçlü bir dağıtım kanalımız var. Türkiye’nin 7 bölgesinde 10 distribütör ile çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İkinci aşamada Daikin Ailesi’nde yer alan 187 adet soğutma bayimizi bu yeniden yapılanmaya adapte edeceğiz. Şu anda bu bayilerin 40’ı ısıtma ürünlerimizle tüketiciye hizmet verebilir durumda. Üçüncü aşamada ise; Kadın Girişimci Programımız ile bünyemize katılan Sakura bayilerimizin de ısıtma ağımıza katılımı gerçekleşecek. Hedefimiz yıl sonuna kadar Türkiye genelinde Daikin ısıtma ürünlerinin satışını yapan 200 Daikin ısıtma bayi sayısına ulaşmak. Çalışmalarımız 2018 yılında da devam edecek.”

Eylül ayında lansmanı yapılan Daikin Premix Tam Yoğuşmalı Kombi, segmentinin “en küçük hacimli yoğuşmalı kombisi” olma özelliğini taşıyor. Eni 40 cm, boyu 59 cm, derinliği 25,5 cm, ağırlığı ise sadece 27 kg. olan Daikin Kombi, aynı zamanda 39 desibellik çalışma sesiyle, piyasadaki en sessiz kombiler arasında yer alıyor. Daikin, Türkiye’de kendi markasını taşıyan kombisinin yanı sıra Airfel markalı kombi, kazan, şofben ve radyatörler ile Daikin Altherma grubu ısı pompalarını, Hoval marka kazanları ve Daylux markalı kazan ve kombileri de tüketicilerle buluşturuyor.

#Daikin, #Daylux , #Hoval, #UmutErtur, #isitma