Anasayfa » İnşaat-Proje-Taahhüt » Hilti,Türkiye’de yatırımlarını artırıyor

Hilti,Türkiye’de yatırımlarını artırıyor

İnşaat sektörünün yaklaşık yüzde 5, el aletleri sektörünün ise yüzde 15 büyümesinin öngörüldüğü 2017 yılı ve sonrasındaki iddialı büyüme rakamları ile dikkat çeken Hilti, 10 ülkeden sorumlu bölgesel üs konumunda olan Türkiye’ye güveniyor ve yatırımlarını artırıyor. Bu yılı Türkiye genelinde 13 mağaza ve 332 çalışanla kapatacak olan Hilti, Türkiye’deki büyüme hedeflerine paralel olarak 2018’de mağaza sayısını 16’ya ve çalışan sayısını 380’in üzerine çıkarmayı planlıyor. 2017’de 30 yeni ürün piyasaya sunan marka, gelecek yıl da yine 30 ürün lansmanı gerçekleştirmeyi amaçlıyor. Hilti’nin Tuzla Organize Sanayi Bölgesi’nde yaklaşık 5 milyon TL’lik yatırımla hayata geçirdiği, 3 bin 500 metrekare kapalı alana sahip yeni Teknik Servis ve Eğitim Merkezi’nin yıllık 120 bin makine tamir kapasitesi bulunuyor. 2018’de sadık müşterilerine VIP hizmetler sunacak olan Hilti, “3 gün veya ücretsiz” hizmeti ile de sektörde bir ilke imza atmaya hazırlanıyor. Dünyanın en küçük ülkelerinden Lihtenştayn Prensliği’nde bundan 76 sene önce küçük bir torna tezgahında çivi çakma sistemleri imalatıyla yola çıkan ve bugün 6 kıtada 120’den fazla ülkede 24 bini aşkın çalışanıyla faaliyet gösteren Hilti, bu yıl Türkiye’deki 20. yaşını kutluyor. 10 ülkenin bağlı olduğu bölgesel bir üs konumunda olan Hilti Türkiye’nin 20. yılı kapsamında Hilti Türkiye ve Orta Asya Genel Müdürü Sebastian Barth ve Hilti Türkiye ve Orta Asya Pazarlama Direktörü Talat Özkan, markanın gündemindeki yenilikler ve hedefleri ile ilgili açıklamalarda bulundu. Hilti’nin yaklaşık 10 bin ürünü ile global inşaat endüstrisine ileri teknoloji inovatif çözümler sunduğunu ifade eden Hilti Türkiye ve Orta Asya Genel Müdürü Sebastian Barth, şu bilgileri aktardı; “Hilti olarak kalite, güvenlik, inovasyon ve müşterilerimizin çözüm ortağı olmak bizim olmazsa olmazlarımızı oluşturuyor. Ar-Ge’ye çok fazla yatırım yapıyor, yatırımlarımızı her yıl ortalama yüzde 5 arttırıyoruz. 2016 yılında Ar-Ge yatırımlarımızı bir önceki yıla göre yüzde 17 oranında artırdık. 2017’nin ilk 8 ayında ise net karlılığımızın yüzde 60’ını Ar-Ge’ye ayırdık. Bugüne kadar ekstra güvenlik ve kullanıcının daha uzun süre konforlu bir şekilde çalışmasını sağlayan birçok patentli sistem geliştirdik. 120 milyon İsviçre Frangı (yaklaşık 413,45 milyon TL*) yatırım tutarıyla Hilti tarihinin en büyük yatırımı olan Hilti İnovasyon Merkezi, şirketimizin inovasyon kabiliyetini ve ilerleme hızını güçlendiriyor.”

2018’de 16 mağazaya ve 380 çalışana ulaşacak

Hilti’nin Türkiye pazarına ilk kez 1982 yılında girdiğini ve 15 yıl boyunca distribütörlükle temsil edildiğini ifade eden Sebastian Barth, 1997 yılından itibaren ise yüzde 100 yabancı sermayeli bir firma olarak faaliyet göstermeye başladıklarının altını çizdi. Barth, bu yıl Hilti Türkiye’nin 20. yılını kutladıklarını belirterek sözlerine şöyle devam etti; “Hilti Türkiye olarak göstermiş olduğumuz hızlı gelişimle 2011 yılından bu yana; Azerbaycan, Türkmenistan, Özbekistan, Moğolistan, Kırgızistan, Ermenistan, Gürcistan, Tacikistan, Moldova ve Kuzey Irak olmak üzere 10 ülkenin bağlı olduğu bölgesel bir üs konumundayız. Her yıl ortalama yüzde 20 oranında sürdürülebilir büyüme hedefiyle yola çıkıyor ve çoğunlukla da hedefimizin üzerinde bir büyümeyle yılı kapatıyoruz. 20. yılımızı kutladığımız 2017 yılında ve 2018’de yüzde 25 ve üzeri büyüme hedefliyoruz. 2017 yılını Türkiye genelinde 13 mağaza ve 332 çalışanla kapatacağız. Türkiye’deki büyüme hedeflerimiz paralelinde, 2018 yılında mağaza sayımızı 16’ya ve çalışan sayımızı 380’in üzerine çıkarmayı planlıyoruz.”

Bölgesel üs Türkiye’deki yatırımlarını artıracak

Türkiye’de inşaat sektöründe istikrarlı şekilde gelişme yaşandığını belirten Barth, sektörü değerlendirdiği açıklamalarında şunları ifade etti; “Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK) verilerine göre; inşaat sektörü 2017 yılının ilk yarısında yüzde 6,4 büyüdü. 2017 yılında GSYİH büyümesi yüzde 5 olarak tahmin ediliyor ve inşaat sektörünün de buna paralel büyümesi öngörülüyor. Hilti Türkiye olarak inşaat sektöründe yaşanan gelişmeleri ve büyümeyi hem Türkiye ekonomisi ve konut üreticilerine hem de el aletleri sektörüne etkisi açısından değerli buluyoruz. Türkiye’de el aletleri sektörünün gittikçe daha da büyüyeceğini ve gelişeceğini düşünüyoruz. Bizim öngörümüz, önümüzdeki dönemde elektrikli el aletleri pazarının yıllık büyümesinin yaklaşık yüzde 15 olacağı yönünde. Türkiye’nin stratejik konumu, genç ve dinamik nüfusu, inşaat sektörünün lokomotif konumunda olması, büyük çaplı markalı projeler, kentsel dönüşüm ve alt yapı yatırımlarının giderek daha hızlı artıyor olması sonucu inşaat sektörünün gelecek yıllar için de büyük bir potansiyel taşıması nedeniyle Türkiye Hilti için çok değerli bir ülke. Hilti olarak, bölgesel bir üs konumunda olan Türkiye’ye olan yatırımlarımızı artırmaya devam edeceğiz. Sürdürülebilir, kaliteli bina üretimine katkı sağlamak için özellikle deprem ve kentsel dönüşüm konusunda üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve devlet kurumları ile ortak çalışmalarımızı da sürdüreceğiz.”

Hilti Türkiye, Hilti Global için yetenek havuzu olmaya hazırlanıyor

“Başarımızın arkasında, yüksek teknoloji ile donatılmış inovatif ürün ve hizmetlerimizden aldığı güçle markamızın gerçek birer elçisi olarak büyük bir adanmışlık duygusuyla çalışan ekibimiz var” diyen Barth, sözlerini şöyle sürdürdü; “Geliştirdiğimiz her stratejide öncelikle çalışanlarımızın mutluluğunu ve onları başarıya götürecek faktörleri dikkate alıyoruz. Hilti Türkiye olarak, geçtiğimiz yıl Great Place to Work Enstitüsü tarafından belirlenen “Türkiye’nin En İyi İşverenleri” listesinde 4. sırada yer aldık. Sıradışı konsepti ile Hilti Corporation ofisleri içerisinde bir ilk olan İstanbul’daki merkez ofisimizde, çalışanlarımızın dinlenme, eğlenme ve sosyalleşmelerine olanak sağlayan geniş bir mutfak, oyun alanı ve rekreasyon alanının yanı sıra anne bakım ve siesta odası bulunuyor. Mevcut çalışanlarımızı geliştirmek ve bünyemize yeni yetenekler katmak üzere gerçekleştirdiğimiz çalışmaların bir sonucu olarak, Hilti Türkiye’deki yetenekli çalışanların META Bölgesi (Middle East, Turkey and Africa / Ortadoğu, Türkiye ve Afrika) içindeki diğer Hilti organizasyonlarına atamaları yapılıyor. Bu sayede Hilti Türkiye’nin Hilti Global için bir yetenek havuzu haline gelmesini hedefliyoruz.”

Tasarım dünyasının en prestijli ödüllerini alıyor

Ağırlıklı olarak inşaat sektörüne hizmet veren Hilti’nin ürün gamı hakkında bilgi veren Hilti Türkiye ve Orta Asya Pazarlama Direktörü Talat Özkan; “Ürünlerimizi; akülü sistemler, direkt tespit sistemleri, delici-kırıcılar, dübel sistemleri, elmaslı delme-kesme sistemleri, barutlu ve gazlı çivi çakma sistemleri, kesme ve taşlama sistemleri ve lazerli ölçme sistemleri ile yapılarda yangın güvenliği amacıyla kullanılan pasif yangın durdurucu ürünler olarak sıralayabiliriz. Ar- Ge’ye büyük yatırım yapan bir marka olarak sürekli patentli sistemler geliştiriyor, ileri teknolojiye sahip inovatif ürünlerimizle Red Dot, iF Product Design gibi tasarım dünyasının en prestijli ödüllerini alıyoruz. Ürünlerimizi tasarlarken insan sağlığı ve güvenliği ile kullanım kolaylığını en üst seviyede tutuyoruz. Hilti olarak iş kazalarını önlemeye büyük katkı sağlayan ürünlerimizi inşaat profesyonellerine en doğru şekilde anlatarak olası iş kazalarını azaltmayı hedefliyoruz” dedi.

#Hilitli, #Ar- Ge, #tasarim, #Corporation

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*