Anasayfa » Aktüel » “Her yıl iklimlendirme alanında yeni ürünlerimizi piyasaya sunuyoruz”

“Her yıl iklimlendirme alanında yeni ürünlerimizi piyasaya sunuyoruz”

“Önümüzdeki yıl pazara, VRF sistemlerde kullanılabilen yüksek kapasiteli salon tipi iç ünitelerimizle, geniş alan iklimlendirme çözümlerimize yeni alternatifler sunuyor olacağız. 2020 yılında düşük küresel ısınma potansiyeline sahip ve çevre dostu yeni nesil R32 soğutucu akışkanlı yeni split klima modellerimizle piyasada varlığımızı sürdüreceğiz.”

Geliştirmiş olduğunu inovatif ürünler, kurmuş olduğu satış öncesi ve sonrası üst düzey hizmet yapısı ile 2019 yılında çift haneli bir büyüme gerçekleştirerek yıllık hedeflerine ulaşan Samsung Electronics önümüzdeki dönemde de pazar payını artırmayı planlıyor. Samsung Electronics Türkiye İklimlendirme Çözümleri Kıdemli Müdürü Okan Tutcu ile dosya konumuz çerçevesinde bir röportaj çalışması gerçekleştirdik.

2019 yılı için kısa bir değerlendirmede bulunabilir misiniz? Şirket hedeflerinize ulaştığınızı düşünüyor musunuz?

Bu soruya hem sektör hem de Samsung özelinde yanıt vermek istiyorum. İklimlendirme, inşaat sektörüyle paralel ilerleme gösteren bir sektör. İnşaat, geçtiğimiz yıllarda ciddi anlamda büyümüştü ve iklimlendirme sektörü de bu büyümeden iyi bir fayda sağlamıştı. Son zamanlarda ise inşaat sektöründe yavaşlama ve ekonomide kur kaynaklı değişkenlikler oldu. İklimlendirme sektörü de haliyle bu değişkenliklerden etkilendi.

Samsung özelinde bakacak olursak, geride bırakmaya hazırlandığımız 2019 yılının, geliştirmiş olduğumuz inovatif ürünlerle, sektörde son yıllarda kurmuş olduğumuz satış öncesi ve sonrası üst düzey hizmet yapımız ile bizim açımızdan verimli geçen bir yıl olduğunu söyleyebilirim. Bu sektörde direkt hizmet vermeye başlamamızla birlikte Samsung çatısı altında çok kuvvetli bir yapı kurduk. Sektörde olmayan yeni ürünleri pazara sunduk ve kullanıcılarımıza özel hizmetler ürettik. Geliştirmiş olduğumuz inovatif ürünler, kurmuş olduğumuz satış öncesi ve sonrası üst düzey hizmet yapımız ile 2019 yılında çift haneli bir büyüme gerçekleştirerek hedeflerimize ulaştık. Önümüzdeki dönemlerde de pazar payımızı artırmaya devam edeceğiz.

Üretim ve satış stratejinizi nasıl kurguluyorsunuz?

Yenilikçi ürünler geliştirebilmek adına ArGe çalışmalarına günde 40 milyon dolar harcıyoruz. Samsung’un bu alandaki stratejisinden bahsetmek gerekirse; biz ilk önce kullanıcıların yorumlarına, beklentilerine ve isteklerine kulak veriyoruz. Onlardan aldığımız geri bildirimler sonrasında bir sonraki üreteceğimiz ürünü geliştiriyoruz. Diyoruz ki, “Nasıl bir cihaz istersiniz? Hayalinizdeki cihaz ne?” Tasarımcılardan gelen cevap genelde şu oluyor: “Daha kompakt bir cihaz olsun.” Projeciler, “Kesinlikle verimliliği yukarıda bir cihaz olsun” diyor. Son kullanıcılar da “Aman klima üzerime üflemesin” şeklinde yorumda bulunuyor. 360 kaset klimamız son kullanıcıların istediği talepler doğrultusunda üretildi. Bu cihaz homojen bir şekilde havayı 9,5 m çapında tavana paralel olarak gönderip, aynı yağmurlama sistemi gibi, soğuk havanın aşağı doğru çökmesini sağlıyor. Yine konfor sorununu ortadan kaldırmaya odaklanarak, geçtiğimiz yıllarda da Wind-Free teknolojisini çıkardık. Wind-Free teknolojisi hava hızını 0,15 metre/saniyenin altına düşürerek ortamda aslında ASHREA standartlarına göre hava hareketi olmadan, ortamın serin tutulmasını sağlayan bir ürün. Bu da artık klima ile ne kadar kolay ve sağlıklı bir şekilde iklimlendirme yapılabileceğini gösteren bir teknoloji.

Önümüzdeki yılda yeni ürünleriniz olacak mı?

Samsung olarak her yıl iklimlendirme alanında yeni ürünlerimizi piyasaya sunuyoruz. Önümüzdeki yıl pazara, VRF sistemlerde kullanılabilen yüksek kapasiteli salon tipi iç ünitelerimizle, geniş alan iklimlendirme çözümlerimize yeni alternatifler sunuyor olacağız. 2020 yılında düşük küresel ısınma potansiyeline sahip ve çevre dostu yeni nesil R32 soğutucu akışkanlı yeni split klima modellerimizle piyasada varlığımızı sürdüreceğiz.Yeni split klimalarımız ev otomasyon çözümümüz Smart Things ile uyumlu çalışıyor ve yapay zeka özelliğiyle dikkat çekiyor. Yapay zeka kullanıcının klima kullanım tercihlerini öğrenerek ideal oda sıcaklığı ve kullanıcının konforunu minimum enerji tüketimi ile otomatik olarak sağlıyor. Hareket algılayıcı sensör, havayı odada bulunduğunuz alana göre üfleme alternatiflerini seçmenize yardımcı oluyor. Ayrıca düşük küresel ısınma potansiyeline sahip ve çevre dostu yeni nesil R32 soğutucu akışkan ile çalışan Samsung multi split klimalar da pazardaki yerini alacak.

2020 yılı için hedeflerinizi nasıl temellendiriyorsunuz?

İklimlendirme sektörü inşaat sektöründeki gelişmelere bağlı olarak ilerleyecektir. İnşaat alanındaki gelişmeler bağlantılı iş kollarını da etkileyecektir. Benim önümüzdeki yıla yönelik öngörülerim şu şekilde; 2020 talebin arttığı fakat arzın sabit kaldığı bir yıl olacaktır. 2021 ve sonrasında ise piyasaya tekrar yeni arzın geleceğini öngörüyorum. Bu nedenle iklimlendirme gibi inşaat tedarik sektörü pazarında sabit seyreden bir süreç görülebilir. Bunun dışında konut kredisi faizlerinin düşmesiyle bu tarafta da hareketlilik yaşanacaktır. Bir diğer önemli konu da kentsel dönüşüm. 1999 yönetmeliği öncesindeki yapıların çoğu risk taşıyordu. Bu nedenle sadece İstanbul’da yaklaşık 1.5 milyon konutun yeniden yapılması gerekiyor. Sektörün geleceğini belirleyecek temel unsurlardan biri kentsel dönüşüm projeleri olacaktır. 2020 yılında turizmin canlanmasıyla otel inşaatlarında da artış olacağını öngörüyorum. Biz de Samsung olarak inovatif ürünlerimizle birlikte bu tip projelerde yer alıp kendi pazar payımızı daha da büyüteceğiz.

Ar&Ge ve İnovasyon çalışmaları, bir şirketin en büyük yatırımı. Siz bu konuyu nasıl ele alıyorsunuz?

Samsung Electronics, dünyada Ar-Ge’ye en fazla yatırım yapan firma. Yenilikçi ürünler geliştirebilmek amacıyla Ar-Ge çalışmalarına günde 40 milyon dolar harcıyoruz. Şirket aynı yüksek bütçeli yatırımları son 15 yıldır iklimlendirme sektörüne de yapmaya başladı. Samsung her yıl ciddi anlamda pazar kazanarak Türkiye’de ilerliyor ve her zaman son kullanıcıyı düşünerek Ar-Ge çalışmaları yapıyor.

Son olarak eklemek istediğiniz bir konu var mı?

Samsung, teknolojinin çok önemli olduğunu kabul etmekle birlikte, asıl önemli olanın inovasyonun ‘insan boyutu’ olduğuna inanıyor.

Bu sebeple Samsung teknolojiyi insanın mutluluğu ve ona güzel bir yaşam sunmak için kullanmayı amaçlıyor; yani onlara yeni ve eğlenceli deneyimler yaşatmaya, daha üretici ve yaratıcı olma gücü kazandırmaya, karşılıklı etkileşimlerini geliştirmeye çalışıyor. Samsung aynı zamanda tüketicilerin sürekli değişim ve dönüşüm halinde olan, ülkeden ülkeye farklılıklar gösteren ihtiyaç ve beklentilerine yanıt vermeyi ilke ediniyor. Bu amaçla da şirketin global araştırma ekipleri, yeni gelişen trendler daha pazarda ağırlığını ilan etmeden incelemeye alıyor, analiz ediyor ve Samsung’un inovasyon çalışmalarına ışık tutuyorlar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#Samsung #inovasyon #SamsungElectronics #arge #yatırım #klima #teknoloji #VRF #tasarım #iklimlendirme

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: