Anasayfa » İnşaat-Proje-Taahhüt » Emaar -Acıbadem Bağlantı Yolları Projesi Köprü 1-2 / Köprü1-3
köprü

Emaar -Acıbadem Bağlantı Yolları Projesi Köprü 1-2 / Köprü1-3

PERI KALIP VE İSKELELERİ

Yeri     :Libadiye-Üsküdar / ISTANBUL

İş Sahibi                                :EMAAR

Yüklenici Firma       : NAS İNŞ.SAN.TİC.A.Ş.

Projede Kullanılan PERI Kalıp Sistemleri:

  1. PD8 İskele Sistem
  2. PERI-UP İskele Sistem
  3. PERI RCS VARIO-KIT Sistem

Proje İle İlgili Genel Bilgiler:

Üsküdar Belediyesi sınırları dahilinde yer alan,EMAAR Square projesinin bağlantı yolları projesi;

Köprü1-1,Köprü1-2,Köprü1-3 adlı 3 köprüden ve çeşitli bağlantı yollarından teşkil olacaktır.Yapımı hala devam etmekte olan projede Köprü 1-2 ve Köprü 1-3’te betonarme imalatların PERI KALIP SİSTEMLERİ ile çözülmesine karar verilmiştir.

Toplam L= 81 mtül olan Köprü 1-2 ard germeli bir imalat olup 3 açıklıktan oluşmaktadır. Bu köprünün imalatı yapılır iken,trafik akışının L= 5,50 m. açıklıkta tek şeritli olarak devam etmesi; bu yapıya ayrı bir özellik katmıştır.Köprünün kalıp iamlatı ve betonlaması devam ederken;trafik akışı ekli fotoğraflarda da görüleceği gibi,kalıp imalatı 1 şeritten trafiğin devam etmesini engellememiştir.Bu köprüde;gerek betonarme kesitten ötürü oluşan yüklerden dolayı ve gerekse yukarıda belirtilen özel durum ( Trafik Geçişi ) sebebi PD8 İskele,PERİ İskele ve RCS VARIOKIT Sistemler bir arada kullanılarak;ideal çözüm yöntemi olarak sahada uygulanabilmiştir.

Burada;PD8 İskele sistemin yüksek taşıma gücü kapasitesi (Max.: 6.0 ton /ayak ) betonarme kesitin 2.0 m’ye kadar çıktığı bölgelerdeki yüksek yükleri güvenli bir şekilde taşımasını sağlamıştır.PERI-UP İskele sistemin, değişken yatay ve düşey kayıtlar vasıtayla sahip olduğu modüler yapısı ise;geometrinin son derece değişken olduğu böylesi bir köprüde her bölgede iskele sisteminin kullanılabilmesini kolaylaştırmıştır.RCS VARIOKIT sistemin ise değişik yapılarda,farklı amaçlarla kullanılabilen elemanlara sahip olması da,bu projenin esas özelliği olan trafik geçişini en güvenli,en ekonomik ve en çabuk  şekilde yapabilmemizi sağlamıştır.Bu projede kullanılan kalıp sistemleri ile ilgili genel bilgiler ise aşağıda ayrıca ayrı ayrı verilmiştir.

 PROJEDE KULLANILAN PERI KALIP SİSTEMLERİ

 PERI PD8 SİSTEM YÜK İSKELESİ

Karşılıklı çerçeveler arasındaki bağlantı ise,PERI PD8 sistemde 1.25m ile 3.00m arasında değişen boylardaki diagonallerle sağlanır. Sistem üst tarafına monte edilen sırasıyla;haçvarikafa, spindel ve de spindel ayarı için kullanılan jack-nut(somun) ile bir ünite haline gelir. PD8 in temel özelliği; ana taşıyıcıların çerçeve veya diğer taşıyıcı ayaklara, tali taşıyıcıların da ana taşıyıcılara ara elemanlarla tesbit edilerek rijit ve tek parça haline getirilmesidir. PERI PD8 şantiyede tek bir sistemle 3 ayrı çözümü sunar. Her biri için tip ruhsatlar, DIN ve EURO normlarına göre düzenlenmiş abakları mevcuttur. Gerek DIN ve EURO normlarındaki uygulama abakları gerek bu normalara dahilinde üretilmiş malzemeleri kullanıcısına mutlak başarıyı getirmektedir.

Böylece PD8 iskele sistemiyle birlikte GT24 Kafes Kiriş ve SRZ Çelik Kuşak Mahyalar + VT20K Izgaralar optimum taşıma gücünde kullanılması sağlanmıştır.

Sonuç olarak DIN ve EURO normlarında imalatı yapılmış olan PERI PD8 yük iskele sistemi ile GT24 Kafes kiriş veya SRZ Çelik Kuşak mahyalardan teşkil edilen kalıp sistemi;projedeki farklı döşeme kalınlıklarını ve yükseklikleri çözerek,projede büyük ekonomiklik ve esneklik getirmiştır. Aynı malzemelerin sahip oldukları yüksek taşıma gücü sayesinde sadece aralıkları ile oynayarak projede kullanılabilir olması gerek işçilik, gerekse zamandan tasarruf açısından sahadaki uygulayıcılara büyük kolaylık sağlamıştır.

PERI PD8 sistemi; temel olarak R110(110 cm genişliğinde) ve R150(150 cm genişliğinde) çerçevelerden oluşur. Taban plakaları ve çerçeveler arasındaki bağlantı, ayarlanabilir spindle adı verilen bağlantı elemanı ile sağlanır. Spindelleri ayarlanabilmesi bize şantiyede çok hassas yükseklik ayarı yapmamıza olanak sağlar. Karşılıklı çerçeveler arasındaki bağlantı ise 1.25m ile 3.50m arasında değişen boylardaki diagonallerle sağlanır. Sistem üst tarafına monte edilen sırasıyla; panel, haçvarikafa, spindel ve de  spindel ayarı için kullanılan jack-nut(somun) ile bir ünite haline gelir. PD8 in temel özelliği; ana taşıyıcıların çerçeve veya diğer taşıyıcı ayaklara, tali taşıyıcıların da ana taşıyıcılara ara elemanlarla tesbit edilerek rijit ve tek parça haline getirilmesidir. PERI PD8 şantiyede tek bir sistemle 3 ayrı çözümü sunar. Her biri için tip ruhsatlar, DIN ve EURO normlarına göre düzenlenmiş abakları mevcuttur.

PERI PD8 alt ve üst spindle ların maksimum açılma boyuna ulaştığı durumlarda bile ağır yük taşınması gerektiği zamanlarda rahatlıkla kullanılabilir. PD8 ile oluşturulan döşeme kalıbı sisteminin uzunluğu ve toplam yüksekliği ayarlanabildiği için şantiyede çok büyük kullanım kolaylığı sağlar.

köprüPERI UP SİSTEM DÖŞEME İSKELESİ

Temel olarak PERI UP; hem bir iş iskelesi, hem de çok fazla bağlantı aparatları gerektirmeden rijit bağlantı noktaları olan, yüksek kapasiteli, kendinden emniyet sistemli, bir iş, çalışma ve yük iskelesidir. PERI UP aynı parçalar ile 3 ayrı sistem çözümü üretebilen mükemmel bir sistemdir. Tüm elemanları kendinden galvanizli malzemelerden üretilmiştir. Bir kişi tarafından kolaylıkla kurulabilmektedir. Düşeyde emniyet kancası kendiliğinden kilitlenerek birleşimin rijit konuma gelmesini sağlamaktadır. Aynı şekilde yatay bağlantılar üzerinde bulunan deliklere diagonaller takılmakta ve yüksek kapasitede dayanım elde edilmektedir. Dikmelerdeki bağlantı noktalarının özel tasarımları sayesinde 450 ye kadar açılı bağlantı yapılabilmektedir.

Demonte edilmesine gerek kalmaksızın, vinçle, inşaat sahası içerisinde biryerden diğerine nakil edilebilmektedir. İş iskelesi olarak kullanıldıklarında, platform genişlikleri standart olarak 720 mm veya 1040 mm olabilmektedir. Rosette versiyonunda ise sonsuz boyutlarda çalışma platformları teşkil edilebilir. PERI UP binaların dış cephelerindeki detaylara basit parçalar ile ve sisteme eklenen konsollar yardımıyla da zeminden dikme çıkmaksızın ve stabilitesinden ödün vermeden adapte olabilmektedir.Kullanılan tekerlerler yardımıyla hareketli iş iskelesi olarakta kullanılabilmektedir.

Kalıp iskelesi olarak kullanıldıklarında kirişler döşemeyle birlikte kirişaltlarına ilave iki dikme kullanılmadan ara bağlantılar yardımıyla kalıplandırılabilmektedir. Nakliye esnasında iç içe geçebilen parçalar fazladan hacim kaplamadan kolaylıkla nakledilebilir.

PERI UP’ın yukarıda da bahsedildiği gibi sahip olduğu modüler yapısı,projedeki değişik geometrik yapının en kolay ve hızlı bir şekilde çözümünü sağlamıştır.

PERI RCS VARIOKIT SİSTEM:

Projedeki Köprü 1-2 ‘nin ana fikri diyebileceğimiz trafik geçişinin iş güvenliğinden taviz vermeden güvenli bir şekilde yapılabilmesi için PERI RCSVARIOKIT sistemin kullanılması uygun görülmüştür.Burada şantiyenin talepleri dikkate alınarak (Trafik geçişinde kullanılacak şerit sayısı,açıklık,kurba girecek olan uzun-geniş araçların boyutları,vb.) yapılan detaylı çalışmalar sonucunda;en uygun mühendislik çözümünün PERI RCSVARIOKIT sistem olduğuna karar verilmiştir.

köprüBu sistemin ana elemanı olan RCS kuşağın,sahip olduğu yüksek dayanım,böylesi bir açıklığın ve yükün emniyetle geçilebilmesini sağlamıştır.Bahsi geçen ürünlerin,değişken yapılarda farklı amaçla kullanılabilir olması ise,kalıp sisteminin % 95’inde standart ürünler kullanabilmemizi sağlamıştır. Dolayısıyla;proje kiralama yöntemi ile en ekonomik bir şekilde çözülebilmiştir.

PERI İle Başarılı İnşaatlar…….. !

Sn. Anıl Gündüz’ün yorumu :

 Bu projenin sahip olduğu en öenmli özelliği olan Trafik geçişinin Peri ile çözülmüş olması; tereddüt etmeden ve güvenle çalışmalarımızı sağlamıştır.

Bu kapsamda,Peri Kalıp’a verdiği destekten dolayı  teşekkür ederiz.

#Köprü #PD8İskeleSistem #PERI-UPiskelesistem #PerıRCSVARIO-KITsistem

 

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*