Anasayfa » Kapı-Pencere-Donanım » Biz ürün değil, çözüm sağlayan bir anlayışa sahibiz
hbr18

Biz ürün değil, çözüm sağlayan bir anlayışa sahibiz

“Tüm ürünlerde güvenlik ve verimlilik en önemli farklılığımız. Biz şirket felsefesi olarak çevrenin bizlere emanet edildiğinde inanıyoruz ve bu emaneti bizden sonraki nesillere adlığımızda daha iyi bırakmak için ciddi ARGE faaliyeti yaparak ürünlerimizi geliştiriyoruz.”

90 yıllık bir firma olan Ariston Thermo Grubu; Ariston – Chaffoteaux – Elco –Atag gibi markalar ile sektörde en fazla ülkeye ihracat yapan şirket konumunda. 170’den fazla ülkeye ihracat yapan şirketin özellikle ‘Ariston’ markası birçok ülkede firma isminin önüne geçmiş ve ürün grubunun tanımlamasında kullanılır hale gelmiş durumda. Ariston Genel Müdürü Turgay Dağ ile şirket faaliyetleri, markaları ve önümüzdeki döneme yönelik planları hakkında konuştuk.

TURGAY DAĞFirmanızın kısa tarihçesiyle beraber faaliyet alanlarından ve hedef kitlenizden bahseder misiniz?

Dünyanın birçok yerinde 22 tane stratejik fabrikamız ve 19 tane ARGE merkezimiz bulunmakta. ARGE çalışmaları grup içinde çok önemli, Arge harcamalarımızın oranı toplam ciromuzun %5 ine ulaşıyor. Bu konu biliyorsunuz gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin ayrılmasında kullanılan önemli bir KPI ve gelişmekte olan birçok ülkede %3 seviyelerinde.    %5’lik olan harcama bu sebeple sizlerin de bizi tanımanız için kritik bir değer.

Şirketimizin büyümesi son dönemlerde oldukça hızlı olmakta ve genel büyüme satın almalardan gelmekte. Geçen sene ve bu sene Kanada ve Amerika da firmalar satın aldık, bir ay önce kadar da İsrail’de bir firmanın satın alması gerçekleşti. Şirketimizin en önemli fokus alanları elektrikli ısıtıcılar + yenilenebilir enerji + gazlı ısıtıcılar + güneş enerji sistemleri ve brülör grupları.

Piyasaya sunduğunuz ürünler ve özellikle ‘ısıtma’ alanında geliştirdiğiniz sistemler hakkında bilgi verir misiniz?

Isıtma konusunda çok ciddi bir ürün grubumuz var. Dünyanın her yerinde bizim bir ürünümüz kullanılıyor. Termosifon ve kombi ürünleri ciromuzun önemli bir bölümünü oluşturuyor. Ürünlerimiz Avrupa pazarında kullanıldığı için, ulaştığımız enerji –güvenlik ve çevre duyarlılığı en üst standartlarda. Fonksiyonellik ve İtalyan dizayn anlayışımız hemen fark ediliyor. Şu an piyasada olan X ve ONE serileri yıllarca kapalı dolaplar içinde kalan Kombileri bir anda beyaz eşya gibi evin en önemli lokasyonlarına taşıdı. Enerji ve verimlilik konularında kendi üretimimiz olan ısı pompaları rakiplerimize göre bizi farklı kılıyor.

Markalarımız her bölge için özel bir strateji ile pazarda yerini alıyor. Birçok markanın olmadığı Nijerya (140 milyon Nüfus) – Endonezya (250 milyon Nüfus) – Çin (1milyardan fazla) Hindistan, (1.2 Milyar gibi marketlerde biz ilk sıralarda yer alıyoruz. Yeni stratejimiz ile aynı başarıyı Amerika pazarında da göstermek için, son 2 senedir bu pazarlara da ağırlık verdik.

Geliştirdiğiniz sistemler ve ürünleriniz ile uygulama esnasında inşaat firmalarına ve kullanım aşamasında son tüketiciye ne gibi avantajlar sunuyorsunuz?

Biz ürün değil, çözüm sağlayan bir anlayışa sahibiz. Ciddi büyüklükteki kazanlar 20 dakika içinde sökülüp monte edilerek çok dar alanlarda rakipsiz bir avantaj sağlıyor. Tüm ürünlerde güvenlik ve verimlilik en önemli farklılığımız. Biz şirket felsefesi olarak çevrenin bizlere emanet edildiğinde inanıyoruz ve bu emaneti bizden sonraki nesillere adlığımızda daha iyi bırakmak için ciddi ARGE faaliyeti yaparak ürünlerimizi geliştiriyoruz

Portföyünüze eklemeyi düşündüğünüz farklı ürünler olacak mı? Ürün portföyünüzü genişletirken hangi kıstaslara dikkat ediyorsunuz?

Isı pompalarında üretim şirket bünyesinde başladı. Bu sene termosifonlarda da ısı pompalı modellerimiz pazarda ilk defa yer alacak. En büyük farklılık tüm ürünlerin birlikte çalışabilmesi ve tüketicinin her daim ulaşabileceği sistemlere sahip olması.

X Serisi

Türkiye’deki mevcut pazar payınız nedir? Geçen yılki cironuz ve 2018 yılı beklentilerinizi birkaç kelimeyle bizlerle paylaşır mısınız?

Türkiye de bir üretim tesisimiz yok, ısı pazarında lokalde fabrikanız yok ise ve radyatör üretmiyorsanız pazar şartları sizin için herkesten farklı gelişiyor. Biz şu anda %6,5’luk bir pazar payına sahibiz kombi ürün grubunda %14 kadar da termosifonlarda Pazar payımız var. Kombide Türkiye’de stratejik bir firma olmak için uğraşıyoruz ve hedefimiz %10’luk bir pazar payına ulaşmak.

Önümüzdeki dönemde yeni yatırımlarınız ve projeleriniz neler olacak?

En büyük yatırımımızı Türkiye’de saha ekibine yaptık. Yeni ürünler ve yeni ekibimiz ile bu sene adetsel bazda ciddi büyüme yakaladık. 2018 yılı bizim için en iyi yıllarımızdan birisi olacak gibi duruyor.

Son olarak eklemek istedikleriniz?

ERP dediğimiz, Avrupa’daki tüketicilerin uzun süreden bu yana sahip olduğu ürün gruplarının kullanılması en büyük arzum. Ülkemizin en büyük cari açığı enerjiden geliyor ve bu yeni uygulama ile ciddi bir tasarruf sağlanacak.

#ariston , #isitma, #turgaydağ

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*