Anasayfa » Röportaj » Baymak ilk 6 ayda yüzde 55 büyüdü

Baymak ilk 6 ayda yüzde 55 büyüdü

İklimlendirme sektörünün öncüsü Baymak, 2018 yılının ilk 6 ayında toplam ciroda yüzde 55 büyüme kaydetti. Aynı dönemde 101 yeni bayiyi bünyesine katan Baymak’ın yıl sonu büyüme hedefi ise yüzde 50’nin üzerinde

 

Isıtma soğutma sektörünün öncüsü Baymak, 2018 yılının ilk 6 ayında cirosunu geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 55 arttırdı. Baymak’ın 2013 yılından bu yana her dönemde sektörün oldukça üzerinde büyüme kaydettiğinin altını çizen Baymak CEO’su Ender Çolak, hızlı ve sürdürülebilir büyümenin en önemli kaynağı olarak yüksek müşteri memnuniyeti ve her mevsim kullanılabilen geniş ürün gamını gösterdi. Çolak, 2018 yılını, yüzde 50’nin üzerinde büyüme ile tamamlamayı hedeflediklerini dile getirdi.

 

Ender Çolak, “Gelişen bayi ve servis altyapısı ile Türkiye’nin her yerinde ulaşılabilir konumdayız. İlk 6 ayda Baymak ailesine eklenen 101 yeni bayi ile gücümüzü arttırmaya devam ediyoruz. Bu büyüme dört mevsim kullanılabilen ürün gamı ile birleştiğinde elde edilen başarı Baymak’ı lider konumda sürdürülebilir kılıyor” şeklinde konuştu. Yılın ilk 6 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yoğuşmalı kombide adetsel bazda yüzde 15 büyüdüklerini dile getiren Çolak, yoğuşmalı kazanda ise pazar liderliğini sürdürdüklerinin altını çizdi. Son dönemin gözde ürünü olan ısı pompalarında yüzde 87 gibi çarpıcı bir büyüme yakaladıklarını belirten Çolak, “Klimada ise sektörde yaşanan küçülmeye karşın ilk yarıyılda %4 büyüyerek pazar payımızı artırdık” diye konuştu.

 

İhracatta bu yıl Rusya pazarına girdiklerini belirten Ender Çolak, ihracat cirosunu önümüzdeki dönemde daha da artıracaklarını ifade etti. Global bir marka olma yolunda ciddi katkı sağlayacak Turquality programına dikkat çeken Çolak, “Turquality kapsamında alınacak marka desteği ile Batı Avrupa, Avrasya ve Kuzey Afrika pazarında hızla büyüyeceğiz” şeklinde konuştu. Ayrıca bu yıl Milano’da gerçekleştirilen Mostra Convegno Expocomfort 2018’e katılarak Türkiye’yi ve Baymak’ı en iyi şekilde temsil ettiklerini de vurguladı.

 

‘Gizli Müşteri Araştırması’ ile hizmet kalitesi arttırılıyor

 

Müşteri memnuniyetini her zaman ön planda tutan Baymak, düzenli olarak uyguladığı Gizli Müşteri Araştırmasıyla hem bayilerin hizmet performansını yükseltiyor hem de tüketicilerin memnuniyetini arttırıyor.

 

 

Bilinirliği en yüksek marka

 

Bağımsız araştırma kuruluşu GFK tarafından yapılan Türkiye iklimlendirme pazarı araştırmasında Baymak’ın kombide bilinirliği ve tercih etme oranı en yüksek marka olduğunu ifade eden Çolak, sözlerine şu şekilde devam etti: “Baymak kombi markaları arasında değeri en yüksek marka olmayı başardı. Tüketicilerimizin gözünde güvenilir, kaliteli, dayanıklı ve teknolojik ürünlere sahip marka olarak öne çıkıyoruz.”

 

 

Sektördeki eğitim ihtiyacı için Baymak Akademi

 

Baymak’ın son dönemdeki hızlı büyümesinde satış sonrası hizmete verdikleri önemin de payının büyük olduğunu kaydeden Çolak, şöyle devam etti: “Sahada ihtiyaç duyulan eğitim eksikliklerinin giderilmesi için kurulan Baymak Akademi, ücretsiz olarak Türkiye genelinde eğitime ihtiyaç duyan herkese açık. Akademi ile hedefimiz sadece Baymak Ailesinin değil, tüm sektör çalışanlarının ve gelecek nesillerin, insana değer veren, konusunda en üst donanıma sahip şekilde ülkemizi ileri taşımasına katkı sağlamak. Bu kapsamda kurduğumuz güçlü altyapının yanı sıra eğitimlerimizi Akademi’nin de dışına taşırdık. Türkiye genelinde bu yıl 27 ilde 1.500 katılımcıyla 200 saate yakın eğitim verdik. Önümüzdeki dönemde de bu eğitimler yoğun bir şekilde devam edecek.”

 

Ayrıntılı Bilgi İçin:

 

O2 İletişim

Karolin Ergin                                                             Esra Can Sinav
Mail: kergin@o2iletisim.com                                  Mail: esinav@o2iletisim.com T:021223310 41                                                          T: 0212 233 10 41
GSM: 0532 384 57 11                                             GSM: 0532 391 17 29

 

 

BAYMAK HAKKINDA:

49 yılı aşkın köklü bir geçmişe sahip olan Baymak, Tepeören’de toplam 60.000 m2 alan üzerinde, iki üretim tesisi ile faaliyet göstermektedir. Türkiye’nin önde gelen üreticilerinden olan Baymak’ın Türkiye genelinde, 1000 ‘e yakın bayisi, 2100’den fazla satış noktası ve 1500’ün üzerinde servis teknisyeni bulunmaktadır. 700’ün üzerinde çalışanı bulunan ve her zaman ileri teknoloji ile üretim yapmayı hedefleyen Baymak, 2013 yılı itibariyle %100 BDR THERMEA Grup şirketi haline gelmiştir. BDR Thermea Grubu, Baxi (İngiltere) – De Dietrich (Fransa) ve Remeha (Hollanda) şirketlerinden oluşan, Türkiye, İngiltere, İtalya, Almanya, Fransa, İspanya ve Hollanda’da bulunan üretim tesisleri ile 3 milyar doları aşan ciroya ve 7.000’e yakın çalışana sahip, ısıtma sektöründe Avrupa’nın 3. dev grubu olarak 70 ülkede aktif ticaret yapan öncü bir Hollanda firmasıdır. Baymak/BDR Thermea; ısıtma, yenilenebilir enerji, su ısıtıcılar, soğutma ve su teknolojisi kategorilerinde üretim, ihracat ve ithalat yapmaktadır. Isıtma alanındaki ürünleri arasında kombi, yoğuşmalı kombi, yer tipi kazan, kat kaloriferi, panel radyatör, havlu radyatör, vana ve genleşme tankları yer alırken, iklimlendirme alanında; split klimalar, salon tipi klimalar ve ısı pompaları ile tüketicilere ulaşmaktadır. Yenilenebilir enerji alanında; güneş kolektörleri, biomass kazanlar, biodiesel brülörler, fotovoltaik sistemler ile sektördeki yerini alırken, su ısıtıcıları ve su teknolojileri alanında ise termosifon, termoboyler, gazlı şofben, boylerler, sirkülasyon pompaları, dalgıç pompalar, atık su pompaları, çok kademeli kendinden emişli santrifuj pompalar ve hidroforlar ile Baymak/BDR Thermea güvencesini kullanıcılarına sunmaktadır.