Ürün gruplarınız ve yeni nesil ürünleriniz hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

Türkiye’nin bir numaralı ve sektörünün en beğenilen boya markası Marshall, 1954 yılında İstanbul Topkapı’da 20 kişilik küçük bir fabrikada kuruldu. 1998’den itibaren ise dünyanın en büyük boya ve kaplama şirketi AkzoNobel çatısı altında faaliyet gösteriyoruz, Türkiye pazarındaki 60 yıllık güçlü geçmişimize AkzoNobel’in küresel perspektifini de ekleyerek ufkumuzu genişletiyoruz. Ürün ve hizmetlerimiz, Türkiye geneline yayılmış bayi ağımız ve satış noktaları aracılığıyla Türkiye’nin her yerindeki tüketicilere ulaşıyor.

Ürün ve renk yelpazemizi yeni teknolojilerle sürekli geliştiriyor, geniş ve kaliteli bir ürün gamı sunuyoruz. Bu ürün gamına kısa süre önce iki yeni ürün ekledik; SİL-PAK ve Antibakteriyel. Bu ürünlerin ikisi de şimdiden büyük beğeni topladı. Yepyeni teknolojisiyle leke tutmayan ve kolay temizlenen SİL-PAK, hareketli ve yaşayan evler ile çocuklu aileler için ideal seçenek.

Marshall SİL-PAK’ın geliştirilmesinin ilk adımı tüketicilerimize ideal boya nasıl olmalı sorusunu sormak oldu. Kolay silinebilir, leke tutmayan, silerken zarar görmeyen ve rengini koruyan bir boyaya ihtiyaç duyduğunu belirledik ve tüm bu ihtiyaçları karşılayan bir ürün geliştirdik. Yepyeni “Leke Tutmayan Teknoloji” ile geliştirilen ve kolayca temizlenen Marshall SİL-PAK, hareketli ve yaşayan evler için en ideal seçenek. Boya üzerinde oluşan film tabakası sayesinde su bazlı lekeler duvara nüfuz etmiyor. Üstün su itme özelliği ile de sıvılar boya üzerinde boncuklanma etkisi oluşturarak, yayılmadan boncuklanarak akıyor ve tabii duvar boyası üzerinde oluşabilecek lekeleri de bu sayede minimuma düşürüyor. SİL-PAK’la boyanmış duvarlara dökülen kahve, çay, kola, meyve suyu gibi lekelere ek olarak toz, kir, ketçap ve hatta pastel boya ve ruj lekeleri de kolayca temizleniyor. Marshall SİL-PAK, tüketicilerimizin talepleri ile mekânlara daha fazla canlılık ve ışıltı kazandırması için “Yarı Parlak” özelliğinde geliştirildi. Beyaz ve dilenen renklerin yapılması için baz olarak pazara sunuldu. Yani tüm Marshall satış noktaları ve yapı marketlerde bulunan Marshall Anında Renk Makinelerinden renklendirilebiliyor.

Mutfak, salon, oturma odası, yemek odası gibi ortak yaşam alanları ve çocuk odaları odalarında kullanımının son derece yüksek olacağına inanıyoruz. Antibakteriyel’in ise hijyenin önem kazandığı mekanlarda ve hijyene önem veren tüketicilerimiz tarafından tercih edileceğini düşünüyoruz. Tüketiciler bilinçlendikçe, hijyenin önemi de artarak artık tüm kullandığımız ürünlerde en önemli tercih sebebi. Boya ile de aslında tüm sevdiklerimizi artık korumak mümkün. Bakterilerin ürediği ve yayıldığı mekânlarda, duvarlar en göz ardı edilen kısımlar. Bu sorumlulukla, biz de tüketicilerimize hijyenin önem kazandığı tüm mekânlarda gönül rahatlığı ile kullanmaları için Marshall Antibakteriyel’i geliştirdik. Yeni Marshall Antibakteriyel, yüksek örtücülüğe sahip, su bazlı ve yarı mat silinebilir bir boya. Bu ürün sayesinde, sadece duvar boyası ile de tüm kullanıcılarımız için hijyenik bir ortam yaratmak mümkün olabilecek. Antibakteriyel etkisi Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan testler sonucunda sertifikalandırılan ürün, içerdiği gümüş iyonları sayesinde, insan sağlığına en ufak bir zarar vermeden, bakterilere karşı %99 koruma sağlamakla birlikte küf ve mantar oluşumuna da karşı dirençli. Diğer en önemli üstün özelliği ise, Antibakteriyel’in bir sonraki boya işlemine kadar antibakteriyel özelliğini koruyor olması.

Tüm bunların yanında, kullanıcı ve tüketicilerimizi dinleyerek geliştirdiğimiz,  güçlendirilmiş bir dış cephe serisi ile pazarda iddiamızı devam ettiriyoruz. “4 Mevsim Koruma Kalkanı” söylemi ile farklı sıcaklık, nem ve yağışa maruz kalan 4 mevsimin yaşandığı ülkemizin her bölgesine uygun üstün performans sergileyen ürünleri AKRİKOR çatısı altında biraraya getirdik. 4 mevsime uygun, 4 ana çözümle artık dış cepheler tüm hava koşullarına karşı hem çok daha dayanıklı hem de garantili canlı renkler kartelamız ile artık çok daha zengin.

Mevsimsel nedenlerle -10 dereceden, +50 dereceye kadar oluşan sıcaklık farklılıkları, bina oturmaları gibi sebeplerle boya yüzyinde oluşan kılcal çatlaklar, zamanla ilerleyerek boyanın soyulmasına, dökülmesine yol açar. Akrikor Elastomerik ürünümüz özel elastik saf bağlayıcı formülü ile, duvarla beraber hareket ederek boyanın çatlamasına geçit vermez. Ayrıca Ultra Titan bileşikleri sayesinde, ultra kapatıcı bir film oluşturarak üstün kapatıcılık perfomansı sağlar. Mükemmel dengelenmiş dolgu ve bağlayıcı yapısı sayesinde, suyun duvarın içine nüfuz etmesini engelleyerek, hava geçirgenliği özelliği sayesinde de kullanıcısına üstün avantajlar sağlar.

Yine değişken hava koşullarının sebep olduğu yıpranma, aşınma ve renk solmalarına karşı önerebileceğimiz Akrikor Saf Akrilik ürünümüz %100 Saf Akrilik yapısı sayesinde, güneş ışınlarının boya yüzeyindeki deformasyonunu minimize ederek, renk solmalarına karşı da kalkan görevi üstlenir. Mikro geçirgenlik özelliği  ile karbonatlaşmayı engelleyerek kir tutmaz ve suyun yüzeye işlemesine mani olur.

Bu iki önemli ve güçlü ürünümüzün yanında, dış cephe boyalarında trendleri bir adım daha öteye taşıyacak yepyeni bir kavramı serimize dahil ediyoruz. Silikon ve Akrilik birarada formülüze edilerek Akrikor Silikonlu + Akrilik ürünümüz ile ultra kapatıcılık ve tüm hava koşullarına karşı direnç vaad ediyoruz. Bu ürünümüz süper yayılma ve maksimum metraj özelliği ile de uygulayıcısına mükemmel avantaj sağlıyor. İdeal matlık seviyesi, gerektiğinde rötuş yapılmasına da imkan verir. Bu üstün özelliklere ek olarak daha dekoratif dış yüzey taleplerine de kayıtsız kalmadık. Akrikor Silikonlu + Akrilik Grenli  ürünümüz ile de kaliteli dolgu ve üstün formülü sayesinde, gren dokusu herhangi bir sebeple düşmeden, yıpranmadan yıllarca korunur.

İster yazın kavurucu sıcakları, ister kışın sert hava koşulları olsun, Akrikor 4 Mevsim Koruma Kalkanı serimiz ile tüketicilerimize en kaliteli çözümleri sunarak onların endişesiz ve daha emin şekilde 4 mevsimin keyfini yaşamalarını arzu ediyoruz.

Teknoloji transferi ve ürün geliştirme konusundaki çalışmalarınızdan biraz bahseder misiniz?

Boya teknolojilerinde teknolojinin çevreye duyarlı şekilde geliştirilmesi çok önemli. Biz de Marshall olarak sürdürülebilirlik anlayışını her faaliyetimizin merkezinde tutuyoruz. Çevreye, insan sağlığına ve güvenliğine duyarlılığı tamamen bir kurum kültürü yaklaşımıyla benimsiyoruz. Çevre ve sürdürülebilirlik konusunu her zaman en ön planda tutuyoruz. Gezegen üzerindeki etkilerimizi azaltmaya ve müşterilerimize daha sürdürülebilir ürünler ve çözümler sunmaya söz veriyoruz. Bu sözümüzü, ‘sürdürülebilirliği’ yaptığımız her işin merkezine koyarak tutabileceğimize inanıyor; müşterilerimizin, ortaklarımızın, çalışanlarımızın ve çevremizdeki dünyanın yararı için işimizin her alanına dâhil ediyoruz. Ürünlerimizdeki atmosfere verilen organik uçucu madde (VOC) oranını, Avrupa Birliği normlarının da altında tutarak, çevre ve insan sağlığını gözetiyoruz. Ayrıca, solvent bazlı ve “yağlı boya” olarak bilinen tüm sentetik ürünlerimiz kurşunsuz ve kromatsız.

Marshall olarak Ar-Ge çalışmalarımızda global imkanlarımızdan faydalanırken lokal dinamikleri de göz önüne alıyoruz. Böylece, faaliyet gösterdiğimiz pazara özel ürünler de geliştiriyoruz. AkzoNobel’in tüm dünyada, tüm ülke ihtiyaçlarına uygun, sürdürülebilirlik ilkesinden taviz vermeden geliştirdiği ürünleri kendi pazarımıza sunuyoruz. AkzoNobel markası olarak çevre ve sürdürülebilirlik konusunu da her zaman Ar-Ge çalışmalarımızın merkezinde tutuyoruz. Dünya üzerindeki etkilerimizi azaltmaya ve müşterilerimize daha sürdürülebilir ürünler ve çözümler sunma taahhüdü veriyoruz. Bu çerçevede sektöre yepyeni ürünler sunduk.

Ayrıca, bir Ar-Ge çalışması olarak, mobil kullanımın artışından hareketle yenilikçi bir akıllı cihaz uygulaması geliştirdik. Çok kısa süre içinde toplamda 2 milyondan fazla indirilme sayısıyla rekor kıran ödüllü Marshall Gör&Boya uygulaması, Türkiye’nin en popüler uygulamalarından biri haline geldi. Marshall’ın Türkiye’de tek olan “Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi (Augmented Reality Technology) ile desteklenen ‘Marshall Gör&Boya uygulaması sayesinde, mekânları boyamadan önce nasıl görüneceğini öğrenebilirsiniz. Gerçek zamanlı ‘Marshall Gör&Boya’ uygulaması ile tablet veya akıllı telefonunuzu oda içinde hareket ettirirken, duvar yüzeyi ile mobilya ve eşyaları ayırt ediliyor. Yani uygulama, duvarları sanal olarak boyarken, otomatik algıladığı diğer nesneleri orijinal renkleriyle ve formları ile bırakıyor; seçilen rengin mobilya ve aksesuarlarıyla uyumunu da görerek tercih yapmak mümkün oluyor.

Şirketler arasında gerçekleşen inovasyon yarışı hakkında neler söylemek istersiniz? Bu tür çalışmaların doğru yönetilmediği takdirde popüleritenin gölgesinde kalarak gerçek anlamından uzaklaşabileceğini düşünüyor musunuz? Bu anlamda ne tür tedbirler alınabilir ya da alınmalı?

Biz inovasyona ve AR-GE’ye şirketler arası bir yarış olarak değil, çevre, insan sağlığı ve sürdürülebilirliği gözeterek müşterilerimizin beklentilerine uygun ürünler geliştirmek olarak yaklaşıyoruz ve kendimizle yarışıyoruz. Bu yöndeki çalışmalarımıza da yine müşterilerimiz yön veriyor. Yaptığımız araştırmalarda ortaya çıkan sonuçları değerlendiriyor ve ürün geliştirme faaliyetlerimizi bu çerçevede sürdürüyoruz. Örneğin az önce anlattığım SİL-PAK, Marshall Antibakteriyel bu yaklaşımla geliştirilmiş ürünler.  AR-GE doğru yönetildiğinde şirketlere ve müşterilere çok önemli kazanımlar getiriyor. Bugünün hızla değişen teknolojilerin insan yaşamına katkı sağlaması açısından da son derece önemli.

Bu yıl için beklentilerinizi birkaç kelimeyle bizlerle paylaşmak ister misiniz?

Türkiye boya sektörünün on yıldan uzun bir süredir sergilediği güçlü büyüme performansını korumaya 2018 yılında da devam etmesini öngörüyoruz. Son yıllarda artan kentsel dönüşüm çalışmaları, inşaat sektörünün büyümesine etki eden faktörlerden biri olduğu için boya sektörünün de büyümesini tetikliyor. Geçtiğimiz yıllarda bu etkiyi gördük, önümüzdeki yıllarda da hız kesmeden görmeye devam edeceğimize inanıyorum.

Dünyanın hemen her ülkesinde AkzoNobel’in dekoratif boya markaları, kendi ülkelerinin lider markası konumunda bulunuyor. Bu, Türkiye’de de böyle.  Ar-Ge çalışmalarımızla geliştirip güçlü bir şekilde pazara sunduğumuz inovatif ürünlerimizle, Türkiye’de de sektöre yön vermeye bu yıl da devam edeceğiz.

Ayrıca, bu yıl için Marshall’ın renk tasarımcıları ekibinin seçtiği yılın rengini de belirlendi: “Ahşabın Kalbi”. Ardından da yılın rengi Ahşabın Kalbi ile evlerde nasıl etkiler yaratılabileceğine ilişkin ilham verecek, Huzur Veren Evler, Konuksever Evler ve Neşeli Evler renk konseptlerini geliştirdiler. Bu yıl bu konsepte de odaklanacağız.

Evine geldiği anda tüm gürültüleri dışarıda bırakmak isteyenler için geliştirilen Huzurlu Evler konsepti sıcak ahşap tonlarını deri, ipek ve kadife ile birleştirerek doğal bir bütünlük sağlıyor. Duvarlarda kullanılan toprak tonları rahatlık hissi verirken, kil ve kırmızıya çalan pembe zihinleri rahatlatıyor. Huzurlu Evler evin mimari özelliklerini ön plana çıkarırken renklerin özel olarak kullanıldığı detaylara önem veriyor.

Marshall’ın evde ailesi ve arkadaşlarıyla toplanmayı çok sevenlere önerdiği Konuksever Evler konsepti, mutluluk, konfor ve rahatlığı öne çıkarıyor. Devasa kanepeler ve yemek masaları herkesi bir araya getirirken, mavi tonlar, deniz yeşili ve nötr tonlar evde her zaman davetkâr bir hava yaratıyor. Konuksever Evlerde kullanılan yumuşak pastel tonlar, kömür karası ve koyu mavi kenar detayları dekorasyonla bütünlük oluşturuyor.

Evini motivasyon ve mutluluk merkezi olarak görenlerin tercih edecekleri Neşeli Evler enerjiyi hep yukarıda tutan detaylara sahip. Canlı renkler kullanılan duvarlarda asılı saksılar ve tablolar hem doğallık hem de enerji veriyor. Sarı tonlu yeşiller ve altın rengi detaylarla yaşam dolu mekânlar sunuyor. Neşeli Evlerde doğadan esinlenen yeşil tonları enerji ve eğlence duygusu yaratırken, el yapımı obje ve tablolar dekorasyonla bütünleşiyor.

Son olarak eklemek istedikleriniz?

Kurum olarak, en önemli hedefimiz, tüm renkleri, en canlı halleri ile hayata taşımak. Bunun için, tüketicilerimizle en güçlü bağımızı oluşturan ustalarımıza güveniyoruz. 2002 yılından bu yana ücretsiz olarak yürüttüğümüz ve 160 bin boya ustasına ulaşan Marshall Boya Ustalarının Eğitimi ve Semineri Programı ile Türkiye’yi il il dolaşıyoruz. Bir Kurumsal Sorumluluk Projesi anlayışıyla yürüttüğümüz eğitimlerimizde ustalarımızla bir araya geliyor, onlarla en son teknoloji, teknik ve uygulamaları paylaşıyoruz. Eğitimler ustalara, ihtiyaca uygun ürünlerle tüketicilere doğru bilgi ve çözümler sunmaları için destek sağlıyor. İş güvenliği ve sağlığı konularında verilen bilgiler ustaların, iş kazaları konusunda daha bilinçli ve dikkatli olmalarına katkıda bulunuyor. Boya Ustalarının Eğitimi ve Semineri Programı, hayata daha çok renk katabilmek yolunda attığımız en önemli adımlardan biri. Eğitimlerimizle tüketicilerimize en iyi sonucu sunmanın ötesinde, yetkin ustalarla sektörün gelişimine destek olmaktan mutluyuz.

#topkapi, #neseli, #evler

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*