Ürün gruplarınız ve yeni nesil ürünleriniz hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

Sika denilince akla, su yalıtımında bir asrı aşan bir geçmiş geliyor. Gotthard Tüneli’nde sızdırmazlık harçları ile başlayan serüven, şu an su altı yapılarındaki kompartman sistemlere uzanan çok farklı uygulama ve yapılara sahip ürünlerle devam ediyor. Yeni ürün süreci, Sika’da sürekli olarak devam eden ve sektördeki lider konumumuzu borçlu olduğumuz bir süreç. Yakın zamanda hem su yalıtımı ve hem de seramik yapıştırıcısı olarak kullanabileceğimiz, dolayısı ile zaman ve işçilikten çok büyük tasarruf sağlayan bir ürünümüz, Türkiye’de raflarda yerini bulacak. Sika için yeni ürün ve yeni çözümler stratejimizin merkezinde yer alan en önemli unsur. Bunun yanında mevcut ürünlerde de hep daha iyisini nasıl yaparız sorusu bizi biz yapan etkenlerden biridir. Bu kapsamda özellikle esnek su yalıtımı membranı olarak birkaç yıldır ülkemizde de satışı devam eden SikaProof ürünümüz, performansı ve uygulanabilirliği daha da arttırılmış olarak yalıtım uygulamaları için çözüm sunmaktadır.

Teknoloji transferi ve ürün geliştirme konusundaki çalışmalarınızdan biraz bahseder misiniz?

Ar-Ge faaliyetlerimiz firma olarak olmazsa olmazlarımız arasında yer alıyor. Bu çalışmalarımız sayesinde çözümler sunuyoruz.

Müşterilerimizin ihtiyaçları bizler için çok kıymetli. Bu açıdan pazarın gidişatı doğrultusunda gerçekleştirdiğimiz Ar-Ge çalışmalarımız ile pazara yön vermeye devam edeceğiz. Türkiye fabrikamız içindeki Ar-Ge Birimimiz, dünya üzerindeki Sika oluşumlarında ilk 10 birim arasında yer almaktadır.

Şirketler arasında gerçekleşen inovasyon yarışı hakkında neler söylemek istersiniz?

İnovasyon şirketimiz için ana stratejik hedeflerden biridir. Kapımız; yenilikçi fikirlere ve çözümlere, her zaman, her çalışanımız için sonuna kadar açıktır. Çok büyük bir organizasyona sahip olmamızdan ötürü globalde yaşanılan sorunlar ve bunlara üretilen çözümler çok farklı bakış açılarına sahip olmamızı sağlıyor. Dolayısı ile Türkiye’den çıkan bir çözümü Çin’de görmemiz olası hale geliyor. Bu da bize hem kolektif bir bakış açısı hem de farklı detayları farklı çözümler ile çözme yetisi sağlıyor.

Bu tür çalışmaların doğru yönetilmediği takdirde popüleritenin gölgesinde kalarak gerçek anlamından uzaklaşabileceğini düşünüyor musunuz? Bu anlamda ne tür tedbirler alınabilir ya da alınmalı? Paint İstanbul Fuarı’na katılacak mısınız? Orada ilk kez sergileyeceğiniz ürünleriniz olacak mı?

Fuara katılım gerçekleştirmeyeceğiz.

Satış ve satış sonrası çalışmalarınızdan biraz bahseder misiniz? Hangi ülkelere ulaşıyorsunuz? Yeni pazar arayışlarınız var mı?

Sika Dünya çapında yüz ülkede faaliyet göstermektedir. Dolayısı ile dünyanın neresine giderseniz gidin “Building Trust” mottomuzu ve Sika üçgenini görmeniz mümkündür. Sika Türkiye olarak irdeleyecek olur isek; yurt içinde ve Türkmenistan, Gürcistan, Özbekistan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti gibi ülkelerde hizmet vermekteyiz. Bunun dışında Sika Türkiye’nin bölgedeki diğer ülkelere de teknik ve stratejik destek vermektedir.

 

Bu yıl için beklentilerinizi birkaç kelimeyle bizlerle paylaşmak ister misiniz?

Sika’nın geleneksel yönetim tarzından profesyonel yönetime geçmesi ile birlikte global büyümesinde çok büyük bir ivmelenme olmuştur. Önümüzdeki dönemde gerek organik olarak, gerek ise şirket satın almaları ile büyümenin devam edeceği ve sektördeki lider konumunu daha da güçlü bir şekilde koruyacağını öngörmekteyim. 2020 şirket stratejimiz, planlanan büyümeyi destekleyecek şekilde oluşturulmuştur.

#Sika, #Ar-Ge, #yarış